וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס: האתחול יוצא לדרך

אמיר ציפורי

27.8.2015 / 9:00

ג'ים הארבו עזב ואחריו, גם שלל מכוכבי הקבוצה שהחליטו לברוח או לפרוש לפני שהספינה שוקעת. הסופרבול ייערך במגרש של הניינרס, אבל עם מאמן חדש ורמת שחקנים לא ברורה, הם כנראה יראו אותו מהכורסא

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Ben Margot, AP
חייב לחזור לעצמו העונה. קפרניק/AP, Ben Margot

מאזן בעונה שעברה: 8:8

מאמן: ג'ים טומסולה (עונה ראשונה)

עזבו: פרנק גור (ראנינגבק), פטריק וויליס (ליינבקר), ג'סטין סמית' (תאקל הגנתי), מייקל קראבטרי (תופס), ריי מקדונלד (קיצוני הגנתי), מייק לופאטי (גארד), אנתוני דייויס (תאקל התקפי), כריס בורלנד (ליינבקר), סטיבי גונסון (תופס), כריס קוליבר (קורנרבק), אלדון סמית' (ליינבקר)

הצטרפו: טוריי סמית' (תופס), אריק פירס (גארד), דרנל דוקט (תאקל הגנתי), שאריס רייט (קורנרבק), רג'י בוש (ראנינגבק)

בחירות דראפט משמעותיות: אריק ארמסטיד (תאקל הגנתי), ג'אקיסקי טארט (סייפטי), אלי הארולד (ליינבקר)

רג'י בוש שחקן דטרויט ליונס. AP
רג'י בוש יסחוב את משחק הריצה?/AP

איזה הבדל עושה שנה. בתחילת העונה שעברה נשמעו לחשושים סביב יציבות הכסא של המאמן ג'ים הארבו. העיתוי היה מוזר. דווקא לקראת פתיחת העונה ואחרי שלוש עונות מצוינות וחזרה ללגיטימיות, אך כנראה שהכתובת באמת הייתה על הקיר והסתבר שהתפוח הרקוב לא נופל רחוק מהעץ. לבעלים ג'ד יורק, בדיוק כמו להוריו לפניו, נמאס מהמאמן העצמאי והמצליח שלו, דעת הקהל הוכשרה ובתום העונה הארבו נשלח לארוז יחד עם מתאם ההגנה הנפלא פאנגיו, שלא קיבל צ'אנס ממשי להחליפו. רעידת האדמה הזו חלחלה עמוקות גם לשורות השחקנים. שלושה מהם פרשו, סמית', וויליס ובורלנד, לפרנק גור הנאמן והבלתי נגמר הראו בנימוס את הדלת, קראבטרי עזב, כמו גם לופאטי ודייויס מקו ההתקפה, מקדונלד מקו ההגנה, קוליבר וקוקס המגנים האחוריים... בקיצור, אתחול מחדש.

בהתקפה, קולין קפרניק, שלקח צעד אחורה בעונה שעברה, יצטרך להסתגל למתאם התקפה חדש, רץ אחורי מוביל חדש בעונתו השנייה בלבד בליגה (קרלוס הייד), קו התקפה כמעט חדש ובלי הגו טו רסיבר מספר אחת שלו. לא נתוני פתיחה מעודדים במיוחד. טוריי סמית' הצטרף לחולית התופסים (ולבולדין, ששיחק איתו יחד ברייבנס בסופרבול בו ניצחו את הניינרס) ושכיר החרב רג'י בוש לרצים, אבל אף אחד מהם הוא לא שחקן שמשנה את המשחק.

בהגנה, החוליה האמצעית עדיין כוללת את נבארו באומן ואחמד ברוקס, שניים מהטובים בביזנס, בעוד אלדון סמית' הסתבך פעם אחת יותר מדי ונזרק. הקו הקדמי לעומת זאת, חדש לגמרי והרוקי ארמסטיד צפוי לפתוח בו מהמשחק הראשון. מלבד הסייפטים ריד ובת'אה, גם רוב שחקני הקו האחורי חדשים ויצטרכו, כמו מרבית הקבוצה, זמן ואורך רוח מהצוות המקצועי להיכנס לנעליים של אלה שעזבו.

התחזית: קשה לנחש. מאמן שבא מתוך המערכת (מאמן קו ההגנה מאז 2007) ומתואם עם ההנהלה לא מבטיח כמובן מעבר חלק ואולי אפילו להפך. יחד עם כל הפרצופים החדשים, אף אחד לא יודע איזה פורטי ניינרס נראה השנה, אבל ההימור הוא על קריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully