וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד עאבד: "אם אספוג בטדי קללות גזעניות ארד מהמגרש בלי לשאול אף אחד"

23.8.2015 / 12:30

גזענות? "מטריף אותי, בטדי אני מרגיש שונה". נבחרת? "אם הייתי ממכבי חיפה היה לי קל יותר להגיע". קרית שמונה? "כבר ניצחנו את מכבי, רוצים עוד אליפות". אירופה? "אם היו לי את התנאים של דאבור זה כבר היה קורה". אחמד עאבד מרגיש שזו הולכת להיות העונה שלו, ומסביר למה

אדריאן הרבשטיין

בוידאו: ביצועיו של אחמד עאבד

קשה להסתובב בנצרת עם אחמד עאבד ללא הפרעות. פעם אחת זה בעל מוסך שמברך את הטאלנט המקומי לשלום, פעם אחרת זה הפקח העירוני שלא מבין למה חסארמה לא זוכה לפרגון תקשורתי, ובכלל, נראה שעאבד הוא הסלב הכי גדול בנצרת. גם התיירים הרבים שמגיעים למקומות הקדושים בעיר מזהים את ההתרגשות סביבו, אך מתקשים להבין את מהות ההתלהבות. "זה חלום שיכירו אותי מחוץ לעיר", הוא מודה בחצי חיוך, "ובחו"ל? זה חלום של כל שחקן, זה משהו שאני רוצה מאוד".

החיבור שלו לעיר בה גדל הוא חיבור כמעט קוסמי, כזה שגרם לו אחרי שנה של מגורים בקרית שמונה לחזור אליה אחרי שקיבל אישור מיוחד מאיזי שרצקי. אבל לא רק בנצרת עאבד נחשב לאליל, אלא גם בקרית שמונה. מי שנותר יחד עם אדריאן רוצ'ט השריד היחיד מעונת האליפות נחשב לאחד השחקנים האהובים על הקהל המקומי, ובשבוע שעבר הוא רשם עוד נקודת ציון כשכבש מול מכבי תל אביב את שער השוויון עם העקב ב-2:2 במשחק אלוף האלופים. זה היה שער שגרם להרבה אנשים להאמין שהעונה הנוכחית תהיה סוף סוף העונה שבה עאבד יהפוך מכישרון מבטיח לשחקן שאי אפשר לעצור.

אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"אני תמיד מאמין בעצמי ויודע מה יש לי ברגליים. מצפה לכבוש העונה בין 10 ל-15 גולים. מפחות אתאכזב". עאבד/אדריאן הרבשטיין

- אתה מודע למעמד החדש שלך בקרית שמונה?

"אני יודע מה מצפים ממני. זה מחמיא לי מאוד. אני יודע שכל המערכת מאמינה בי, במיוחד סלאח חסארמה. אני אעמוד בציפיות וזה לא מלחיץ אותי בכלל".

- אתה מרגיש משהו שונה לקראת העונה הזו?

"אני מרגיש שיש עליי הרבה אחריות. אני אחד השחקנים היחידים שנשארו מעונת האליפות. אני ורוצ'ט מכירים את המערכת, ויש לנו אחריות להכניס את השחקנים החדשים לעניינים. אני שמח שעשינו את זה בסופרקאפ ולצערי באירופה זה פחות הלך. יש עוד הרבה עבודה לפנינו".

- מעצבן אותך שאחרי ההפסד מול סלובן ליברץ אמרו שאתם לפני עונה גרועה, ואחרי הזכייה בסופרקאפ אתם כבר מועמדים לאליפות?

"בטח שזה מעצבן. אבל זו התקשורת. כשאתה טוב מפרגנים לך ושאתה קצת למטה אתה מקבל בראש. אבל אין מה להתרגש מזה, לא לטובה ולא לרעה. אנחנו מתאמנים ועובדים כמו שצריך והכל יבוא בסוף".

- אומרים עליך שאתה פוטנציאל, אבל אף אחד לא אומר שכבר הוכחת את כל הפוטנציאל שלך.

"הוכחתי, אבל הבעיה שלי היא במספרים, בגולים. אני חייב לשפר את זה. יש לי תמיד הרבה בישולים. בעונה שעברה היו לי 11 בישולים אבל היו לי רק שלושה גולים. אני שמח שהשנה כבר יש לי שניים".

אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"אני ומונאס זה סיפור שונה מאוד. הכרטיס היה של סבא שלו, ואני הייתי תלוי באחי נצרת. למונאס יש הרבה אנשים שקשורים מסביבו לכדורגל. אם לי היה מישהו שיעזור לי והכרטיס היה אצלי, הייתי היום גם ברמות האלה". עאבד/אדריאן הרבשטיין

- מה אתה מצפה מעצמך?

"עשרה או 15 שערים לפחות, ואם לא אהיה מאוכזב מעצמי מאוד".

- אז בעונה שעברה היית מאוכזב מעצמך למרות כל הבישולים?

"בישולים זה נחמד, אבל גולים זה הכל בשביל חלוץ. ככה מודדים חלוץ. בלי גולים הוא לא שווה".

- אם היית תכליתי וכובש גולים היית כבר במקומות גבוהים בהרבה?

"אני לא יודע. היו לי הצעות מחו"ל ולא הסתדר. אבל ברור שאם מישהו מסתכל על הסטטיסטיקה ורואה שיש לי רק שלושה שערים בעונה אז הוא ישר שולל. אוטומטית שיהיו הרבה גולים מסתכלים על זה יותר".

- זו תהיה העונה שלך?

"אני תמיד מאמין בעצמי ויודע מה יש לי ברגליים. גם כשכבשתי רק שלושה שערים האמנתי בעצמי והגולים שלי היו חשובים מאוד לקבוצה. 11 בישולים זה לא צחוק".

- איזי אמר בסוף העונה הקודמת שהעונה תהיה משוחרר כי ברק בכר לא האמין בך והוא כבר לא נמצא. הרגשת שברק לא מאמין בך?

"היו לנו יחסים רגילים של כל מאמן ושחקן. זה לא היה תלוי בי מה שאיזי אמר. אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל לא הייתה לי את התחושה הזו".

- הגעת בתור ילד צעיר מנצרת. היום אתה בשל יותר?

"בהרבה. הגעתי ילד בן עשרים ועכשיו יש לי משפחה כבר וילדה. היא שינתה אותי מאוד. יש לי היום יותר סבלנות ואחריות. אני מרגיש היום אחרת ושיש לי יותר מודעות. אני עוזר לשחקנים הצעירים כמו שסלאח עזר לי כשאני הייתי שחקן צעיר והוא שחקן ותיק".

- אולי אתה לא מספיק שחצן?

"אני חוצפן על המגרש. אני לא צריך להיות שחצן. היה חסר לי חוצפה חיובית אבל אני חושב ששיפרתי את זה. העונה אני יותר בועט לשער עכשיו. אם אגיע הפעם למצבים קודם כל אבעט".

- גדלת עם מונאס דאבור ותמיד אמרו שאתה הכישרוני מבין השניים. איך אתה מסביר את ההתקדמות המטאורית שלו לעומת העובדה שאתה נשארת בקרית שמונה.

"אני ומונאס זה סיפור שונה מאוד. הכרטיס היה של סבא שלו, ואני הייתי תלוי באחי נצרת. למונאס יש הרבה אנשים שקשורים מסביבו לכדורגל. אם לי היה מישהו שיעזור לי והכרטיס היה אצלי, הייתי היום גם ברמות האלה".

- הופתעת מההצלחה שלו?

" ממש לא. הוא שחקן מוכשר מאוד. אני חושב שעדיף לו להישאר באירופה, יש לו עוד מלא זמן עד שהוא צריך לחזור לישראל. הוא מתאים לרמות ובמקומות כמו בליגה הראשונה בגרמניה. לדעתי הוא יכול להצליח בכל מקום".

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים. קובי אליהו
היו לי הצעות ואיזי ביקש הרבה כסף שקבוצות לא היו מוכנות לשלם". עאבד/קובי אליהו
- איזי טען שאתה שווה שני מיליון יורו, אתה מסכים עם זה? "אני שווה סכומים אבל לא שני מיליון יורו. השנה שמתי סעיף שחרור של 600 אלף יורו"

- אבל בלי קשר לכרטיס, אלרואי כהן, שיר צדק, איתן טיבי, שמעון אבוחצירא, ברק בדש ואחרים שהיו איתך בעונת האליפות יצאו מקרית שמונה לקבוצות גדולות ואתה לא.

"גם אני יכולתי לצאת אבל זה תלוי באיזי קודם כל. היו לי הצעות ואיזי ביקש הרבה כסף שקבוצות לא היו מוכנות לשלם".

- איזי טען שאתה שווה שני מיליון יורו, אתה מסכים עם זה?

"אני שווה סכומים אבל לא שני מיליון יורו. השנה שמתי סעיף שחרור של 600 אלף יורו וזה אני חושב שאני כן שווה".

- נדיר ששחקן יצא מקרית שמונה בשנים האחרונות והצליח. מה ההסבר שלך?

"המערכת עובדת אחרת. יש שחקנים שכן הצליחו ואני מאמין שגם שיר צדק יצליח. כל השחקנים שיצאו יכולים להצליח בכל קבוצה. בקבוצות אחרות לפעמים אין סבלנות כמו בקרית שמונה. אצלנו גם אם משחק שניים אתה לא טוב, עדיין אתה מקבל את הקרדיט ובקבוצות אחרות לפעמים זה לא ככה. קרית שמונה זה מקום שקט וחם שנותן לך את כל התנאים כדי להצליח. עובדים כאן נכון והקבוצה אצלנו חזקה יותר מכל דבר, מכל שחקן או כל מאמן שיגיע, הכוכב האמיתי זה הקבוצה".

אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"הקהל של בית"ר מתעסק עם דברים שלא קשורים לכדורגל. שחקן ערבי שמכבד את עצמו לא ישחק שם אלא אם הם ישתנו". עאבד/אדריאן הרבשטיין
"הרבה שחקנים מהמגזר כובשים בטדי כי הקללות האלה מטריפות, אבל ברור שהייתי מעדיף שזה לא יקרה. למה שארגיש שונה מכל יתר השחקנים?"

- סלאח ואתה שיחקתם יחד. זה מקל עליך?

"אנחנו חברים טובים וזה מקל עליי, זה בטוח".

- זה שהוא מאמן ערבי גם מקל עלייך?

"קל אולי בשפה אבל זה לא קשור".

- אבל זה גורם לך לרצות יותר לשחק בשבילו כדי שיראו שמאמנים ערבים יכולים להצליח?

"ברור. סלאח הוא המאמן הערבי הראשון בקבוצה יהודית בליגת העל וזה חשוב לי שהוא יצליח. הוא חבר טוב שלי, המשפחות שלנו חברות. חשוב לי מאוד שהוא יצליח. אני מאמין בו ואני מקווה שהשנה נעשה משהו טוב אחרי שכבר יש לנו תואר. נתתי לו אחרי הזכייה חיבוק של חבר לחבר, של אח לאח".

- אפרופו עניין המגזר, כמה קשה לך לשחק בטדי?

"קשה לשמוע את הקללות. אני שומע אותן תוך כדי משחק, אני מנסה לא להתייחס ולא להיכנס לזה. בפעם האחרונה אחרי שכבשתי התפרצתי ועשיתי תנועת שקט לקהל. אני לא מצטער כי זה מגיע לאנשים גזענים. אני מצטער שזה פגע גם באנשים שכיבדו אותי אחרי המשחק וביקשו סליחה בפני הקהל".

- אחרי אותו משחק בקבוצת וואטסאפ של שחקנים מהמגזר אמרתם שבפעם הבאה שיקללו אתכם בטדי על רקע גזעני תרדו מהמגרש. זה הפתרון?

" אני ארד מהמגרש. אם יקללו אותי בטדי על רקע גזעני ארד מהמגרש בלי לשאול אף אחד ובלי לחשוב פעמיים".

- מה התחושות שאתה שומע את הקללות האלה?

"זה מטריף אותי, אבל לפעמים זה עושה לי טוב. בגלל זה הרבה שחקנים מהמגזר כובשים בטדי כי הקללות האלה מטריפות, אבל ברור שהייתי מעדיף שזה לא יקרה. למה שארגיש שונה מכל יתר השחקנים?".

- אתה מרגיש שונה בטדי?

"זה המקום היחידי בכדורגל שאני מרגיש בו שונה. מרגיש שרוצים לאיים עליי ומסתכלים עליי מלמעלה ושלא רוצים לראות אותי".

- יש כאלה שאומרים שכשאתה מתפלל בטדי אחרי גול זו התרסה.

"אני תמיד עושה את זה, מאז שהייתי בנוער, ואמשיך לעשות את זה. זה כמו שערן זהבי עושה שמע ישראל. גם אם זה מפריע למישהו אמשיך לעשות את זה. לא מעניין אותי מאנשים שזה מפריע להם. בסך הכל אני מודה לאלוהים".

- האם אתה רואה שחקן ערבי מגיע לבית"ר?

"הקהל שם מתעסק עם דברים שלא קשורים לכדורגל. שחקן ערבי שמכבד את עצמו לא ישחק שם אלא אם הם ישתנו ויתעסקו רק בדברים שקשורים לכדורגל. אחרי אירועי שרלרואה פתאום כולם התעסקו בזה ואמרתי לעצמי, רק עכשיו ראיתם את זה? אחרי שזה הגיע לאירופה? זה תמיד היה. צריך להרחיק את כל הגזענים מהמגרשים. זה לא מקום שמתאים לגזענות".

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים אליפות. אדריאן הרבשטיין
עאבד: "יש לי את כל התארים. לקחתי אליפות, גביע הטוטו, גביע המדינה, סופר קאפ, שלב הבתים בליגה האירופאית ופלייאוף ליגת האלופות. השגתי הכל עם קרית שמונה ואני רוצה לקחת שוב אליפות"/אדריאן הרבשטיין
"אנחנו קבוצה חזקה, ואם ניצחנו את מכבי תל אביב גם בעשרה שחקנים, אני מאמין שניתן העונה פייט בצמרת" - מקום שני יהיה הישג? "כן אבל אני רוצה מקום אחד גבוה יותר"

- איך אתה מסביר את הצמיחה של השחקנים הערבים?

"בכל קבוצה יש שחקנים ערבים מובילים. ילדים רואים ששחקנים מצליחים ואז הם עובדים יותר קשה כדי להצליח כמונו. השחקן הערבי הוא שחקן שבדרך כלל עובד קשה מאוד ורוצה להצליח".

- פעם הקבילו את זה לשחקנים הדרום אמריקאים שבאים משכונות המצוקה.

"זה נכון. אני באתי מנצרת ועם כל הכבוד לנצרת היא לא כמו תל אביב או כמו חיפה. לא היו לנו מתקנים כמו בקבוצות הגדולות. גדלתי בשכונה ושיחקתי בשכונה וככה כל שחקן ערבי גדל, ברחוב. אני מאמין שבשנים הקרובות יהיו עוד הרבה שחקנים ערבים וגם מקווה שהיו מאמנים ערבים שילכו בעקבות סלאח אבל זה תלוי בהם ובהנהלות. מה שאיזי עשה עם סלאח זה דבר גדול מאוד וזה יפתח הרבה דלתות".

- אומרים שנחלשתם העונה.

"לפני שלוש שנים שלקחנו גביע החלפנו כמעט את כל הסגל ובמחזורים הראשונים כמעט ולא ניצחנו. זה טבעי שבהתחלה צריך להתחבר וזה לוקח זמן. אנחנו קבוצה חזקה, ואם ניצחנו את מכבי תל אביב גם בעשרה שחקנים, אני מאמין שניתן העונה פייט בצמרת".

- מקום שני יהיה הישג?

"כן אבל אני רוצה מקום אחד גבוה יותר".

- יש לך אליפות כבר. מתגעגע?

"יש לי את כל התארים. לקחתי אליפות, גביע הטוטו, גביע המדינה, סופר קאפ, שלב הבתים בליגה האירופאית ופלייאוף ליגת האלופות. השגתי הכל עם קרית שמונה ואני רוצה לקחת שוב אליפות".

אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"הבעיה שלי היא במספרים, בגולים. אני חייב לשפר את זה. יש לי תמיד הרבה בישולים. בעונה שעברה היו לי 11 בישולים אבל היו לי רק שלושה גולים". עאבד/אדריאן הרבשטיין
"רוב הנבחרת זה מכבי תל אביב, באר שבע, מכבי חיפה וליגיונרים. בעונות האחרונות אנחנו עושים הישגים גדולים יותר ממכבי חיפה אבל אנשים לא נותנים לנו עדיין את הקרדיט"

- האמנת שהגעת מנצרת שאחרי חמש שנים תחזיק בכל תואר אפשרי בכדורגל הישראלי?

"לא האמנתי. חשבתי שאני מגיע לקבוצה מכובדת בליגת העל. שהגעתי הקבוצה בדיוק סיימה במקום חמישי וחשבתי שפלייאוף עליון זה יהיה מכובד".

- אתם יכולים לקחת אליפות?

"אנחנו מאמינים בעצמנו אבל זה לא יהיה קל".

- כואב שלא מגיע בקרית שמונה קהל ביתי למרות כל ההצלחות?

"זה כואב כי תמיד כיף לשחק מול קהל. קרית שמונה זה עיר קטנה של 20 אלף איש וזה קשה למלא את המגרש אבל התרגלנו. זו אחת הסיבות ששחקנים רוצים כביכול ללכת למועדונים אחרים".

- חזרה לנבחרת זה מטרה בשבילך?

"תמיד. זה חלום לכל שחקן".

- אם היית מסיים עם 11 בישולים במכבי חיפה היה יותר קל עבורך להיות בנבחרת?

"אני חושב שכן. רוב הנבחרת זה מכבי תל אביב, באר שבע, מכבי חיפה וליגיונרים. בעונות האחרונות אנחנו עושים הישגים גדולים יותר ממכבי חיפה אבל אנשים לא נותנים לנו עדיין את הקרדיט. גם התקשורת וגם האוהדים. אנחנו מקום קטן בצפון שלא מעניין יותר מדי, אבל אנחנו עושים דברים גדולים בכדורגל הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully