וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בג'ודו: ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר שוב ייפגשו על המזרן?

23.8.2015 / 7:00

התחרות היוקרתית תצא לדרך בשני בקזחסטן עם 15 ישראלים. ג'רבי תנסה להתייצב שנה שלישית ברציפות על הפודיום, מוקי ינסה שוב להפתיע ומלינדה בולדר מצפים למדליה. כל המוקדים

ירדן ג'רבי. קובי אליהו
תפגוש את שלזינגר? ירדן ג'רבי/קובי אליהו

בעוד יומיים תצא לדרך אליפות העולם בג'ודו שנערכת השנה באסטנה, קזחסטן. מי שירכזו את מירב תשומת הלב הן שתי הג'ודוקא במשקל 63 ק"ג, ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר שעשויות להיפגש על המזרן בפעם השנייה מאז הקאמבק של שלזינגר, שמייצגת את בריטניה. רק מחר (ראשון) תיערך הגרלת המשחקים.

ג'רבי המדורגת שלישית בעולם לא מגיעה לתחרות במצב האופטימלי ביותר אחרי שנה שבה הדברים לא הלכו לה בדיוק כמו שהייתה רוצה. היא אמנם חזרה עם מדליית ארד מאליפות אירופה האחרונה שנערכה בבאקו רק לפני כחודשיים, אבל הג'ודו שהציגה על המזרן היה רחוק מלשכנע. למרות זאת, חשוב לזכור שגם בשנה שעברה ג'רבי סבלה מעונה חלשה עד שהתפוצצה בגדול באליפות העולם שנערכה בצ'ליאבינסק שברוסיה וסיימה בפעם השנייה ברציפות עם מקום על הפודיום. באותה אליפות עולם הפסידה ג'רבי ליריבה הגדולה שלה, קרליס אגבגננו, אותה היא ניצחה רק שנה קודם כדי להיות מוכתרת לראשונה בקריירה כאלופת עולם.

ומה עם שלזינגר? חניכתו של פאבל מוסין פורחת מאז הקאמבק המתוקשר בתחילת השנה, כשאל התחרות היא מגיעה מהמקום ה-12 בעולם. שלזינגר אמנם לא תהיה מדורגת, מה שאומר שהיא יכולה לפגוש את ג'רבי בכל שלב, אבל לפחות על פי הדייט הקודם ביניהן, היא אולי יכולה להיות אופטימית לאחר שבבאקו היא ניצחה במפגש המסקרן. בין ההישגים הבולטים של שלזינגר השנה ניתן למנות את מדליית הזהב בגרנד פרי דיסלדורף ואת מדליות הארד בתחרויות הגרנד סלאם בטיומן ובבאקו. אם זה ייגמר במדליה, זו תהיה השנייה שלה בקריירה באליפות העולם אחרי הארד ברוטרדם ב-2009.

אליס שלזינגר, ג'ודוקא ישראלית. GettyImages
תמשיך להרשים? אליס שלזינגר/GettyImages

אבל לא רק השתיים יגיעו לאסטנה. בגברים יהיה מעניין לעקוב אחרי שגיא מוקי (עד 73 ק"ג), שהוכיח בבאקו שהוא מסוגל להגיע בגדול למעמדים גדולים. מוקי פרץ לתודעה באליפות אירופה האחרונה, כשעם איפון אחרי איפון הוא הוכתר כאלוף אירופה, ואל אליפות העולם הזו הוא מגיע מהמקום השני בעולם. למוקי גם יהיה רושם קטן לתקן אחרי שבאותה תחרות בשנה שעברה הוא הודח כבר בסיבוב השלישי. מי שיתחרה איתו באותה קטגוריית משקל, אך אין ממנו ציפיות גבוהות, הוא טוהר בוטבול.

מי שיש גם יש ציפיות ממנה היא לינדה בולדר, העולה החדשה מהולנד, שמאז שהצטרפה לנבחרת ישראל היא מוכיחה שיש על מי לבנות במחשבות על ריו. בולדר, שמתחרה בקטגוריית משקל של עד 70 ק"ג, רשמה מספר הישגים יפים מאוד השנה כמו מדליית הכסף בתחרות הגרנד סלאם בטיומן ומדליות הזהב בתחרויות הגרנד פרי בזאגרב ובסמסון, אבל דווקא באליפות אירופה היא אכזבה והפסידה כבר בסיבוב הראשון, כשעוד קודם לכן במאסטרס היא לא הציגה יכולת טובה. בולדר מגיעה לתחרות מהמקום התשיעי בעולם, ובעיקר תקווה שלא להיפגש עם בת ארצה ההולנדית, שמוליכה את הדירוג העולמי, קים פולינג לה היא הפסידה במפגש האחרון מולה. גם ליאור וילדיקן תתחרה באותה קטגוריית משקל.

ויש עוד כמה מוקדים מעניינים באליפות הזו, כמו למשל אורי ששון, שהוכיח שהוא מתאים לליגה של הגדולים אחרי שבאליפות אירופה האחרונה הוא סיים עם מדליית הכסף. ששון שמתחרה במשקל של מעל 100 ק"ג יקווה לשחזר את ההישג הנפלא שלו ולהופיע עם אותו ביטחון שאיתו הוא הגיע בבאקו. גם אחרי גילי כהן (52 ק"ג) יהיה מעניין לעקוב. למרות שכהן נמצאת בתקופה פחות טובה בקריירה שלה, היא עדיין זוקפת לזכותה את מדליית הארד שבה זכתה לפני קצת יותר משנה. לתחרות היא תגיע כמדורגת, מה שיקל עליה את ההגרלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אורי ששון ג'ודוקא ישראלי. הוועד האולימפי בישראל,
מתאים לליגה של הגדולים. אורי ששון/הוועד האולימפי בישראל

מועדי התחרויות (החל מ-8:00, שעון ישראל)

יום שני - 60 ק"ג גברים, 48 ק"ג נשים - טומי ארשנסקי, שירה ראשוני.

יום שלישי - 66 ק"ג גברים, 52 ק"ג נשים - גולן פולק, ברוך שמאילוב, גילי כהן, רוני שוורץ.

יום רביעי - 73 ק"ג גברים, 57 ק"ג נשים - טוהר בוטבול, שגיא מוקי, קמילה מינקאווה.

יום שישי - 81 ק"ג גברים, 63 ק"ג נשים - ירדן ג'רבי, אליס שלזינגר (בריטניה).

יום שבת - 90 ק"ג גברים, 70 ו-78 ק"ג נשים - לי קוכמן, לינדה בולדר, ליאור וילדיקן.

יום ראשון - עד ומעל 100 ק"ג גברים, מעל 78 ק"ג נשים - אורי ששון.

יום שני - נבחרות גברים ונשים (7:00).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully