וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: קנייזבה עלתה לגמר המשולשת, 9.96 לבולט ב-100 מטרים

22.8.2015 / 14:26

הישראלית ("מרגישה מצוין") השיגה 14.27 במוקדמות אליפות העולם בבייג'ינג והבטיחה מקום בגמר כבר בקפיצה הראשונה. הג'מייקני עלה בקלילות מהמוקדמות, 9.83 לגאטלין. זהב לפראח ב-10,000 מטרים, גבריסלאסי הפך לזוכה הצעיר ביותר במרתון

חנה קנייזבה מיננקו קופצת המשולשת הישראלית. רויטרס
פתחה ברגל ימין. קנייזבה/רויטרס

פתיחה מוצלחת לישראל באליפות העולם באתלטיקה, שנפתחה היום (שבת) באצטדיון האולימפי 'קן הציפור' בבייג'ינג. חנה קנייזבה-מיננקו, אחת התקוות הגדולות במשלחת הישראלית, העפילה לגמר בקפיצה משולשת כבר אחרי הקפיצה הראשונה שלה, כשהשיגה 14.27 מטר. היא עברה בשני סנטימטרים את המינימום שמבטיח מקום בגמר, ולכן לא המשיכה לקפוץ עוד. קנייזבה הייתה רחוקה מהשיא העונתי שלה (14.61) ורחוקה עוד יותר מהשיא האישי שלה (14.71), שהושג עוד בימים בהם ייצגה את אוקראינה, אך זה הספיק לה כדי להבטיח מקום בגמר, שייערך ביום שני הקרוב בשעה 14:30.

"אני מרגישה מצוין", אמרה קנייזבה-מיננקו. "רציתי שזה יהיה קצר ולשמחתי נכנסתי לגמר כבר אחרי הניסיון הראשון. חבל לבזבז אנרגיות חשובות במוקדמות. עכשיו אנוח היטב כדי להגיע לגמר הכי טוב שאני יכולה".

הרץ האריתראי גירמאי גברסלאסי. AP
היסטוריה. גבריסלאסי/AP

האליפות נפתחה הבוקר עם ריצת המרתון שסיפקה הפתעה גדולה. האריתראי גרימאי גבריסלאסי, בן 19 בלבד, הוכתר לאלוף העולם לאחר שחצה את קו הסיום בזמן של 2:12.27 שעות ועשה היסטוריה, כשהפך לרץ הצעיר ביותר שזוכה במרתון. בנוסף, הייתה זו מדליית הזהב הראשונה אי פעם של מדינתו באליפות.

בכסף זכה האתיופי ימאני טשגאי, אחרי שסיים את המרתון בזמן של 2:13.29 שעות, בעוד שהארד הוענק למוניו סולומון מוטאי האוגנדי, שסיים שלישי עם זמן של 2:13.29. דווקא הפייבוריטים לזכייה אכזבו. סטפן קיפרוטיץ', האלוף האולימפי ואלוף העולם עד לפני כמה שעות, סיים שישי בלבד בזמן של 2:14.43 שעות. שיאן העולם דניס קימטו ובן ארצו הקנייתי ווילסון קיפסאנג לא סיימו את הריצה המפרכת.

האיש המהיר בעולם, יוסאין בולט, קבע בקלילות 9.96 במוקדמות ה-100 מטרים, ועלה בקלות לשלב הבא. ג'סטין גאטלין האמריקאי סיים עם התוצאה הטובה ביותר, 9.83. גם ג'ימי ויקו הצרפתי ירד מעשר שניות (9.92), וכן אסאפה פאוול הג'מייקני, אנדרה דה גאסה הקנדי, טרייבון ברומל האמריקאי ופמי אוגונדה הקטארי.

הרץ הבריטי, מו פראח, זכה במדליית זהב הרביעית שלו באליפות העולם בריצה למרחק 10,000 מטרים, כשסיים ראשון גם בתחרות בסין, כשעצר את השעון על 27:01.14.

מדליית זהב נוספת שחולקה היום הלכה לכרטיסינה שוואניץ הגרמנייה בהדיפת כדור ברזל. שוואניץ בת ה-29 ניצלה את חסרונה של ולרי אדאמס הפצועה כדי לזכות במקום הראשון ובמדליית הזהב אחרי שקבעה זמן של 20.37 מטר. ליז'יאו גונג הסינית שימחה את הקהל המקומי כשזכתה בכסף עם 20.30. מישל קרטר זכתה בארד עם 19.76.

במהלך הלילה נערכו גם הריצות המוקדמות במקצה 800 מטרים גברים. צ'רוויט רוטיץ' הקנייתי השיג את התוצאה הטובה ביותר עם 1:45.83 דקות, בעוד ששיאן העולם דייויד רודישה עלה גם כן לחצי הגמר עם תוצאה של 1:48.31 דקות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יוסאין בולט, אצן ג'מייקני. רויטרס
טייל לשלב הבא. יוסאין בולט/רויטרס
כריסטינה שוואניץ הודפת כדור ברזל גרמנייה. GettyImages
ניצלה את חסרונה של ולרי אדאמס. שוואניץ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully