וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי שרצקי ספג קנס ועונש על תנאי: "אולי השופט מכר את המשחק"

19.8.2015 / 16:29

הבעלים של קרית שמונה הגיע לדיון בביה"ד על אירועי "אלוף האלופים" ותקף בחריפות את גרינפלד. העונש: 10 אלף ש"ח קנס וחודשיים הרחקה מההתאחדות ע"ת. חיימוב הורחק מ-2 משחקים ע"ת ופרסם התנצלות. שרצקי ברדיו: "שערורייה שלא זיכו אותי". איגוד השופטים יערער

צילום ועריכה: קובי אליהו

שוער עירוני קרית שמונה, גיא חיימוב והבעלים של הקבוצה, איזי שרצקי, הגיעו היום (רביעי) לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לדיון בעניינם בנוגע לאירועי משחק אלוף האלופים בו גברה הקבוצה הצפונית בתום דו קרב פנדלים על מכבי תל אביב ביום שבת האחרון.

עוד לפני שהחלה ההארכה באותו משחק, נכנס שרצקי לחדר השופטים והתפרץ עליהם בצעקות, כשהוא זועם בין היתר על הרחקתו של הבלם לואיס גוטיירס במהלך הזמן החוקי ועל החלטות אחרות. במהלך הפנדלים, השופט אוראל גרינפלד פסל פעמיים הדיפות של חיימוב, מבעיטות של ערן זהבי ודור מיכה, לאחר שהשוער עזב באופן בולט את קו השער עוד לפני הבעיטה. לאחר פסילת ההדיפה מהבעיטה של מיכה, חיימוב זעם והחל לרדת מהמגרש, עד שאנשי קבוצתו עצרו בעדו והוא שב אל בין הקורות, הדף עוד בעיטה של מיכה ועזר לקבוצתו לזכות בתואר.

היום כאמור, הגיעו השניים לבית הדין, כאשר האישום נגד חיימוב היה התנהגות בלתי הולמת ונגד שרצקי, התנהגות בלתי הולמת והעלבת שופט. תובע ההתאחדות ניר רשף אמר בדיון: "לגבי חיימוב, מדובר בשחקן ללא עבר משמעתי, אך במקרה חריג בו שחקן יוצא נגד שופט. הגענו להסדר שהנאשם יודה ויפרסם התנצלות בתקשורת שאושרה על ידי איגוד השופטים. השחקן ינזף ויקבל הרחקה על תנאי לעונה הקרובה משני משחקים".

לאחר הדיון, פרסם חיימוב את ההודעה שסוכמה: "בשל האמוציות, להט העניינים וההתרחשויות במשחק, הרצון לנצח, והווינריות שלי, פעלתי בצורה בלתי הולמת וספורטיבית אשר פגעה בתדמית המשחק. משכך, ביום המחרת ובכל כלי תקשורת שבו התראיינתי, הבעתי את התנצלותי על התנהגותי הבלתי ספורטיבית. משך שנים רבות שמי הולך לפניי, ואני ידוע כספורטאי הגון וכמי שבכל שנותיו כשחקן פעיל לא הועמד לדין ולו פעם אחת. אני מודע לכך שכקפטן הקבוצה וכשחקן נבחרת ישראל אני מהווה דוגמא לשחקנים צעירים ובני נוער ומתחייב שלא אחזור על התנהגותי המתוארת לעיל. מכאן, אני קורא לכל השחקנים ובעלי התפקידים לפעול בצורה ספורטיבית ולכבד את החלטות שופט המשחק גם אם לעיתים לא מסכימים איתן. אני חוזר ומביע התנצלותי בפני שופט המשחק וצוותו, ההתאחדות לכדורגל וקהל האוהדים".

איזי שרצקי, גיא חיימוב, עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
שרצקי תקף וחיימוב התנצל/קובי אליהו

שרצקי אמר בבית הדין: בדקה ה-90 הסתיים המשחק. ישבתי וראיתי את הקטעים בהם חשבתי שהיו טעויות שיפוט וישבו לידי הרבה אנשי כדורגל ותיקים. אמרתי להם שראיתי הרבה משחקים מכורים, בעוד בימי רמת עמידר. אמרתי להם 'חבר'ה, משהו לא נראה לי'. ירדתי לשופט למטה ואמרתי לו את הדברים שלי בשקט, לא בצעקות. אמרתי לו שבושה וחרפה איך שהוא שפט. לא היה אדום, פאולים דומים של מכבי לא זיכו אפילו בצהוב, הפנדלים של חיימוב היו חוקיים".

הבעלים הוסיף בתקיפות: "איזה שופט פוסל פעמיים פנדלים ככה? 99 אחוז מהשוערים לא נשארים על הקו. השופט הזה רצה לתת להם את המשחק. פשוט ראיתי שהוא מזלזל בנו וזה כל כך בלט לי באותו רגע. מה שקרה פה לא שייך לכדורגל וצריך לעשות כאן מהפכה. ברור לי ששופט הוא התפקיד הכי קשה בכדורגל, אבל לא הגיוני ששופט טועה שבע פעמים. אולי הוא מכר את המשחק. מה, לא יכול להיות? זה מה שנראה לי באותו רגע. דוקר לי בלב ואת זה אני אומר אחרי שניצחתי. זה לא שאני כועס אחרי הפסד. אני שמח על הגביע ועדיין, זה דוקר לי בלב".

הדיין גיורא לנדאו אמר: "אתה לא בית דין שדה של איגוד השופטים. לא רק שירדת לאיזור השופטים. זה גם ניסיון להשפיע עליהם כשעוד לא נגמר המשחק. אנחנו מבינים את סערת הרגשות שהיית מצוי בה ומכבדים את התחושות שלך, אבל אתה מפעיל עליו לחץ כשהמשחק עוד צריך להימשך. לא צריך להיות שיח ביניכם. אם החלטת שהשיפוט לא היה תקין, יש דרכים לבדוק את הדברים לאחר המשחק".

בתום הדיון, שרצקי ספג קנס של 10 אלף ש"ח בפועל ו-20 אלף ש"ח על תנאי לשנתיים בכל הרשעה חוזרת בגין אמירה אסורה לשופטים. שרצקי גם ספג הרחקה על תנאי לחודשיים ממילוי כל תפקיד רשמי בהתאחדות בכל הרשעה חוזרת בשנתיים הקרובות בגין כניסה אסורה לתחומי המגרש ו/או פנייה אסורה לשופטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
איזי שרצקי, גיא חיימוב, עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
לא מוכן לעצור. שרצקי/קובי אליהו

בהמשך הערב, שרצקי עלה לשידור בתכנית הספורט של רדיו 103 FM ואמר: "אם לא יצאתי זכאי, זו שערורייה. ישבתי 90 דקות ושתקתי. כולם מדברים רק על הפנדלים, אבל זה היה רק אחרי שהלכתי לשופט. כשנגמרו 90 הדקות וראיתי את כל הקטעים שהיו שערורייה, הייתה לי הרגשה שהבנאדם הזה לא ייתן לי לנצח את המשחק הזה. בחיים לא ראיתי דבר כזה. הם לא יכולים לשפוט ככה. מותר לשופט לטעות, אבל לא ככה. שמחתי אחרי המשחק כמו שלא שמחתי הרבה זמן, כי לקחתי אלוף האלופים, אבל במקום לחגוג, כאב לי איך שהוא שפט את המשחק הזה. השופטים היו צריכים להוציא אותי זכאי".

שרצקי הוסיף: "משהו פה לא תקין, לא יכול להיות. אני מצפה שבאיגוד השופטים יחליפו את השופטים, ישנו. אני אלחם על זה ולא יעזור כלום. אם המצב הזה היה חוזר, הייתי עושה את אותו דבר. ראיתם פעם שופט ששורק לפנדל חוזר? במונדיאל שרקו לפנדל חוזר? מה לא בסדר בהתנהגות שלי? אמרתי לו בשקט מה דעתי. אם הייתי הדיין היום, הייתי מזכה את עצמי. אתה מתכונן למשחק ורוצה לקחת גביע ובא שופט וטועה בכל ההחלטות, זה לא נקרא טעות. זה בכוונה. אם הוא טעה ככה, שיעזוב את הכדורגל ואם הוא עשה משהו שאסור, הוא גם צריך לעזוב. הוא צריך לפרוש. זה רק יכול לשפר את הכדורגל. אמרתי לו את זה לטובת העניין ולא מגיע לי העונש הזה. נראה לי שהוא שרק בכוונה נגדנו ואמרתי את זה גם לאיגוד השופטים. ברור שהוא צודק חוקית בפנדלים, אבל גם טל בן חיים עצר לפני הבעיטה שלו".

איגוד השופטים הוציא הודעה: "לאור קלות העונש שהטיל בית הדין המשמעתי על מר איזי שרצקי, יפנה מחר איגוד השופטים לתובע ההתאחדות על מנת שיוגש ערעור על קלות העונש. האיגוד סבור שמעשיו של מר איזי שרצקי חמורים ויש בעונש הקל כדי לשלוח מסר לכלל הציבור ובפרט לבעלי הקבוצות, מאמנים ושחקנים כי שמם וסמכותם של שופטי המשחק הם הפקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully