וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבסיטאן קו נבחר לנשיא התאחדות האתלטיקה העולמית

19.8.2015 / 9:04

האלוף האולימפי לשעבר ב-1,500 מטר זכה ב-115 קולות, גבר על סרגיי בובקה (92 קולות) במאבק על ראשות ההתאחדות, ויחליף את דיאק: "זה האירוע השני בחשיבותו בחיים שלי אחרי לידת ילדיי"

אימג'בנק GettyImages
סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית. GettyImages
יילחם בתופעת הסימום? קו/GettyImages

אתלט העבר, סבסטיאן קו, נבחר לנשיא התאחדות האתלטיקה העולמית בבחירות שנערכו בבייג'ינג רגע לפני תחילתה של אליפות העולם. האלוף האולימפי לשעבר ב-1,500 מטר נבחר בהצבעה שהתבצעה מבין 214 הפדרציות שבחרו בו כמי שיוביל את מלכת הספורט וכמי שאמור כעת להתמודד עם רצף של חשדות בנוגע לעבירות סימום של ספורטאים.

קו יחליף בתפקיד את לאמין דיאק בן ה-82, שהוליך את התאחדות האתלטיקה העולמית במשך 16 שנה. הוא גבר בבחירות על האלוף האולימפי לשעבר בקפיצה במוט, סרגיי בובקה, וכעת הוא יכהן בתפקיד בארבע השנים הקרובות. קו קיבל 115 קולות, בעוד בובקה זכה ל-92 קולות.

קו בן ה-58 זכה בשתי מדליות זהב ב-1,500 מטר, תחילה באולימפיאדת מוסקבה ב-1980 וארבע שנים לאחר מכן הוא שחזר את ההישג כשחגג גם בלוס אנג'לס את המקום הראשון. בנוסף, הוא סיים עם שתי מדליות כסף ב-800 מטר באותן שתי אולימפיאדות. ספורטאי העבר הבריטי מחזיק גם במדליית זהב אחת באליפות אירופה, שתי מדליות כסף ומדליית ארד. בציוץ הניצחון בטוויטר הוא כתב: "זה האירוע השני בחשיבותו בחיים שלי אחרי לידת ילדיי. אני שמח ונרגש מהביטחון שנתנו בי משפחת האתלטיקה. תודה לכם, עכשיו העבודה הקשה מתחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully