וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחייה: מרקוס ג'ון שלזינגר ואהרון גרינברג ייצגו את ישראל

17.8.2015 / 10:05

שני השחיינים היהודים עשו לאחרונה עלייה, התחרו באליפות ישראל ואמורים להתמודד בשנה הקרובה על הקריטריון לריו. גרינברג: "השבועיים האחרונים הזכירו לי למה התאהבתי במדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרצופים חדשים. שלזינגר וגרינברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני פרצופים חדשים ולא מוכרים התחרו באליפות ישראל האחרונה בשחייה שהסתיימה השבוע: מרקוס ג'ון שלזינגר ואהרון גרינברג, שני שחיינים יהודים שמתברר שכבר קיבלו אזרחות ישראלית ואמורים כעת להתמודד על מקום במשחקים האולימפיים בריו. השניים הגיעו לישראל במכביה האחרונה, והתרשמו מהאפשרות לעשות עלייה ולייצג את ישראל. את תעודת הזהות הם כבר קיבלו בחודש מרץ האחרון, וכעת השניים ממתינים לאישור הרשמי לייצג את ישראל.

באגודת דולפין נתניה, לה הם משתייכים, שמרו את העניין בסודי סודות עד לאליפות ישראל האחרונה כדי למנוע אפשרות למחטף, כפי שקרה במקרה של אנדראה מורז, שהייתה מיועדת לשחות במסגרת האגודה, אבל ברגע האחרון עברה להפועל ירושלים.

שלזינגר מתמחה ב-50 ו-100 פרפר, וגרינברג הוא שחיין שמתמחה בכל הסגנונות והייעוד שלו, כפי שמספרים באגודה, הוא להיות שחיין מעורב. ביומה האחרון של האליפות בגמר ל-50 חופשי שלזינגר בן ה-24 סיים שלישי בגמר אחרי שעצר את השעון על 22.89 שניות (72 מאיות מהקריטריון לריו), בעוד חברו לאגודה בן ה-20 סיים עשירי עם 23.42 שניות. כמו כן, השניים היו שותפים לזכייה במקום הראשון במשחה ל-4X50 מעורב.

שלזינגר גם סיים עם מדליית זהב ב-100 מטר פרפר אחרי שעצר את השעון על 53.34 שניות והבטיח את הקריטריון לאליפות אירופה. למרות זאת, התוצאה הזו רחוקה כשנייה מהקריטריון לריו.

גרינברג כתב השבוע בדף הפייסבוק שלו: "הייתה התנסות נהדרת להתחרות בישראל בפעם הראשונה אחרי שנתיים, ושמחתי מאוד לייצג את ישראל בכל משחה שבו שחיתי. בנוסף, השבועיים האחרונים בישראל הזכירו לי מדוע התאהבתי במדינה לפני שנתיים כשביקרתי בה בפעם הראשונה, ומדוע קיבלתי החלטה לעשות עליה. השחייה היא חשובה עבורי, אבל הסיבה שבגללה רציתי אזרחות ישראלית היא הרבה יותר מזה. כשהגעתי לישראל לפני שנתיים זה שינה את חיי, כולל החיבור לתרבות היהודית/ישראלית. עד כדי כך החלטתי שאני רוצה לעשות עליה. יש לי הרבה עבודה לעשות בבריכה בשנה הבאה כשאשלים את מעברי לישראל ואני מצפה לשחות במסגרת אגודת דולפין נתניה בשנה הבאה וליהנות מכל מה שיש במדינה המדהימה הזו. תודה לסימון דוידסון, אניה גוסטמלסקי, נמרוד חיאט ולכל מי שעזר לזה לקרות. אני מצפה לראות מה יש לשנה הבאה להציע לי".

סימון דוידסון, יושב ראש אגודת דולפין נתניה, אמר לוואלה ספורט: "שני הבחורים האלה היו במכביה ויצרו קשר עם אניה גוסטמלסקי בתחילת השנה ובסוף מרץ הם רצו לעשות עליה. עשינו את זה מהר כדי שבתחילת אפריל הם יקבלו אזרחות, מכיוון שחייבים להיות שנה בארץ כדי לייצג את ישראל ברמה הבינלאומית. אנשים ממשרד הפנים סייעו לנו ואחרי יומיים הם היו כבר במטוס וקיבלו אזרחות בשדה התעופה. הם מתגוררים ברמת פולג וזו חוויה אדירה עבורם".

באשר למורז, אמר יוסי בן בסת, מנכ"ל אגודת הפועל ירושלים שחייה: "הידיעה לגבי שני העולים החדשים שגייסה דולפין נתניה והקובעת שאנדי מורז הייתה מיועדת להפועל דולפין נתניה ונחטפה אינה נכונה. העובדות הן שמורז יצרה קשר עוד בשנת 2011 עם הפועל ירושלים, שנים רבות לפני שאניה הכירה אותה. מורז בחרה בהפועל ירושלים מהסיבה שזו האגודה הכי טובה בישראל, ואפשר בקלות לשאול אותה במקום לכתוב כזבים. יש להדגיש שמורז עלתה לישראל ומתגוררת בישראל החל מספטמבר 2014 כי רק כך היא יכולה לייצג את ישראל באולימפיאדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully