וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ישראל בשחייה: אנדראה מורז הבטיחה משחה נוסף בריו

13.8.2015 / 18:45

אחרי שהבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים ב-50 חופשי, העולה החדשה קבעה שיא ישראלי במשחה במרחק הכפול כששיפרה את התוצאה שלה ב-21 מאיות וקבעה 54.40 שניות

אנדראה מורז שחיינית  ישראלית. מגד גוזני
שיא נהדר. מורז/מגד גוזני

אנדראה מורז אמנם נעדרה מאליפות העולם בשחייה, אבל באליפות ישראל שהגיעה היום (חמישי) ליומה השלישי היא שברה שיא ישראלי. העולה החדשה מארצות הברית סיפקה תוצאה מצוינת במשחה הגמר ל-100 מטר חופשי כשעצרה את השעון על 54.40 שניות, ובכך למעשה שיפרה את השיא הקודם שהוחזק מאז חודש אפריל האחרון ב-21 מאיות השנייה.

כידוע, מורז כבר הבטיחה את מקומה בריו ועשתה זאת מוקדם יותר השנה כאשר היא השיגה את הקריטריון ב-50 מטר חופשי, וכעת היא מצרפת לעצמה משחה נוסף למשחקים האולימפיים בקיץ הבא אחרי שהיא שחתה מהר יותר בשלוש מאיות מהקריטריון.

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי. מגד גוזני
רק שלישי. קלונטרוב/מגד גוזני

מרבית העיניים היו נשואות לעבר המשחה המהיר ביותר בתולדות ישראל בגמר ה-100 חופשי לגברים, כאשר שני שחיינים ירדו מתחת לגבול 50 השניות ועוד ארבעה שחיינים מתחת ל-51 שניות. דוד גמבורג זכה בזהב עם שיא אישי חדש של 49.62 שניות, והקדים ב-35 מאיות את לירן קונובלוב. זיו קלונטרוב, אלוף אירופה לנוער ב-50 חופשי, סיים שלישי עם 50.46 שניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קרן זיבנר שחיינית ישראלית. מגד גוזני
זיבנר ששוחה עם כובע יוצא דופן/מגד גוזני

קרן זיבנר קבעה שיא בינלאומי במשחה ל-200 פרפר. שיאנית ישראל קבעה 2:13.52 דקות, והייתה רחוקה שנייה ושלוש עשיריות משיאה הישראלי. במשחה המקביל לגברים, יונתן בטשא קבע שיא אישי מצוין 1:58.78 דקות וגבר על גל נבו שהסתפק במדליית הארד. תום קרמר סיים שני.

עמית עברי. מגד גוזני
נראתה בכושר טוב. עמית עברי/מגד גוזני

עמית עברי הוסיפה לעצמה זהב שני באליפות אחרי שניצחה ב-200 חזה עם 2:29.57 דקות, חצי שנייה בלבד משיאה הישראלי של יוליה בנך מ-2009. בגברים, רונן פאור חגג עם הזהב אחרי שקבע 2:14.95 דקות. ב-50 גב גברים גיא ברנע חגג עם התואר אחרי שעצר את השעון על 25.24 שניות, והקדים ב-37 מאיות את יעקב טורקין. מיכל ליברמן ניצחה בנשים עם 29.49 שניות.

אנדראה מורז. מגד גוזני
חתומה על שני שיאים ישראלים. מורז/מגד גוזני

והיה שיא ישראלי נוסף. זה קרה בשליחות 4X200 שנקבע על ידי השחייניות של הפועל ירושלים שקבעו 8:29.06 דקות, שיפור לשיאן של שחייניות דולפין נתניה מלפני שנה. מורז, רוני בווה, אושר אונטרשלג ונועה סער נכנסו לדפי ההיסטוריה.

אגב, מוקדם יותר במשחי המוקדמות התרחש אירוע חריג כאשר השחיינית הוותיקה אניה גוסטמלסקי (שיאנית ישראל ב-100 גב) נפסלה ממשחה 50 גב אחרי שהתברר לה כי היא לא התייצבה בחדר ההצבות בזמן, זאת כחלק ממדיניות חדשה של האיגוד להחמיר עם שחיינים שלא מתייצבים בזמן.

במשחי הבוקר קיבלנו שני שיאי נוער. הראשון שייך לאלוף אירופה לנוער, זיו קלונטרוב, שקבע ב-100 מטר חופשי 50.12 שניות, שזהו ההישג החמישי בהיסטוריה של המשחה בישראל. זוהר שיקלר, שרק חזרה מאליפות העולם, קבעה 56.82 שניות במשחה המקביל לנשים, תוך שהיא רושמת את ההישג השישי בהיסטוריה של המשחה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully