וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלירן עטר בראיון בלעדי: "האם דלת הנבחרת פתוחה עבורי? חד משמעית לא"

"ברק יצחקי השחקן הכי מוכשר ששיחקתי איתו, הוא ושכטר". "מכבי תל אביב לא נלחמה עליי. הבנתי שמכבי חיפה הכי נכונה לי". "בנבחרת ירדו נמוך. לא דיברתי על ורמוט". הקהל הירוק, הלקח מריימס, רוני לוי ובניון, ג'ורדי וזהבי. אלירן עטר שובר שתיקה ארוכה בראיון גלוי לב

ברני ארדוב

בווידאו: הצמד של אלירן עטר לרשת הפועל תל אביב בעונה שעברה

כמה דקות אחרי שקבענו, באיחור אופנתי לשחקן ישראלי, אלירן עטר נכנס סוף סוף לחדר. הוא לוחץ את היד, מתיישב ויורה. "אהלן חברים, יש לי כמה תנאים. אני מדבר על מה שאני רוצה. על מה שלא, אומר לכם 'נקסט'". עטר לא עושה רושם של מישהו שמחבב עיתונאים. אז מצאנו דרך לפתוח את הראיון הזה. תקשורת. הוא מיד מתנצל ומסביר: "זה לא שאני לא אוהב אתכם. יש לי בעיה ספציפית עם העבודה שלכם. יום אתם חברים, יום אתם לא. שחור או לבן. בנאדם לא יכול להיות יום נחמד ויום לא נחמד. כל אחד שהיה מעורב במה שהייתי מעורב לפני עשר שנים, היו כותבים עליו אותו דבר. לא מרגיש שעשו לי דווקא, העניין הוא אחר - אני לא אוהב לדבר".

אז יאללה, מדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלירן עטר שחקן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
"ברגע ששחר דיבר איתי, הבנתי שזה הדבר הנכון לי". אלירן עטר/ניב אהרונסון
"לא נלחמה מספיק? אני אומר לך שהם לא נלחמו עליי בכלל. זה מה שרצית לשמוע, לא? מכבי תל אביב לא נלחמה עליי בכלל"

לא מובן מאליו שעטר מתראיין. בפעם האחרונה שעשה זאת בישראל, זה היה לפני כשנתיים וחצי. לשיחה איתו הוקצבה חצי שעה. על מה אפשר לדבר בחצי שעה? התחלנו עם מכבי, תל אביב כמובן. כאילו בהזמנה, רק שאלנו על הצהובים, ואז נכבה השאלטר בסמי עופר. חושך מוחלט בחדר. אז עברנו לחדר ההלבשה המואר, שם האגדה מספרת שעטר, בליווי חברו יוסי בניון, הפך לאחת הדמויות הדומיננטיות העונה. "אני מכבד מאוד את מכבי תל אביב", הוא מתחיל. "אני בקשר טוב מאוד עם ג'ורדי קרויף. ברגע שהחזרה לארץ הייתה על הפרק בינואר, מכבי תל אביב לא פנתה אליי. הם לא דיברו איתי מילה על חזרה. ברגע ששחר דיבר איתי, הבנתי שזה הדבר הכי נכון לי. אם אני פגוע? ממה? זה כדורגל".

רק כדורגל, אבל היית בטוח שיפנו. חיכית. הקהל מאוד רצה אותך שם.

"בוא נגיד שעשיתי לא מעט בשביל מכבי תל אביב. זאת התשובה שלי. אני מכבד את הקהל, אבל הם לא פנו אליי".

הייתי חוזר אם ג'ורדי היה פונה אליך?

"ברגע שהם לא התעניינו, זה לא משנה מה רציתי. אני נמצא במקום שבו אני מחייך. טוב לי במכבי חיפה. אוהדי מכבי רצו אותי? יש הבדל גדול בין לרצות ובין לעשות. הם רצו, אבל מכבי לא עשתה. אלה שני דברים שונים".

אנסה לתקן אותך, מכבי תל אביב לא נלחמה עליך מספיק. לא כמו שהיא נלחמה על זהבי.

"לא נלחמה מספיק? אני אומר לך שהם לא נלחמו עליי בכלל. זה מה שרצית לשמוע, לא? מכבי לא נלחמה עליי בכלל. יאללה, נקסט".

קפטן מכבי תל אביב שרן ייני חוגג אליפות עם אלירן עטר. ברני ארדוב
"עשיתי לא מעט בשביל מכבי תל אביב". אלירן עטר עם צלחת האליפות ושרן ייני במכבי תל אביב/ברני ארדוב
"הגעתי בינואר לקבוצה לא במצב טוב. מה זה לא טוב, במילים עדינות לא טוב. להגיע יחד עם שחקני רכש חדשים מינואר עד הקיץ האחרון היה בשבילי אתגר. הסיבה השניה היא האצטדיון, השלישית היא שזו מכבי חיפה. גביע הטוטו, אמצע שבוע, 12 אלף, אתה קולט? יש פה קהל מטורף"

אחרי הנקסט הראשון, אנחנו עוברים למכבי חיפה. לשם הוא הגיע אחרי שיחה עם יעקב שחר, ולא מעט לבטים. "למה? ככה. כי אני אוהב אתגרים", הוא מסביר. "הגעתי בינואר לקבוצה לא במצב טוב. מה זה לא טוב, במילים עדינות לא טוב. להגיע יחד עם שחקני רכש חדשים מינואר עד הקיץ האחרון היה בשבילי אתגר. הסיבה השניה היא האצטדיון, השלישית היא שזו מכבי חיפה. גביע הטוטו, אמצע שבוע, 12 אלף, אתה קולט? יש פה קהל מטורף. תראה, לא קל לבוא בינואר, אבל בלי קשר גם לא קל לא לשחק חצי שנה. שיחקתי בקבוצת המילואים של ריימס לפני שהגעתי. כשאתה לא משחק שישה חודשים, קשה לחזור. שיחקתי חצי שעה מול באר שבע, נפצעתי. בשביל חלוץ כדור נכנס זה הפתרון, אנחנו קוראים לזה כדור ברשת. ברגע שזה הגיע, היה יותר קל".

אומרים עליך שאתה השחקן הכי מוכשר בישראל.

"אני שמח שזה מה שאומרים עליי. לא שמעתי את זה, אבל אותי לא מעניין מה אומרים. אני לא מסכים איתם. לא אגיד על עצמי שום דבר שקשור לכישרון. אם השחקנים לא יפרגנו לי ולא נהיה טובים ביחד, כישרון לא שווה שום דבר. אני לא אוהב את המשפטים האלה, שאני צריך להוביל. אני לא משחק לבד. איתי שכטר הגיע איתי, ויש עוד שחקנים".

קצת קשה לו.

"איתי התחיל את העונה מצוין. יכול להיות שארבעה או חמישה חודשים הוא לא שיחק והיה לו קשה. לו היה קצת יותר קשה מאשר לי. הוא שחקן מצוין. הוא בדרך לעשות את מה שמצפים ממנו. הוא התחיל את העונה יפה, כבש בהכנה, חוזר לעניינים – חזק, מהיר, דריבל, יודע לעשות גולים".

הוא יכול להיות החלוץ הכי טוב בישראל?

"כמובן. הוא כבר היה החלוץ הכי טוב בישראל, שנתיים, בהפועל. הוא יהיה החלוץ הכי טוב בישראל גם במדי מכבי חיפה. לא אני עשיתי את השינוי בקבוצה מינואר, עשיתי את זה עם השחקנים שישנם. זה לא התרומם לגבהים, כי צריך לזכור שהיינו צריכים להתחבר כל כך הרבה שחקנים, כמוני וכמו שכטר, בתקופה קצרה. היו כל מני דברים מסביב. אני הגעתי לפני הפלייאוף ואני מייחס חשיבות לכל חצי העונה שהייתי במכבי חיפה. לא פשוט להגיע בלי הכנה, בלי להכיר שחקנים וצוות, חדר הלבשה. אי אפשר להגיע בינואר ולתפקד כאילו התחלת את העונה בקבוצה".

יוסי בניון, אלירן עטר, איתי שכטר. ניב אהרונסון
"הוא יהיה החלוץ הכי טוב בישראל גם במדי מכבי חיפה. אלירן עטר עם איתי שכטר ויוסי בניון/ניב אהרונסון
"שוחחתי עם גוטמן, אבל בנבחרת ירדו נמוך כשהלכו ואמרו שאני מדליף שיחות עם המאמן בזמן שאני מבקש שיחות בארבע עיניים. רק שנינו היינו בשיחה, לא אמרתי שגוטמן מדליף, אבל זה לא אני"

כשאומרים אלירן עטר, נזכרים מיד במסע שלו בנבחרת. לרוב הזימונים האחרונים הוא הגיע פצוע. את המפגש האחרון עם סר אלי גוטמן הוא היה מעדיף לשכוח. כשמדברים איתו על הפצע ההוא, קשה שלא להבחין בכעס, או לפחות באכזבה מסוימת מאיך שסיפור ניפויו מהסגל הצטייר בתקשורת. "מי שמכיר יודע שאני לא מדבר עם עיתונאים ולא אחד שידבר עם עיתונאים. שוחחתי עם גוטמן, אבל בנבחרת ירדו נמוך כשהלכו ואמרו שאני מדליף שיחות עם המאמן בזמן שאני מבקש שיחות בארבע עיניים. רק שנינו היינו בשיחה, לא אמרתי שגוטמן מדליף, אבל זה לא אני. אני לא צריך להגיד את זה, כולם יודעים שאני לא כזה. אני מאחל לו הצלחה, גם לנבחרת, בעזרת השם שיעלו לשלב הבא".

אשאל אותך אחרת. אתה מרגיש שדלת הנבחרת פתוחה עבורך?

"חד משמעית לא".

ויש סיבות לכך. בנבחרת טענו שאתה עולה לאימון בלי GPS, בלי מגנים, שאתה לא רציני. צילמנו את האימון, לא כולם היו עם מגנים.

(צוחק) "אתה צריך אותי בשביל שאני אענה לך על זה? אף אחד כמעט לא כתב את האמת, כולם יצאו נגדי".

אז לא ה-GPS והמגנים זאת הסיבה לניפוי.

"זה או בגלל מה שקרה בשיחה, או עניין של יכולת".

גוטמן טען במסיבת העיתונאים שאמרת לו: 'זימנת אותי רק כי גילי ורמוט פצוע'. שבאותו רגע הוא החליט לנפות אותך. אמרת לו דבר כזה?

"לא אמרתי לו דבר כזה. לא אמרתי שמות של שחקנים. יש לי הרבה מה לומר. זה יושב לי, אבל נקסט, לא מדבר על זה יותר".

תכף נקסט. גוטמן לא מרגיש ככה, הוא טען שהגישה שלך מנוגדת לרוח הנבחרת. אתה מרגיש שייצגת את הנבחרת בכבוד?

"היו לי בסך הכול שלוש הופעות. זה ממש מעט. זומנתי המון פעמים אבל תמיד כשזומנתי הייתי פצוע. שש או שבע פעמים. מהמעט ששיחקתי, אני חושב שכן".

אלירן עטר שחקן נבחרת ישראל עם אלי גוטמן. קובי אליהו
"אף אחד כמעט לא כתב את האמת. כולם יצאו נגדי". אלירן עטר עם אלי גוטמן/קובי אליהו
"לא משנה כמה אתה כישרוני, כשאתה מגיע למקום שהוא מעבר לליגה שלנו, אתה צריך לעבוד יותר קשה. אתה צריך לבוא הרבה יותר חזק, לבוא מנטלית מוכן. אם לא תבוא מוכן תהיה לך בעיה"

כשמבקשים מעטר להשוות בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, הוא נמנע מלהיכנס למה שקורה בחדר ההלבשה בקרית שלום. "חיפה ומכבי תל אביב שניהם מועדונים גדולים. מכבי חיפה זה המועדון שלי. מועדון ענק, עם כל הכלים שהוא נותן לשחקנים – ארוחות, מתקן אימונים, אצטדיון. על הקהל מיותר לדבר. כל מילה רק תגרע. לא ייאמן מה שהם עושים פה. קבוצה שלא רצה לשום מקום והם פה כל משחק. זה מועדון אירופי לכל דבר. אצלי בצרפת לא היו תנאים כאלה".

אז בוא נדבר על ריימס. יש לך כוונה לחזור לאירופה?

"הייתי השבוע בטורקיה, ביזנס. וברצינות, אני מאושר במקום שבו אני נמצא. אני לא שחקן שמתחנף לאף אחד, לא לקהל ולא לאף אחד. חשוב לי להצליח פה. אם אצליח ובעתיד אקבל הצעות אחרות, אדבר על זה".

לא יצאת לשם בלב שלם.

"רציתי לנסות באירופה, שנה אחת שיחקתי ואחרי החליפו מאמן, אבל דברים לא הסתדרו. בעונה הראשונה, שבעה חודשים ראשונים, הצליח לי מאוד. שיחקתי הרבה. היו לי 1,200 דקות בערך בכל המסגרות".

אוסקר גרסיה אמר בראיון לוואלה ספורט שהתקופה באירופה עשתה לך טוב.

"התקופה הזאת ביגרה אותי מאוד, כלומר את המשחק שלי. היא שינתה לי את החשיבה. יש שחקנים צעירים שחושבים שהם יודעים הכול. אחר כך הם מתבגרים, ומבחינת החשיבה של המשחק הם מבינים שהם עשו פעם דברים שהם חשבו שהם טובים, אבל הם צריכים לשפר אותם".

ומה הלקח הכי גדול שלמדת שם?

"שבגדול, לא משנה כמה אתה כישרוני, כשאתה מגיע למקום שהוא מעבר לליגה שלנו, אתה צריך לעבוד יותר קשה. אתה צריך לבוא הרבה יותר חזק, לבוא מנטלית מוכן. אם לא תבוא מוכן תהיה לך בעיה. לא היה לי קשה מנטלית, הדבר הכי קשה היה השפה. לא הייתה לי שם עזרה. למדתי וגם היה לי קשה, כי זו הייתה רק שעה בשבועיים, וזה שום דבר. שפה קשה".

אלירן עטר עם קובי מויאל. ניב אהרונסון
"הגעתי למועדון אירופי לכל דבר". אלירן עטר/ניב אהרונסון
"הכותרות בישראל היו בערך כאילו יריתי במאמן. מאותו רגע נגמר הסיפור. הוא נתן למישהו אחר לשחק, הוא היה טוב וחודשיים לא שיחקתי"

עברית יותר קלה. ובוקר אחד התעוררת לכותרות כאן בארץ, כי לא התעוררת למשחק של ריימס. ספר פעם אחת מה קרה שם.

"האוטובוס בחניה של המגרש, והוא שתי דקות נסיעה מהבית שלי. הייתי צריך להיות שם ב-8:45 כי נוסעים לוולנסיין. הדלת של החדר שלי הייתה סגורה, ההורים שלי היו בסלון, כי הם באו אליי לצרפת באותה תקופה. אבא שלי קם, ראה את הדלת סגורה, חשב שזאת אשתי בחדר ולא רצה להעיר אותה. הוא היה בטוח שכבר יצאתי ב-8:30. אני מתעורר, מסתכל על השעון, ומה אני רואה? 8:45. וואי וואי. פתאום אני רואה שיחות ממנהל הקבוצה. התקשרתי, אמרתי לו שאני מאחר, 15 דקות בטוטאל. הוא אמר לי 'לא. המאמן אמר שאין לך למה לבוא'.
הסברתי לו שכל הנסיעה לוולנסיין היא שעה וברכב 40 דקות. טוב, תעצרו. אבל לא. הוא המשיך: 'המאמן לא רוצה שתבוא, תישאר בבית'. רוצה שאני אשאר בבית? נשארתי בבית. יום למחרת אני מגיע לאימון, המאמן לקח אותי לשיחה, אמר לי 'זה לא בסדר'. אמרתי לו 'תן לי קנס, אני יודע לקחת אחריות על המעשים שלי'. שום קנס, שום דבר. הוא אמר שזה יכול לקרות לכל אחד. הוא ביקש שאתנצל, אמרתי לו שאני מתנצל וזה נגמר. הכותרות בישראל היו בערך כאילו יריתי במאמן. מאותו רגע נגמר הסיפור. הוא נתן למישהו אחר לשחק, הוא היה טוב וחודשיים לא שיחקתי".

רבע שעה שעלתה ביוקר.

"שמעו סיפור. חודש אחרי המקרה הזה – אנחנו עומדים להמריא למשחק. כל השחקנים בשדה, אבל אף אחד לא שם לב שהמגן השמאלי לא נמצא. ב-8:00 מגיעים לשדה, אתה אמור להיכנס לעשות צ'ק-אין ותוך רבע שעה אתה ממריא במטוס פרטי. אני מסתכל על השעון - 8:30, 8:50. 50 דקות אנחנו יושבים בשדה ולא עולים למטוס. אני פונה מיד למאדס אלבק, זה שהיה אמור לחתום עכשיו במכבי חיפה, ושואל: 'מאדס, למה לא ממריאים?'. הוא אומר לי: 'מה, לא שמעת?'. פרנק סיניורינו לא התעורר, אנחנו מחכים לו. אמרתי לו 'מה? מחכים לו?'. הייתי בהלם. אנחנו בשדה, לא באוטובוס. תבינו, טיסה. הוא הגיע עם האוטו, שם אותו בחניה, ורק אז עלינו לטיסה. מאותו רגע לא דיברתי מילה על זה. לא באתי למאמן ושאלתי 'קואץ', למה עשית לי את זה?'. כשעזבתי פתחתי להם הכול, שאלתי מה הם עושים לזרים".

אלירן עטר שחקן ריימס. GettyImages
"כשעזבתי פתחתי להם הכול, שאלתי מה הם עושים לזרים". אלירן עטר במדי ריימס/GettyImages
"עם החומר של העונה שעברה והשחקנים שהגיעו עכשיו, אפשר להצליח. מה שונה העונה? אני מתחיל העונה מאפס, עם שחקנים חדשים. ורוני"

אם כבר זרים, בוא נחזור למכבי חיפה. איך אתה רואה את ההתחמשות שלכם לעומת האחרות? מכבי תל אביב לא מתחזקת משמעותית, באר שבע כן.

"גם בעונה שעברה הייתה לנו קבוצה מצוינת, אבל דברים לא התחברו טוב, וזה נגרר. בחצי העונה, עד הקיץ, עשינו חמישה חודשים מאוד טובים, אבל כל זה ביחס לתחילת העונה. עם החומר של העונה שעברה והשחקנים שהגיעו עכשיו, אפשר להצליח. מה שונה העונה? אני מתחיל העונה מאפס, עם שחקנים חדשים. ורוני".

אז איך הוא בתור מאמן? מה העמדה שהוא מייעד לך?

"רוני מאמן מצוין, מקצועי מאוד. בנאדם טוב וגבר. תראה, שיחקתי כל החיים גם חלוץ וגם קשר. יהיו משחקים שאשחק חלוץ, ויהיו משחקים שהוא יתפקד אותי כקשר. סתם כולם כותבים ושואלים אם הוא מצא את העמדה שלי או לא. אני יכול להיות גם וגם. מבחינת כושר, אני לא מרגיש שאני 'מאה אחוז'. לאט לאט אכנס לכושר. היו לי פציעות שלושה או ארבעה ימים בכל תקופה. זה לא פשוט. פספסתי שלושה משחקי אימון".

אתה ויוסי אמורים לסחוב את הקבוצה. מה היעדים שלכם?

"יש 11 שחקנים שיסחבו אותה, ושלושה מחליפים. אני לא מדבר על יעדים אישיים, רק קבוצתיים. את היעד הזה אני שומר לעצמי. מכבי חיפה תעשה הכל כדי להיות פאקטור רציני בצמרת של הליגה עד סוף העונה. אם היא תגיע לאירופה? בעזרת השם, כן. יש לנו סגל מצוין".

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
"סתם כולם שואלים אם הוא מצא את העמדה שלי. אני יכול להיות גם חלוץ וגם קשר". אלירן עטר מעל רוני לוי לפני צילום התמונה הקבוצתית/ניב אהרונסון
ברק יצחקי הוא החלוץ הכי טוב בישראל, ביי פאר מכולם. הוא ושכטר החלוצים הכי מוכשרים בישראל. יצחקי הוא גם השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו בקריירה. מעבר לזה, הוא הכי מוכשר שיש בישראל היום"

נקשרת מאוד לבניון. בסוף המשחק נגד בני סכנין היה קשה לפספס שלחשתם משהו אחד לשני. כנראה שידעת מה יקרה ביום שאחרי.

"מה קרה?".

יוסי היה אצל יעקב שחר. שכחת?

"שיחה בין מאמן לקפטן זה... תראו, אני חושב שעשו מזה יותר מדי. זאת שיחה שהייתה צריכה להתקיים בין הקפטן למאמן וזהו. מה שחשוב הוא שבסופו של דבר רוני הוא הסמכות המקצועית. אני שמח שזה נגמר בצורה טובה. אני לא נכנס למה יוסי עשה ולא יודע מה הוא עשה. רוני הוא הסמכות המקצועית, ובזה זה נגמר. יוסי זה יוסי, ואי אפשר להמעיט בערכו. אם הוא צריך להוביל? יש מאמן שיחליט מי יוביל אותה".

בוא נדבר על מי שיוביל את מכבי תל אביב. בטח יש לך מה לומר על ברק יצחקי.

"אני לא רואה כדורגל, אבל ברק יצחקי הוא החלוץ הכי טוב בישראל, ביי פאר מכולם. הוא ושכטר החלוצים הכי מוכשרים בישראל. יצחקי הוא גם השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו בקריירה. מעבר לזה, הוא הכי מוכשר שיש בישראל היום".

מאמן בכיר אמר לי: "זהבי השחקן הכי חכם בישראל, עטר עם הכישרון הכי גדול. הוא ויצחקי". אגב, שיחקת גם עם זהבי.

"אני לא מתרגש ממחמאות. ערן זהבי? שחקן מצוין. יש לו מספרים שאין לאף אחד, מה אפשר להגיד עליו?".

נקסט.

יוסי בניון, אלירן עטר, איתי שכטר. ניב אהרונסון
"יוסי זה יוסי, אי אפשר להמעיט בערכו". אלירן עטר עם יוסי בניון ואיתי שכטר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully