וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאופמן: "טומרקין הוכיח שהוא מועמד לגמר אולימפי בריו"

10.8.2015 / 6:36

מאמן הנבחרת מרוצה מההופעה של השחיין הבכיר ("היה בטווח גמר"), מבין את קלונטרוב שבחר שלא להופיע במשחה האישי ("לא רצה לקלקל את הטעם מבאקו") ומציין על נבו וברנע: "אני בטוח שהם ציפו מעצמם ליותר"

יעקב טומרקין. ניב אהרונסון
עמד במטרות שלו. ליאוניד קאופמן/ניב אהרונסון

אליפות העולם בשחייה הגיעה אתמול (ראשון) לסיומה עם תחושה מעט חמוצה במשלחת הישראלית אחרי שאף שחיין לא הצליח להעפיל לגמר, ומספר חצאי הגמר הגיע לשלושה בלבד, שניים מהם של יעקב טומרקין שיכול מבחינתו לרשום וי על השנה הזו אחרי שעמד בכל היעדים שהציב לעצמו. טומרקין סיים במקום ה-12 ב-100 גב עם שיא ישראלי 53.77 שניות והעפיל גם לחצי הגמר ב-200 מעורב אישי וסיים במקום ה-11 עם 1:58.86 דקות. דווקא במשחה שבו סיים שביעי בלונדון, 200 גב, הוא פספס את המקום בחצי הגמר וסיים במקום ה-17 הכללי.

גל נבו. מגד גוזני
מאוכזב? גל נבו/מגד גוזני

"יש שחיינים שהצליחו יותר ויש כאלה שפחות, כמו בכל אליפות", אומר מאמן נבחרת ישראל, ליאוניד קאופמן, בשיחה עם וואלה ספורט. "טומרקין הצליח מאוד, קופלב, עידו הבר ודוד גמבורג רשמו גם הם הצלחות. יעקב עשה שני חצאי גמר והיה בטווח הגמר. זה סימן טוב. אני לא רוצה לשפוט אותו על ההופעה ב-200 גב. זה נכון שהוא לא עלה לגמר באליפות, אבל אפשר להגיד שהוא מועמד לגמר אולימפי בריו".

מי שבחר שלא להתחרות במשחים אישיים הוא זיו קלונטרוב הצעיר, אלוף אירופה לנוער. קאופמן אמר על כך: "אבא שלו והוא ביקשו שלא להשתתף במשחה האישי, אלא רק בשליחים, מכיוון שהאנרגיות שהוא השקיע בבאקו היו רבות. הוא הרגיש שהוא לא מצליח לייצר אנרגיות מחודשות לאליפות, וכנראה שהוא לא רצה לקלקל את הטעם מבאקו". על ההחלטה שלו לעבור לקולג' אמר המאמן: "זה יכול להיות טוב ולא טוב. אם הוא נוסע, הוא צריך להיות חזק. הוא צריך לדעת שהוא עומד בסטנדרטים ואסור לו להיות מפונק, כי שם זה כמו צבא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמד בציפיות. עידו הבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמית עברי שהתמודדה עם שפעת בשבוע האליפות לא הצליחה לרשום הופעה בחצי הגמר. היא סיימה 26 ב-50 פרפר, 33 ב-50 גב, 20 ב-50 חזה, 28 ב-100 חזה ו-34 ב-200 מעורב אישי. "היא הייתה חולה, ואחרי ההופעה שלה ב-200 מעורב היא הרגישה לא טוב", אמר קאופמן. "הרופאה אבחנה שפעת, והיא סחבה עם זה כמעט עד הסוף". על גל נבו וגיא ברנע, שלא הצליחו להשתחל לחצאי גמר, אמר קאופמן: "הם לא באו לידי ביטוי. הייתה להם שחיה רגועה. אני בטוח שהם ציפו מעצמם ליותר. לשמחתנו יש את אליפות ישראל השבוע שבה הם יוכלו להופיע שוב".

על זוהר שיקלר הצעירה, לה זו אליפות ישראל ראשונה, אמר קאופמן: "היא לא הביאה את עצמה למעמד. יכול להיות שהיא תשיג את הקריטריון האולימפי, אבל קשה מאוד לשפר תוצאות בספרינטים". מי שהרשים אותו במיוחד הוא עידו הבר: "הוא מעולה, אני מכיר אותו טוב. אם הוא יפנים שהוא יכול להיות שחיין אולימפי, הוא יצליח להשיג את הכרטיס. אני מאמין בו". לדעתו, דוד גמבורג, אגב, הוא הקרוב ביותר להשיג את הקריטריון, בטח אחרי ההופעה שלו בשליחים כאשר הוא סיים את 100 המטרים שלו ב-48.61 שניות בדרך לשיא ישראלי חדש ולמקום ה-17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully