וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ: יומיים לפני אליפות העולם, ולמישה זילברמן אין עדיין ויזה

8.8.2015 / 21:37

בישראל מפעילים לחץ בינלאומי על אינדונזיה לאפשר את השתתפותו של מחבט הבדמינטון הבכיר בתחרות החשובה שתחל בשני, ומאיימים לפנות לבית הדין הגבוה לספורט. זילברמן מתוסכל, וממתין

מישה זילברמן שחקן בדמינטון. GettyImages
חש תסכול גדול. מישה זילברמן/GettyImages

יומיים בלבד לפני תחילת אליפות העולם בבדמינטון, ועדיין לא נראה שיש באופק פיתרון לגבי השתתפותו של המחבט הבכיר של ישראל, מישה זילברמן, שנאלץ להמשיך ולהמתין לוויזה של המארגנים. כידוע, התחרות מתקיימת באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ולמרות המתנה של מספר חודשים, המארגנים טרם אישרו את כניסתו של הספורטאי למדינה.

באיגוד הבדמינטון מדווחים היום (שבת) כי הנושא הגיע עד לשולחנו של נשיא אינדונזיה לאחר שהופעל לחץ מכיוון ההתאחדות הישראלית עוד לפני מספר חודשים, והתגברו כשהוועד האולימפי בישראל נכנס לעניין. מי שמנסה להתערב ולסייע הוא חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי. במקביל נפתחה גם עצומה לכניסתו של הספורטאי למדינה.

בהתאחדות העולמית מנסים לפעול בנושא, כשבמקביל ההתאחדות הישראלית העבירה מסרים כי היא תפנה לבית הדין הבינלאומי לספורט אם זילברמן יאלץ להחמיץ את האליפות. זילברמן כבר רצה לעזוב את סינגפור, שם הוא שוהה במחנה אימון כבר שבועיים וממתין לוויזה משגרירות אינדונזיה, אולם יושב ראש ההתאחדות הישראלית, מיכאל שניידרמן, והמנכ"ל ניר שדה, הורו לו להישאר בסינגפור למקרה שהוויזה תתקבל ברגע האחרון.

זילברמן, שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בלונדון, זקוק לניקוד החשוב של אליפות העולם כדי להעפיל גם לריו. המחבט הבכיר חש פגוע מכל הפרשה, ובשיחה עם אביו, מיכאל זילברמן, מי שאימן בעבר את נבחרת ברית המועצות, אמר לו: "אני משחק כל כך הרבה שנים בדמינטון, מאז שאני ילד, ופתאום כשכל העולם נמצא באולמות של אליפות העולם ומתכונן כראוי, אני מרגיש שאני אולי לא שייך למשפחה הזו - למשפחת הבדמינטון".

ניר שדה, מנכ"ל ההתאחדות, אמר: "עודדתי את מישה ואמרתי לו שיהיה חזק כי זה משהו גדול ממנו, עניין פוליטי שהוא מעבר לספורט. אנחנו לא מוותרים עד הרגע האחרון ומקווים שהספורט ינצח את הפוליטיקה. תודה גדולה מגיעה לוועד האולימפי על הפעילות האינטנסיבית בנושא החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully