וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בניון מאחורי הקלעים: "הבא שיפצה את פיו, הולך הביתה"

7.8.2015 / 8:51

היוזמה הייתה של רוני לוי, קפטן מכבי חיפה דרש לקבל הערכה בהתאם למעמדו ובסיום השיחה המאמן הגיב: "דבר עם יענקל'ה". אחרי שבניון נפרד, המאמן רצה שיישאר: "מכבד אותו". ויש מסר לשאר השחקנים

צילום ועריכה: קובי אליהו

סערת יוסי בניון אתמול (חמישי) הסתיימה בהודעות הדדיות של המועדון והשחקן לפיהן השחקן ממשיך במועדון, וימשיך לשמש כקפטן. אלא שמתחת לפני השטח הולכים ומתבהרים הפרטים שגרמו לסערה שהובילה את הקפטן לשוחח עם רוני לוי, להודיע לשחקנים על עזיבה ומאוחר יותר להגיע למשרדו של נשיא המועדון יעקב שחר לשיחה שבסיומה הוחלט: הוא נשאר בקבוצה.

יוסי בניון נכנס לפגישה עם יעקב שחר במשרדים ברחוב המסגר. קובי אליהו
"הבנו שהוא בסערת רגשות". יוסי בניון/קובי אליהו

הכול התחיל אתמול בבוקר, סמוך לתחילת האימון של מכבי חיפה. את השיחה, שלא הייתה קלה, יזם רוני לוי. המאמן קרא לבניון להגיע לחדרו ועל פי אנשים שנכחו בכפר גלים היא עלתה לטונים גבוהים. את השיחה פתח המאמן, שהעיר לבניון לגבי אופן התנהלותו, זאת אחרי שהקפטן דרש הבהרות בנוגע לאירוע מסוים שקרה עוד לפני המשחק, ולא במהלכו. הקפטן דרש לקבל הערכה גבוהה יותר בהתאם למעמדו, כשחקן עם עבר מפואר, ואין כל קשר לעניין דקות המשחק שהוא מקבל מהמאמן. לוי מקבל את העניין, אך יחד עם זאת מציב גבולות בכל הנוגע ליחסים בין מאמן לשחקן.

"ההתנהלות שלך לא מוצאת חן בעיניי", אמר לוי לבניון במהלך השיחה שהתפתחה בין השניים. "אני מנסה לכבד אותך, אבל אתה לא מבין את העניין. עכשיו, לך תפתור את העניין מול יענקל'ה. לי זה לא מתאים". בניון יצא מהחדר, נכנס לחדר ההלבשה, לחץ את ידי השחקנים ונפרד מהם תוך שהוא מודיע להם שהוא עוזב. "היינו בהלם", סיפר אחד השחקנים שנכחו בלובי. "בהתחלה חשבנו שהוא צוחק, אבל אז הבנו שהוא בסערת רגשות. היינו בטוחים שאחרי אירוע כזה הוא גמר את הסיפור במכבי חיפה. לא הבנו לאן הוא הולך".

בניון לא הלך, הוא נסע למשרדו של שחר ברחוב המסגר בתל אביב, כפי שהמאמן ביקש ממנו. לפי דבריו בשיחה שהתקיימה בארבע עיניים, לוי הכין את שחר מראש ששיחה כזאת עשויה להתקיים. בניון קיבל אישור לעזוב את האימון, וכך עשה. השיחה עם שחר הייתה ארוכה מאוד. ליתר דיוק, ארבע וחצי שעות הוא נכח במשרדי "מאיר". בניון הבהיר כי הוא לא מסכים עם ההתנהלות לגביו והיחס שהוא מקבל מהמאמן בנוגע לעניין מסוים. שחר שמע, שוחח עם לוי, שוב עם בניון, ושוב עם המאמן. הוא חשב, ניתח את הסיטואציה שוב ושוב וקיבל החלטות. אם תרצו, גישר. בשיחה האחרונה, נשיא המועדון כבר דרש הבהרות מהמאמן שלו, או כפי שכינו זאת במועדון – "שאלת יחסינו לאן", בנוגע למערכת היחסים בין הקפטן למאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רוני לוי מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
"ההתנהלות שלך לא מוצאת חן בעיני". רוני לוי/קובי אליהו

לוי הסביר לשחר כי מבחינתו בניון יכול לחזור, אך הבהיר באותה נשימה כי בפעם הבאה הדבר לא יעבור לסדר היום. גורם בכיר במועדון אמר הלילה: "בניון שחקן חשוב, וגם רוני מעריך אותו מאוד, אבל עמדנו בסיטואציה לא נעימה והעניין היה רגיש. אם היינו מתנהלים עם אמוציות, יכול להיות שהסיפור הזה היה מסתיים אחרת, אבל בחרנו להתאפק ולקוות ששני הצדדים מבינים אחד את השני. אנחנו מקווים שמהרגע הזה, לפחות עד סיום העונה, לא יהיו בעיות. בסופו של דבר ועניין, כולם - מהנשיא, המאמן, השחקן וסגן הנשיא רצו לסיים את העניין עם כוונות טובות, שיחזור להתאמן, אבל שיובהר שהמאמן הוא הסמכות המקצועית העליונה. רוני של פעם לא היה מוותר. היום הוא רואה את טובת הקבוצה ולא מתפשר". בסיום היום המתיש, מכבי חיפה סיכמה עם בניון כי היא מוציאה הודעה רשמית, שבה הודיעה כי הוא נשאר שחקן הקבוצה והקפטן שלה. בניון עצמו הגיב לדברים, הבהיר כי "היו לי שיחות אישיות היום שלא קשורות ליותר דקות או פחות דקות משחק, אלא רק לעניינים שבין מאמן לקפטן. הכול נעשה ברוח טובה ונעימה".

ויש גם נקודת אור בסיפור הזה. תחילה חששו בחיפה כי הדבר ישפיע על חדר ההלבשה של המאמן, אלא שמשיחה עם מספר שחקנים בכירים אלה טענו כי "יראת הכבוד ללוי נשארה כשהייתה", וכי לאירוע לא תהיה השפעה על טיב היחסים הטובים ביניהם לבין הקפטן. אותו גורם סיכם: "עכשיו השחקנים צריכים לחזור להתאמן באותה רצינות, ולכולם ברור שהמקרה הזה הוא גם למען יראו וייראו. רוני מכבד את יוסי, ולהיפך, אבל הבא שיפצה את פיו יילך הביתה. אין ספק שאם זה היה שחקן אחר, לא בטוח שהוא היה נשאר. יוסי הוא לא שחקן רגיל, אלא גדול יותר. מעכשיו אין יותר מקום למשחקים, אנחנו דורשים מקצוענות מכולם. עדיף לשחקנים שיגיעו לאימונים ויגלו רצינות, זה לא הזמן להתעסק עם רוני".

ולדימיר סטויקוביץ' שוער מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
רואה את הבן שלו כיורש. סטויקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

רוני לוי נפגש עם קופים הירוקים: "רכש יגיע, לא אתפשר"

בנושא אחר: לאירוע פתיחת העונה המסורתי שקיים אתמול ארגון הקופים הירוקים בקניון קסטרא בעיר, הגיעו חלק משחקני מכבי חיפה והמאמן רוני לוי. חלק מהם התרייאנו לתכנית הרדיו "יציע ג'", מבית "רדיו צפון ללא הפסקה". האחרון לא התייחס לתקרית עם בניון, אבל דיבר על העונה הקרובה. "הייתי יכול להחתים שחקנים, אבל אני לא אתפשר. אני רוצה שחקנים ברמה של הקהל - מוכשרים ומחויבים". אמר המאמן: "אתם הקהל המדהים בישראל ואנחנו חייבים אתכם איתנו. אני לא יודע מה יהיה בהמשך הדרך, אבל אני יכול להבטיח שכל שחקן שמשחק במועדון ייתן את הכול עד טיפת הדם האחרונה שלו. רכש יגיע וכל שחקן שיבחר יצטרך להבין לאן הוא מגיע – למועדון עם שאיפות ועם מחויבות. הייתי יכול כבר להחתים מספר שחקנים, אבל לא אתפשר. אביא שחקנים לפחות ברמה של הקהל".

השוער ולדימיר סטויקוביץ' קיבל באותו מעמד את גביע השחקן המצטיין של הקהל."אני מודה לקהל שבחר בי לשחקן העונה שלו", אמר השוער. "הקהל של מכבי חיפה מזכיר לי את הקהל של פרטיזן בלגרד. כל הפירוטכניקה והעניינים מסביב גורמים לי להרגיש בבית. את מי אני רואה כשוער העתיד של מכבי חיפה? את הבן שלי, כמובן".

הבלם מארק ואליינטה: "אני בהלם מהקהל ומהחום שאני מקבל כאן. מזג האוויר דומה לזה שבברצלונה. תמיד רציתי להגיע לכאן, לא הייתה לי התלבטות. העיכובים נבעו מהמשא ומתן מול ויאדוליד. איזה שחקן תראו? שחקן אחראי, לוחם, כזה שייתן הכול על המגרש". השחקן הודה כי הוא עדיין לא בכושר משחק מלא ואמר: "אני רוצה לחזור, אבל כשאהיה כשיר לגמרי. הקבוצה היא מעל הכל, וצריך שמי שמשחק יהיה בכושר מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully