וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליג 1 ועוד 19: הליגה הצרפתית חוזרת, פריס סן ז'רמן תמשיך לשלוט

6.8.2015 / 15:45

הכוכבים נשארו, די מריה מצטרף ולא נראה שמישהו יכול למנוע מפ.ס.ז' אליפות רביעית ברציפות. ליון שמרה על הילדים, מונאקו הבריקה בחלון ההעברות, מארסיי רוצה תיקון ויש גם עולה מסקרנת. שובה של הליג 1

על ארבעה תארים מקומיים התמודדה פריס סן ז'רמן בעונה שעברה - וזכתה בכולם. אל האליפות השלישית ברציפות היא צירפה גם את הגביע הצרפתי, גביע הליגה ותואר אלוף האלופים, עליו שמרה גם במשחק שפתח את העונה הנוכחית עם 0:2 קליל על סגנית האלופה ליון במונטריאול. ועכשיו גם אנחל די מריה נרכש. מישהו באמת מאמין שהשושלת תיעצר? כנראה שלא. הליג 1 (פ.ס.ז', ועוד 19) חוזרת.

משחקי מחזור הפתיחה:

שישי, 21:30: ליל - פריס סן ז'רמן (ספורט 5 ו-HD)
שבת, 22:00: מארסיי - קון (ספורט 5 ו-HD)
שבת, 22:00: נאנט - גנגאן
שבת, 22:00: ניס - מונאקו
שבת, 22:00: מונפלייה - אנז'ה
שבת, 22:00: באסטיה - ראן
שבת, 22:00: טרואה - גאזלק אז'קסיו
ראשון, 18:00: בורדו - ריימס
ראשון, 18:00: טולוז - סנט אטיין
ראשון, 22:00: ליון - לוריין (ספורט 5 ו-HD)

שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים זכייה בגביע הצרפתי. AP
עוד עונה עם ארבעה תארים? פריס סן ז'רמן/AP

לורן בלאן, למרות לא מעט ביקורות שספג במהלך העונה הקודמת ואינספור דיווחים על מאמנים שיתפסו את מקומו, נשאר בפריס סן ז'רמן ואף קיבל את הכוכב בו חשק עוד בקיץ הקודם. באיחור של שנה, די מריה חובר לזלאטן איברהימוביץ', קבאני, חאבייר פסטורה ויתר הכוכבים, במטרה לקדם את פ.ס.ז' בליגת האלופות ולהשכיח באופן אישי את העונה המאכזבת במנצ'סטר ייונייטד.

עוד לפני די מריה הוחתם השוער הגרמני קווין טראפ, שכרגע זוכה לעדיפות על פני סלבטורה סיריגו האיטלקי שעשוי לעזוב עד סגירת החלון. בנג'מין סטמבולי, שהרשים במונפלייה ולא נספר בטוטנהאם, הגיע כדי להוסיף עומק לקישור, במקום יוהאן קבאיי שנמכר לקריסטל פאלאס. העניין הלא פתור היחיד של האלופה הקיץ היה בנוגע לטיאגו מוטה, שלא הסכים לחוזה שהוצע לו ואולי ייפרד מהמועדון. בכל מקרה, הסגל הזה מספיק כדי להבטיח עוד אליפות, לקראת האתגר האמיתי בקיץ 2016: מציאת מחליף לזלאטן שיסיים את חוזהו וככל הנראה יעזוב.

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער. רויטרס
חושב על יורו 2016. אלכסנדר לקאזט/רויטרס

הקרב על המקום השני

ליון הייתה ללא ספק הפתעת העונה שעברה. הובר פורנייה הצליח ליצור קבוצה אטרקטיבית ששיחקה כדורגל שובה עין והציגה לראווה כישרונות נדירים. אלכסנדר לקאזט הפציץ 27 פעמים, סיים כמלך שערי ליגה וגם נבחר לשחקן העונה, כשלצדו פרח נביל פקיר, שנבחר לתגלית העונה. יחד עם עוד חמישה-שישה תוצרים של האקדמיה שרצו יחד בהרכב וגם קיבלו חוזים חדשים בקיץ, לליון יש בסיס נהדר. גם בלי יוהאן גורקוף שעזב אחרי שנים מאכזבות, וגם כשקלמון גרנייה חווה פציעה אחר פציעה. על הבסיס הזה היא בונה לקראת החזרה לליגת האלופות אחרי שלוש שנות היעדרות, ולקראת הכניסה לאצטדיון החדש (בינואר הקרוב, בשאיפה). לקאזט יישאר כדי להרוויח לעצמו מקום בסגל נבחרת צרפת ביורו הביתי, ואליו הצטרף קלודיו בובו שהבקיע 17 שערי ליגה במדי גנגאן בעונה שעברה. גם מתיו ולבואנה, סרג'י דארדר ורפאל ממנצ'סטר יונייטד (כבר חתם) עשויים לחזק את הסגל ואולי להשיג שוב את הסגנות.

גם מונאקו החליטה בעונה שעברה לרדת מהפרויקט היומרני (שמות גדולים בקבוצה נטולת אוהדים) והפכה להיות הסוחרת הטובה בשוק. אחרי שקיבלה כסף נהדר על חאמס רודריגס ועל השאלת רדאמל פלקאו, הקבוצה מהנסיכות מכרה בקיץ הזה את ז'ופרה קונדוגביה לאינטר (40 מיליון יורו) ואת יאניק פריירה קראסקו לאתלטיקו מדריד (20 מיליון). בכסף שנכנס, היא צירפה את איבן קאבליירו, אדמה טראורה, גידו קאריז'ו הנהדר, תומא למאר, פארס בהלולי, מריו פשאליץ' והשם הנוצץ מכולם: סטפן אל שעראווי. כולם ילדים, בני פחות מ-24. ז'ואאו מוטיניו ינווט (אם לא יימכר עד סגירת החלון), ריקרדו קרבאליו ינהיג את ההגנה, ומונאקו של לאונרדו ז'ארדים שוב תרוץ בצמרת, ובקיץ הבא תחזור לסחור.

ומי השלישית ששואפת לסגנות? מארסיי כמובן. אחת ההפתעות הגדולות בקיץ הנוכחי הייתה ההחלטה של מרסלו ביילסה להישאר במארסיי. אחרי חצי עונה נפלאה, בה הקבוצה מהדרום הוליכה את הטבלה ונראתה כמו אלטרנטיבה ראויה לפ.ס.ז', הגיעה הקריסה (הצפויה, יש לומר) ומארסיי סיימה רק במקום החמישי. ביילסה בחר להמשיך, אבל ראה את המועדון מעדיף לעשות קופה על דימיטרי פאייה וג'יאנלי אימבולה, כשגם אנדרה פייר ג'יניאק, אנדרה איוו, ז'רמי מורל ורוד פאני עזבו. שישה שחקני הרכב, שלחלקם כרגע אין תחליף. חאבי מאנקיו הגיע לפתור את בעיית המגן הימני, לסאנה דיארה אמור לעשות את הקאמבק ולהתגלות כמנהיג הקישור, אבל לשלישיית העוזבים בהתקפה לא נמצא תחליף הולם מבחוץ, כך שרומן אלסנדריני, לוקאס אוקמפוס (אופציית הרכישה עליו מומשה) ומישי בטשואי יצטרכו להוביל. והשם המעניין מכולם יהיה אבו דיאבי. אחרי 42 פציעות בתשע שנים, התותחן לשעבר הגיע לסטאד ולודרום, יהיה כשיר אולי בסביבות אוקטובר ובעיקר ינסה להימנע מפציעות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכול לפרוח במונאקו. סטפן אל שעראווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה עוד?

אחרי נוכחות בולטת בשנים האחרונות, את עונת 2015/16 תפתח הליגה הצרפתית ללא נציגים ישראלים. אז אנחנו נתנחם במיודענו השוער וינסנט אניימה שממשיך בליל, הפעם עם מאמן חדש, הרווה רנאר, שינסה להחזיר את הקבוצה לצמרת. גם סנט אטיין תמשיך להילחם על הכרטיסים לאירופה, כשבורדו וראן תנסנה להצטרף למאבק. חאתם בן ארפה יקווה להשתקם בניס, אחרי חצי שנה בה לא הורשה לשחק, וכמוהו גם יוהאן גורקוף, שעדיין לא החליט היכן ישחק (מונפלייה, גנגאן, בורדו וראן מעוניינות). באסטיה, שכמעט הורדה לליגה השנייה בגלל בעיות כלכליות, תמשיך לבנות את הקבוצה תוך כדי תנועה.

התחתית, שככל הנראה שוב תכלול 10 קבוצות, תעמוד בסימן העולה הקטנטנה גאזלק אז'קסיו. הקבוצה השלישית בגודלה בקורסיקה, תקווה שעונת הבכורה שלה בליג 1 לא תסתיים בהשפלה היסטורית. בצרפת כבר מדברים על אופציה לשיא נקודות שלילי (לאנס עם 17 בלבד בעונת 1988/89) ומזכירים את ארל-אביניון, שסיימה את עונת הבכורה שלה ב-2010/11 עם 20 נקודות ובשבוע שעבר פורקה רשמית. גאזלק, ארבע שנים אחרי שהייתה בליגה הרביעית ועם התקציב הנמוך בליגה (13.8 מיליון יורו), תקווה לגורל אחר. יחד איתה חזרו לליג 1 אנז'ה (אחרי 21 שנים) וטרואה (אחרי שנתיים) שרק רוצות לשרוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully