וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולם חדש ביידוי פטיש לנשים: וולודרצ'יק הגיעה ל-81.08 מטר

1.8.2015 / 23:54

סגנית האלופה האולימפית, הראשונה בהיסטוריה שעוברת את רף 80 המטרים, שיפרה במטר וחצי את השיא העולמי שבו החזיקה, וחגגה לפני אליפות העולם: "סוף סוף, הגשמתי חלום"

אניטה וולדורצ'יק אתלטית פולניה. AP
מי יעצור אותה? וולדורצ'יק/AP

כשבועיים אחרי שיא העולם המדהים בריצה ל-1,500 מטר לנשים ששייך לגנזבה דיבאבה, שיא עולם נוסף נופץ הערב (שבת). זה קרה במקצוע יידוי הפטיש לנשים, כשאניטה וולודרצ'יק שברה את השיא שבו היא עצמה החזיקה, כשיידתה את הפטיש למרחק של 81.08 מטר בתחרות שנערכה בפולין.

אחרי זריקה פסולה בניסיון הראשון, הפולניה זרקה את הפטיש וידעה מיד שהיא חצתה את גבול 80 המטרים. היא כמובן ידעה מיד שהיא שברה את השיא העולמי והפכה לאישה הראשונה שמגיעה למרחק של למעלה מ-80 מטרים, ודקות לאחר מכן התברר כי היא שיפרה את השיא במטר וחצי כשהגיעה ל-81.08 מטר (לעומת 79.58 שקבעה בשנה שעברה בברלין). זהו שיפור השיא הגדול ביותר מאז 1999.

"סוף סוף הגשמתי את החלום שלי", הודתה אלופת אירופה בת ה-29 אחרי שקבעה בפעם הרביעית בקריירה שיא עולם. "עשיתי היסטוריה בכך שהפכתי לאישה הראשונה בעולם שזורקת פטיש למרחק של יותר מ-80 מטרים". אחרי כל ההתרגשות, וולודרצ'יק המשיכה את התחרות והשלימה עם מקבץ נאה של 79.07, 78.53, 76.61, 77.83. רק לצורך ההשוואה, מי שסיימה שנייה בתחרות היא הצרפתיה אלכסנדרה טברנייה עם 73.33.

וולודרצ'יק קטפה כבר לא מעט תארים בקריירה, ונראית במומנטום מבטיח לקראת אליפות העולם. לפני שנתיים היא סיימה עם מדליית הכסף ולפני ארבע שנים היא חגגה עם הזהב. במשחקים האולימפיים בלונדון היא סיימה עם מדליית הכסף. בציריך בשנה שעברה היא חגגה זכייה באליפות אירופה, תואר אותו שחזרה מ-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully