וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיינים המריאו לקאזאן, גיא ברנע: "אני מקווה להשיג גמר שלישי"

30.7.2015 / 8:47

11 שחייני הנבחרת המריאו לאליפות העולם, ברנע עדיין לא הבטיח את מקומו בריו וינסה לשחזר את ההישג ב-50 גב. עברי: "המטרה היא לעשות שיאים אישיים ולעלות שלבים"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מרום שפיצר

נבחרת ישראל בשחיה המריאה הלילה (חמישי) לקאזאן, רוסיה, לקראת תחילתה של אליפות העולם ביום ראשון. האליפות הזו תהיה התחרות הכי גדולה עד הדבר האמיתי, כמעט בדיוק בעוד שנה במשחקים האולימפיים בריו. 11 שחיינים המריאו לאליפות, כשברשימה נמצאים גיא ברנע, דוד גמבורג, עידו הבר, עמית עברי, זיו קלונטרוב, לירן קונובלוב, יונתן קופלב, גל נבו, זוהר שיקלר, יעקב טומרקין ותומר זמיר. אליהם הצטרפו מאמן הנבחרת ליאוניד קאופמן והמאמנים חנן שטרלינג ואהוד סגל.

מי שעבורו תהיה זו אליפות עולם חמישית הוא גיא ברנע, שימקד את תשומת הלב ב-50 גב אחרי שבשנחאי 2011 הוא סיים במקום השישי במשחה, המיקום הגבוה ביותר לשחיין ישראלי במעמד הזה, ושנתיים לאחר מכן הוא סיים שביעי בברצלונה. השיא הישראלי של ברנע הוא 24.64 שניות, ואם הוא יצליח להשתוות אליו, הוא עשוי לרשום הופעה בגמר. פרט למשחה הזה נוכל לראות אותו גם ב-100 פרפר.

עמית עברי. מגד גוזני
"יש לי הרבה ציפיות מעצמי". עמית עברי/מגד גוזני

"הספרינט זה ביצוע מאוד אינדיבידואלי ואתה לא יכול יותר מדי להסתכל לצדדים", סיפר ברנע. "זה ביצוע שצריך להיות מושלם. אני מתמקד בלבצע אותו הכי טוב שיכול להיות ואני מקווה להשיג גמר שלישי. בברצלונה לא הייתי לבד בגמר, היה את קופלב לצידי. הרבה פעמים אנשים טיפה מפחדים מהיריבים שלהם, אבל אני חושב שקופלב זה מישהו שדוחף אותי מאוד בקריירה. אנחנו שנינו ברמה העולמית בצמרת הרבה זמן ב-50. תמיד כשאנחנו שוחים בצמידות, זה עושה טוב לשנינו".

עמית עברי, השחיינית הבכירה של ישראל, רשומה ללא פחות משישה משחים: 50 ו-100 חזה, 50 גב, 50 ו-100 פרפר ו-200 מעורב אישי, אך היא תיאלץ לבחור בחמישה כדי למנוע התנגשויות. אחרי שהבטיחה את מקומה בריו, תנסה עברי להשתלב כמה שיותר גבוה. "ברור שיש התרגשות לפני אליפות העולם", אמרה. "זו אחת התחרויות הכי גדולות אם לא הגדולה ביותר שמשתתפים בה מרבית השחיינים מכל המדינות. יש לי הרבה ציפיות מעצמי".

על העובדה שהיא אמורה להופיע בשישה משחים אמרה: "באליפות אירופה השתתפתי בשישה משחים, ועכשיו אני אשחה בחמישה כי אני צריכה לבחור בין ה-200 מעורב ל-100 פרפר. אני אוהבת את זה שאני מגוונת, זה משאיר אותי בתחרות לאורך כל הזמן הזה. אני יכולה לפרוס את הלחץ שלי בין מקצה למקצה. אני מתמקדת בעיקר ב-100 פרפר, 200 מעורב ו-100 חזה שבשלושתם אני לא רואה סיבה שאני לא אשתתף גם בריו. המטרה היא לעשות שיאים אישיים ולעלות שלבים".

על העובדה שיחד איתה נמצאת זוהר שיקלר הצעירה (50 ו-100 חופשי), שעבורה תהיה זו אליפות עולם ראשונה אמרה עברי: "אני ממש שמחה שיש באז ויש עוד שחיינית בנבחרת, זה מעולה. אני תמיד שמחה שיהיו עוד נשים ואני מקווה שהכוח הנשי יגדל. זוהר בחורה צעירה, יש לה עוד הרבה ללמוד ולשאוף, אבל היא בדרך הנכונה".

  • עוד באותו נושא:
  • גיא ברנע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully