וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: צפו בדימיטירי קרויטר מבטיח את מקומו באליפות העולם

26.7.2015 / 21:13

סגן אלוף אירופה עד גיל 23 בקפיצה לגובה השווה את תוצאת השיא שלו בקריירה כשחלף מעל גובה 2.28 בתחרות בפורטוגל. כעת הוא רחוק סנטימטר אחד בלבד מהקריטריון האולימפי לריו

יח"צ - חד פעמי

דימיטרי קרויטר הבטיח הערב (ראשון) את מקומו באליפות העולם באתלטיקה שתיערך לקראת סוף חודש אוגוסט. סגן אלוף אירופה עד גיל 23 שחזר את הישג השיא בקריירה כשעבר 2.28 בתחרות הקפיצה לגובה בפורטוגל, בה הוא ניצח. כזכור, קרויטר הספיק לעבור השנה פעמיים 2.24, וכעת הוא העלה את הרף שלו ושחזר את ההישג מפברואר 2011, אז הוא קבע 2.28 בהדר יוסף.

קרויטר נכנס לתחרות ב-2.08 מטר ועבר בניסיון הראשון. לאחר מכן הוא העלה את הרף ל-2.14, וגם עבר בניסיונו הראשון. ב-2.18 הישראלי פסל פעם אחת אבל צלח את הניסיון השני, ובאופן מרשים ביותר הוא עבר 2.21 בניסיון הראשון. אחרי פסילה אחת ב-2.25, קרויטר העלה את הרף ל-2.28 ועבר בניסיון השני. ב-2.31 הישראלי פסל את כל שלושת הניסיונות שלו, אבל חגג הישג מרשים.

דימיטרי קרויטר קופץ לגובה. חוסה פראיה,
הישג בלתי רגיל. קרויטר/חוסה פראיה

קרויטר יהיה הנציג הישראלי החמישי בתחרות בבייג'ינג, אחרי שאתמול הצטרפה גם אולגה לנסקי שקבעה את הקריטריון ב-200 מטר עם 23.18 שניות. פרט לשניים, גם מרגריטה דורוז'ון, חנה קנייזבה-מיננקו ודונלד סנפורד הבטיחו את מקומם בתחרות היוקרתית של הקיץ. המטרה הבאה של קרויטר תהיה לעבור סנטימטר אחד נוסף כדי להשיג מקום במשחקים האולימפיים בריו.

"בעבר הצבתי לעצמי משימות לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם או למשחקים האולימפיים, וכל פעם ה-2.28 עמד בפניי ותמיד דרבנתי את עצמי לעשות זאת. זה תמיד הפעיל עליי לחץ גדול שבלם אותי למעשה", אמר קרויטר. "השנה, לעומת זאת, לאחר שעברתי 2.21, כל תוצאה מעבר לזה הרגישה לי כמו בונוס. קפצתי בהנאה. לפני שאנטולי, המאמן שלי, טס לארצות הברית, הוא אמר לי שהשגנו השנה את המטרה שהצבנו לעצמנו. המטרה הייתה לא להיפצע, בדרך קטפנו מדליית כסף ועברנו פעמיים 2.24.

"הוא אמר לי: 'תקפוץ 2.28, יפה. אם לא, לא נורא, זו לא הייתה המטרה'. הכי חשוב להציב מטרות ריאליות, כי אם אתה מציב מטרות לא ריאליות ואתה לא משיג אותן, אתה מרגיש כמו לוזר", המשיך הקופץ המאושר. "אני שמח מאוד שהפנמתי את זה שאם אני משוחרר במאה אחוז ובלי שום לחץ מיותר, אני מצליח להשיג את התוצאה. ידעתי שאני בכושר מצוין והיה חבל לי לסיים את העונה מוקדם יחסית. עכשיו אני שמח שהארכתי לעצמי את העונה ויש לי זמן להתכונן עד בייג'ינג, שזה רק בעוד חודש. אני יכול עוד לעבוד על שיפורים מסוימים, ומי יודע, אולי לשפר את התוצאה בעוד כמה סנטימטרים, והכי חשוב להתחרות עם היריבים שלי באותה רמה ולא רק לבוא ולהשתתף כדי לסמן וי".

* אמרי פרסיאדו, אלוף ישראל ב-100 וב-200 מטר, ניצח היום גם באליפות בלגיה בריצת 100 מטר בתוצאה 10.62 שניות. באותה תחרות סיימה אלופת ישראל בקפיצה לרוחק, יפעת זליקוביץ', במקום השלישי בתוצאה 6.10 מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully