וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אחדות, אין חדות: סיכום מחנה האימונים של עירוני קרית שמונה

26.7.2015 / 14:15

בעזרת ריקודים במלון, ערבי גיבוש ומאמן שמזכיר את קודמו, עירוני קרית שמונה התמקדה בשימור סוד הקסם שלה. אבל אפס שערים ואפס ניצחונות במחנה האימונים יצרו סיבה לדאגה לקראת סלובן ליברץ. מי הפתיע, מי רגוע ועל מה עבד חסארמה? הבלוג של שלמה וייס מסכם

אדריאן הרבשטיין

בווידאו: תקציר ה-0:6 של עירוני קרית שמונה על בני סכנין

ביום חמישי, בארוחת הערב במלון במירלו שבהולנד, הגיחו לפתע חלק משחקני עירוני קרית שמונה והחלו לפצוח בריקודים מוזרים. למביט מהצד אולי נראה היה שמישהו השתגע או שלכל הפחות הקבוצה שהגיעה מישראל ניצחה עכשיו משחק חשוב במיוחד - כזה שגרם לחלק משחקניה לפרוץ בריקודי שמחה. אלא שהאמת הייתה שונה בתכלית. הריקודים לא היו חלק משיגעון זמני ואפילו לא משמחת ניצחון. הם היו דווקא ריקודים שנבעו מהפסד. הפסד בהתערבות.

בקרית שמונה יודעים שבשנים האחרונות סוד הקסם שלהם - זה שגורם להם לסיים בצמרת הגבוהה ולזכות בתארים על אף התקציבים הנמוכים יחסית לקבוצות הגדולות - הוא החיבור בין השחקנים. בעיירה הצפונית אין יותר מדי מה לעשות והגיבוש בין השחקנים הופך למשהו חשוב יותר מבכל מועדון רגיל, שכן הם הופכים להיות סוג של משפחה אמיתית. כדי לשמור על סוד הקסם הזה במועדון החליטו שהדבר החשוב ביותר במחנה האימונים במירלו שהסתיים הבוקר, הוא הגיבוש.

הבעלים איזי שרצקי והמאמן הטרי סלאח חסארמה הקפידו על העניין וערכו ימי גיבוש ומשחקונים כמעט בכל עת. אחד מהגיבושונים האלה היה משחק באולינג, בו השחקנים החליטו מיד על התערבות: הקבוצה שתפסיד תרקוד בארוחת ערב בפני כולם. כך אכן היה. המנצחים צחקו, והרוקדים הראו שבמשפחה, כמו במשפחה, אפשר להשפיל את עצמך מבלי להרגיש באמת מושפל. לכולם היה ברור שלמרות המהפכה המשמעותית שכללה את עזיבת המאמן ברק בכר, המאמן המנטלי איתן עזריה ושחקני מפתח דוגמת רועי קהת, רוג'רס קולה, שיר צדק וטובארנו פינאס, המצב החברתי בקריה נשאר על כנו. המאבקים על מקומות בהרכב יימשכו, אך כך גם תחושת האחדות בקבוצה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן עירוני קרית שמונה, דויד מנגה. אדריאן הרבשטיין
למרות השינויים בסגל, החיבור נשמר. וובה בראון, אור אוסטוינד ודויד מנגה/אדריאן הרבשטיין

עם כל הכבוד לגיבוש, במחנה עבדו כמובן על העניינים המקצועיים במטרה לחבר את הקבוצה ולהכין אותה לליגה ועוד קודם לכן למפגש מול סלובן ליברץ במוקדמות הליגה האירופית ביום חמישי הקרוב. אם במהלך העונה עובדים בעיקר על נושאים טקטיים, הרי שהמאמן החדש החליט שבמחנה הוא כמעט ולא נוגע בפן הזה אלא מתמקד בכושר הגופני. כדי להגביר את הכושר ולהביא את השחקנים למצב אופטימאלי, קנו בקרית שמונה גופיות GPS חדשות שהגיעו ישירות למחנה ואפשרו לצוות לקבל נתונים פיזיולוגיים מדויקים על כל אחד מהשחקנים. "אין ספק שעבדנו חזק על כושר במהלך המחנה הזה", העיד אחד משחקני הקבוצה "כולנו הורדנו חלודה ואנחנו מסיימים את המחנה הזה עם כושר טוב בהרבה".

פרט לכך, חסארמה עבד עם שחקניו על נושא הנעת הכדור – אולי החלק החזק בסגנון המשחק של קרית שמונה בשנים האחרונות. חסארמה, שמתגלה כמאמן דומה מאוד לבכר (קשוח ורציני מצד אחד, כזה שלא מתבייש להעיר לשחקניו, משדר כריזמטיות ונותן בראש שצריך; אך מהצד השני חברמן אמיתי שצוחק עם השחקנים, משמש גם כחבר שלהם כשהם זקוקים לדבר ויודע להפעיל פסיכולוגיה שצריך), תרגל עם השחקנים הנעת כדור סבלנית בה משתתפים כמעט כל שחקני הקבוצה. "מי שיראה אותנו יבין שהקבוצה משחקת בדיוק כפי ששיחקה בשנה שעברה", קובע שחקן אחר. "מדובר אמנם בשחקנים אחרים ומאמן אחר, אבל הקבוצה היא אותה קבוצה".

דבר נוסף עליו נתן המאמן החדש את הדגש, אולי אפילו יותר מבשנים קודמות, זה עניין האגרסיביות. הקבוצה של חסארמה צפויה להפוך לכזו שמניעה כדור באלגנטיות בהתקפה, אך מנגד גם לוחצת באגרסיביות חסרת פשרות.

סלאח חסארמה מאמן עירוני קרית שמונה. יוסי ציפקיס
מזכיר מאוד את ברק בכר. סלאח חסארמה/יוסי ציפקיס

מבחינת שיטת המשחק לא צפוי שינוי. חסארמה תרגל לאורך כל האימונים ומשחקי ההכנה את אותה שיטה שכוללת ארבעה שחקני הגנה לצדו של השוער גיא חיימוב. עודד אלקיים ימשיך כמגן ימני לצד צמד הבלמים הזרים קאסיו פרננדס ולואיס גוטיירס שחזר לקדנציה שנייה במועדון, כשבאגף השמאלי צפוי הרכש דניאל בורחל להילחם על המקום בהרכב עם חן דילמוני. האחרון עבר ניתוח בברך, אך כבר חזר לאימונים אישיים עם מאמן הכושר ערן שדו וצפוי לשוב בקרוב לאימונים מלאים.

הקישור האחורי יכלול את וובה בראון ושחקן נוסף, כשקצת יותר מקדימה שחקן קישור שלישי, שני שחקני כנף וחלוץ שפיץ אחד. בעוד שבהגנה הדברים די ברורים, הרי שבקישור ובהתקפה הכול פתוח מלבד מקומו של בראון ושחקנים רבים נלחמים על חולצת ההרכב. בפעם אחת ניתן לראות את רועי שוקרני ואדריאן רוצ'ט בהרכב, ובפעם אחרת אלו דווקא אופיר מזרחי ואור אוסטוינד שנמצאים ב11 של חסארמה. גם אחמד עאבד, הזרים הצעירים ברונו קוניה ואוגו אזוצ'וקוו וכמובן עידו אקסברד שמפתיע לטובה, מתמודדים על המקומות בחלק הקדמי, שם נפתחה עמדה נוספת בעקבות פציעתו של דויד מנגה.

עידו אקסברד עירוני קרית שמונה עם אדריאן רוצ'ט. יוסי ציפקיס
מפתיע לטובה, האם יהווה פתרון לבעיית החדות? עידו אקסברד, מימין, לצד אדריאן רוצ'ט/יוסי ציפקיס

אך למרות שביעות הרצון של אנשי המועדון ועם כל הכבוד לאידיליה במחנה האימונים, דבר מדאיג אחד בלט לעין והוא חוסר החדות. הקבוצה קיימה שלושה משחקי אימון וסיימה ללא שערים. וזה לא שהיא לא הגיעה להזדמנויות. בקרית שמונה בטוחים שיש להם מספיק סקוררים, אבל במחנה התגלה שלא כולם חדים מספיק והסיומת טעונת שיפור. "הייתה חסרה לנו רגל מסיימת, אבל יש לנו שחקנים שיודעים לכבוש, ובצרורות", הסביר שחקן בקרית שמונה. "גם אין עדיין תיאום מושלם בין השחקנים וצריך לעבוד על זה, אבל בסופו של דבר הצלחנו לעבוד על מה שרצינו ויצאנו מרוצים מהמחנה".

גם חסארמה משוכנע שלמרות אפס השערים ואפס הניצחונות, אפשר להגדיר את המחנה כמוצלח. "עבדנו טוב מאוד, אני מרוצה מאוד מהדרך ואנחנו ממשיכים כעת עם הפנים קדימה", אמר המאמן. וכשהוא מביט קדימה, הוא מתכוון למשחק ביום חמישי בצ'כיה נגד סלובן ליברץ. ואיך מגיעים לשם? כמו בקרית שמונה, הדרך היא תמיד ייחודית. שרצקי החליט לשכור אוטובוס קומותיים שלוקח את כולם ישירות לצ'כיה בנסיעה של שש שעות, בסיומה תחל החבורה של חסארמה את ההכנות לדבר האמיתי. הגיע הזמן לשחק כדורגל.

איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה. יוסי ציפקיס
לצ'כיה באוטובוס קומותיים. איזי שרצקי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully