וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת השחייה מתכוננת לקאזאן, טומרקין: "זה ממש כמו אולימפיאדה"

26.7.2015 / 12:31

תשעה שחיינים ושתי שחייניות ייצאו בסוף השבוע לרוסיה לאליפות העולם. יעקב טומרקין, שכבר הבטיח מקום בריו: "הציפיות שלי מעצמי הן עדיין גבוהות". גל נבו מבהיר: "המטרה היא לשפר זמנים"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מרום שפיצר

תשעה שחיינים ושתי שחייניות ייצאו בסוף השבוע לקאזאן, רוסיה כדי להתחרות באליפות העולם. ברשימת השחיינים נמצאים גיא ברנע, דוד גמבורג, עידו הבר, עמית עברי, זיו קלונטרוב, לירן קונובלוב, יונתן קופלב, גל נבו, זוהר שיקלר, יעקב טומרקין ותומר זמיר.

עבור טומרקין, בעל הישג השיא של שחיין ישראלי בכל הזמנים (מקום שביעי בלונדון), תהיה זו הזדמנות להשתחרר מהלחץ של השגת קריטריון לריו אחרי שהוא עשה זאת, וכעת הוא יחפש להתברג כמה שיותר גבוה בתחרות גדולה לקראת האולימפיאדה. טומרקין, שישחה ב-100 ו-200 גב וב-200 מעורב אישי, אמר היום: "אליפות העולם הזו זו המטרה שאליה התכוננו הכי הרבה השנה. זה נכון שאני בא פחות בלחץ מאחרים, אבל הציפיות שלי מעצמי הן עדיין גבוהות והמטרה שלי תהיה להתברג כמה שיותר גבוה. זו התחרות האחרונה שמשתתפים בה אותם מתחרים כמו שיהיו באולימפיאדה. זו ממש אולימפיאדה, פרט לשם ששונה".

חברי נבחרת ישראל בשחייה. ניב אהרונסון
מכוונים גבוה. תמונה קבוצתית/ניב אהרונסון

על המטרות שלו מהאליפות הוא אמר: "קשה לי להגיד מה המטרות כי אין פה מספרים ודאיים. ברמות האלה כל שיפור שיא אישי מקפיץ אותך לחצי הגמר או לגמר". על העובדה שהתחרות תתקיים באצטדיון כדורגל אמר: "עוד לא יצא לי לשחות באצטדיון כדורגל. זו חוויה חדשה, הרוסים השקיעו הרבה כסף להקים את האולם באצטדיון. מקווה שיהיה פה קהל כמו בכדורגל, לפחות כמו יציע ג'".

גל נבו, שישחה 200 פרפר ו-400 מעורב אישי, אמר: "בגדול המטרה היא להיות בגמר, ולשם אני מכוון. אני רוצה לייצג את המדינה הכי טוב שאני יכול. זו תחרות שנועדה בעיקר ללמוד לקראת ריו. זה הבדל עצום שאני כבר הבטחתי את המקום בריו. זה מאפשר לי לעשות גם דברים אחרים. זה מוריד המון לחץ, ואני מקווה ללמוד כמה שיותר לקראת השנה הבאה".
על המטרה באליפות אמר נבו: "בגדול המטרה היא לשפר זמנים, אני חושב שאני מסוגל בעיקר אחרי הורדת הלחץ של הקריטריון, ולשפר שיאים אישיים. זו הייתה שנה מאוד מעניינת גם מבחינה לוגיסטית וגם מבחינה מקצועית. השיטה היא שונה מאוד ממה שהייתי רגיל מליאוניד (קאופמן, מאמן הנבחרת, א.ק), אבל היה כיף מאוד ונקווה לראות גם תוצאות".

עוד מוקדים מעניינים בתחרות יהיו השתתפותה של עמית עברי, שכהרגלה תשחה את מספר המשחים הגדול ביותר, והיא תשתתף ב-50 ו-100 חזה, 50 גב, 50 ו-100 פרפר ו-200 מעורב אישי. מי שעבורו תהיה זו התנסות ראשונה בבוגרים הוא זיו קלונטרוב, אלוף אירופה לנוער שיגיע לתחרות במטרה לסייע לנבחרת ב-4X100 חופשי שליחים. גיא ברנע יתמקד בעיקר ב-50 גב אחרי שלפני ארבע שנים סיים שישי במשחה. ברנע ינסה גם לשפר את השיא הישראלי שלו שעומד על 24.64 שניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גיא ברנע שחיין ישראלי. ניב אהרונסון
יעלה על הפודיום? ברנע/ניב אהרונסון

* שחיה צורנית: בתחרות הדואט טכני סיימו אנסטסיה גלושקוב ויבגניה טטלבאום במקום ה-20 ולא העפילו לגמר שאליו העפילו 12 הצמדים הטובים ביותר. צמד השחייניות סיימו עם הציון 79.0927 ולא הצליחו לעמוד בקריטריון הישראלי שעל פיו הן אמורות לסיים בין 16 הראשונות. מחר תערוך גלושקוב את התרגיל החופשי במסגרת תחרות הסולו (9:00) וביום שלישי היא תתייצב לתרגיל החופשי במסגרת הדואט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully