וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב: "לה פמיליה זה לא ארגון פשע". אחמד טיבי: "להוריד את בית"ר ליגה"

בכנסת דנים בבקשתו של ח"כ רזבוזוב להוציא מחוץ לחוק את ארגון האוהדים 'לה פמיליה'. שרת הספורט מתנגדת: "צריך לטפל רק במתפרעים". ח"כ טיבי: "לא רוצה לסגור את בית"ר, רק להוריד אותה"

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מרום שפיצר

פחות משבוע אחרי אירועי המשחק של בית"ר ירושלים מול שרלרואה, התכנסה הבוקר (רביעי) ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת לדיון בבקשתו של ח"כ יואל רזבוזוב לקיים דיון דחוף בדרישה להכריז על 'לה פמיליה', ארגון אוהדי בית"ר ירושלים, כהתאחדות בלתי מותרת לפי תקנות ההגנה. נציגי משרד המשפטים השתתפו בדיון בעקבות בקשתו של רזבוזוב.

מהדיון עולה שארגון האוהדים של הקבוצה מהבירה לא יוצא מהחוק והרשויות תתמקדנה בענישה פרטנית ולא בענישה קולקטיבית. יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינאסקי, אמר בסיום שיימשך המעקב על האכיפה והחוקים בנושא האלימות בספורט

בדיון נכחו בין היתר שרת הספורט מירי רגב, חברי הכנסת יואל רזבוזוב, זוהיר בהלול ואחמד טיבי, יו"ר בית"ר ירושלים לשעבר, איציק קורנפיין, דובר המועדון אושרי דודאי ועורך הדין איתמר בן גביר. הדיון עלה כמה פעמים לטונים גבוהים.



אוהד בית"ר שהתפרע במשחק בבלגיה הורחק עד תום העונה

מירי רגב שרת הספורט בדיון בועדת חוקה, חוק ומשפט על הוצאת לה פמיליה מחוץ לחוק. יותם רונן
"לא תהיה הסתה, לא בסכנין ולא בבית"ר". מירי רגב/יותם רונן

חבר הכנסת יואל רזבוזוב: "ארגון 'לה פמיליה' פועל כארגון פשע שנמצא במגרשי הספורט ומגביר את האלימות בספורט. זה ארגון שפועל ממניעים של גזענות, שנאה ואלימות וצריך להיות מחוץ לחוק. לארגון הזה יש כמה מאות חיילים, שקובעים להרביץ לאוהדים של קבוצות אחרות לפני משחקים עם אלות".

שרת הספורט, מירי רגב: "נפגשתי אתמול עם קבוצות אוהדים ויש הרבה דברים נפלאים שהם עושים. אני הולכת לטפח את אותם חוגי אוהדים. מבחינתי לא יכולה להיות ענישה קולקטיבית. בית"ר היא בסך הכול קבוצה טובה. לא תהיה הסתה, לא בסכנין ולא בבית"ר ירושלים. אנחנו צריכים להגיע למצב שהליגה תהיה נקייה מגזענות ואלימות, אבל אם לא תהיה החמרה בענישה זה כמו דלת מסתובבת. המשטרה תפסה אינספור אוהדים, אך מקלים בהם בעונשים. לפרקליטות יש תפקיד מרכזי והוא החמרה בענישה ורק זו הדרך. 'לה פמיליה' הוא לא ארגון פשע ואין להוציא אותם מחוץ לחוק, אלא לטפל במתפרעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יואל רזבוזוב בדיון בועדת חוקה, חוק ומשפט על הוצאת לה פמיליה מחוץ לחוק. יותם רונן
"ארגון 'לה פמיליה' פועל כארגון פשע". רזבוזוב/יותם רונן

איציק קורנפיין: "אני חושב שעושים מהסיפור הזה סיפור הרבה יותר גדול ממה שהוא. הסיפור הזה פתיר ואפילו בצורה מהירה. הוועדות האלה נחמדות, אבל מנותקות ממה שקורה בשטח. בתוך 'לה פמיליה' יש חבורה של אוהדים שהם אוהדים אלימים, זה לא ארגון טרור ולא ארגון פשע. צריך לטפל באותם אנשים נקודתית, ביד קשה ואגרסיבית, ללא פשרות. יש שם אנשים שעוברים על החוק וצריך לטפל בהם במסגרת החוק".

קורנפיין הוסיף: "הבעיה היא שהמדינה ולפעמים המשטרה מרימים ידיים כי בתי משפט לא יודעים לטפל בעבירות שקורות בספורט. אף אחד באמת לא רוצה לטפל בתופעה. המשטרה צריכה עזרה של מערכת המשפט. אין לי גרם אחד של סימפתיה כלפי הארגון הזה, אבל צריך להבין שהבסיס שלו הוא אהדה לבית"ר. יחד עם זאת, הנזק שהוא גורם לבית"ר הוא עובדתי. גם אני חשבתי שאפשר לפתור את זה בצורה של הידברות, אבל בשלהי התפקיד שלי הגעתי למסקנה שרק ביד קשה ודרך בתי המשפט אפשר להילחם בתופעה הזאת. האלימות היא לא רק מנת חלקה של בית"ר ירושלים, יש את זה בכל המועדונים".

איציק קורנפיין בדיון בועדת חוקה, חוק ומשפט על הוצאת לה פמיליה מחוץ לחוק. יותם רונן
"צריך לטפל באותם אנשים נקודתית, ביד קשה ואגרסיבית, ללא פשרות". קורנפיין/יותם רונן

חבר הכנסת אחמד טיבי: "כשאמרתי שקבוצת 'לה פמיליה' פוגעת בבית"ר, ידעתי על מה אני מדבר. כאשר אמרנו שקריאות גזעניות ומעשים אלימים של אוהדי בית"ר הורסים את הכדורגל, אף אחד לא הגיב, כולל ראש הממשלה. גם כשתקפו פלסטינים בקניון. שתקו כאשר נאמר 'מוות לערבים' על ידי אלפים. גם התאחדות לכדורגל לא נקיית כפיים. בכל אירופה התאחדויות מתערבות בנושא זה. פניתי לנשיא פיפ"א, ספ בלאטר, והתלוננתי נגד בית"ר פעמים רבות. גם השבוע פנו הרבה אנשים לפיפ"א באותה בקשה".

טיבי הוסיף: "כשאוהדי בני סכנין הוציאו דגל פלסטין, מירי רגב אמרה שצריך לסגור את המועדון. במקרה הזה של בית"ר היא אמרה שזה רק קומץ. אני לא רוצה לסגור את בית"ר, אלא להוריד אותה ליגה. האנשים שנמצאים ב'לה פמיליה' עושים נזק לבית"ר. אם ממשיכים להגיד שזה 'גרעינון' רק מחזקים את התופעה. אלו לא עשבים שוטים זה גן בוטני".

חבר הכנסת זוהיר בהלול: "אני לא אסכים לעשות הקבלה בין 'לה פמיליה' לבין סכנין. בית"ר ירושלים היא קבוצה לגיטימית, 'לה פמיליה' היא קבוצה שמפזרת שנאה וגזענות. סכנין היא הקבוצה הכי רב גונית בליגה. בשרלרואה יצא המרצע מהשק, כשהוציאו את דגל כהנא חי. זו תנועה פשיסיטית ושונאת אדם שהוצאה מהחוק. 'לה פמיליה' היא שלוחה של כהנא חי וצריך להוציא אותה מהחוק".

אחמד טיבי בדיון בועדת חוקה, חוק ומשפט על הוצאת לה פמיליה מחוץ לחוק. יותם רונן
דיון סוער/יותם רונן

עורך הדין איתמר בן גביר: "אני מרגיש שיש כאן פסטיבל צביעות. הייתי במגרש בסכנין כאשר אוהדי סכנין צועקים 'מוות ליהודים'. כל כך הרבה כוחות צריכים להגן על דגל ישראל. אין דבר כזה לעשות אכיפה בררנית, אין דין אחד לבית"ר ודין אחר לסכנין. כאשר אומרים שצריך להוציא מחוץ לחוק את 'לה פמיליה' אז צריך גם להוציא מחוץ לחוק את האקטיביסטים של סכנין".

אושרי דודאי, דובר בית"ר ירושלים, התפרץ על בן גביר וצעק: "אתה הרעה החולה של אוהדי בית"ר, אתה מסית לגזענות. הייתי אוהד בית"ר לפניך ואהיה אחריך. אתה לא תיטפל לבית"ר ירושלים ותנצל את הבמה בשביל המשנה שלך".

לאחר מכן דודאי אמר: "אני לא נמנה על חסידי 'לה פמיליה', אבל זה לא כל הארגון כולו. בית"ר מוציאה מיליוני שקלים על שיטור ואבטחה, אבל בכלל במדינה לא מצליחים לטפל באופן פררטני באותם פורעי חוק שפוגעים בכדורגל. בלי עזרה ממשית שכוללת הוצאת כספים גם בחינוך וגם בספורט, נעמוד שוב מול שוקת שבורה. אנחנו נשארים לבד. בעל הבית שלנו כבר שוקל את המשך דרכו ואפילו מעבר לכך, כי הוא כבר התייאש".

בינתיים נציגי עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים נפגשו עם שרת הספורט רגב לפגישה שהוגדרה חיובית במיוחד. בהודעה הרשמית של העמותה נכתב לאחר הפגישה:

"נציגי עמותת האוהדים נפגשו עם השרה וביקשו ממנה לשלב ידיים עם מועדון הכדורגל של בית"ר והבעלים אלי טביב במטרה למגר אלימות וגזענות במגרש הכדורגל שלנו. הובהר לשרה כי הפתרון לבעיה הקיימת איננו נחלתה של ביתר בלבד כי אם בעיית מדינה ולכן טוב תעשה אם תבצע מהלכים אופרטיביים ומעשיים (שפורטו לשרה ביתר שאת) בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים ועם רשויות האכיפה. הובהר בשיחה כי רוב רובו של הקהל הביתרי הוא קהל טוב המונה מאות אלפי אוהדים ברחבי הארץ והוא מוכתם כולו בגלל קומץ פורעים אשר בהם ובהם בלבד יש לטפל. השרה הבטיחה כי תבצע באופן מידי ולתקופת זמן ארוכה מהלכים מעשיים לטיפול בבעיה ותשלב ידיים יחד עם הקבוצה ואוהדיה עד למיגור מוחלט של האלימות במגרש הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully