וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייעשה לחבר'ה? אוהדי זניט זועמים על שחרור ארשאבין וקרז'אקוב

איליה ירוחימוביץ'

16.7.2015 / 18:04

"צמד הזהב" של אלופת רוסיה נשלח אחר כבוד לפנסיה מוקדמת, והקהל בסנט פטרסבורג מסרב לעכל את הבשורה: חולצות מחאה נגד החלוץ המחליף, קריאות נאצה נגד המאמן וההנהלה ושלטי מחווה שמאפילים על פתיחת העונה החדשה

אנדריי ארשאבין עם אלכסנדר קרז'אקרוב שחקני זניט סנט פטרסבורג לאחר זכיה באליפות. Epsilon, GettyImages
צ'אבי ואינייסטה של זניט נשלחו להעביר את הפנסיה במקום אחר. קרז'אקוב/GettyImages, Epsilon

עונת 2015/6 של ליגת העל הרוסית תצא לדרכה בסוף השבוע הקרוב. זניט סנט פטרסבורג היא הפייבוריטית הברורה לשמור על תואר האליפות, אבל לא הכל ורוד שם: אוהדי הקבוצה זועמים על ההנהלה ועל המאמן אנדרה וילאש בואש, שחוללו מהפכה בסגל כששחררו את אנדריי ארשאבין ואת אלכסנדר קרז'אקוב, שני הסמלים הגדולים ביותר של המועדון.

המהלך מסמן סוף עידן בזניט, מוקדם מדי לטענת האוהדים, והוא התבצע ביוזמתו של וילאש בואש כחלק ממגמת הצערה של הסגל. ארשאבין שוחרר לאחר שחוזהו הסתיים ועבר לקובאן הקטנה, ואילו קרז'אקוב, מלך השערים של כל הזמנים בזניט ובנבחרת רוסיה, קיבל הצעה "מפתה" להעביר את שנתו האחרונה בחוזה בקבוצת המילואים של המועדון.

השניים אמנם העבירו כמה שנים באירופה, וקרז'אקוב אפילו שיחק במשך עונה אחת במדי דינמו מוסקבה, אך הזיהוי שלהם עם זניט הוא מוחלט, והם הפרצוף של המועדון בשנות ה-2000. מעין צ'אבי ואינייסטה של העיר השוכנת לחופי הים הבלטי. ארשאבין, בן 34, עלה לבוגרים באוגוסט 2000, וקרז'אקוב בן ה-33 הצטרף אליו כמה חודשים לאחר מכן; שיתוף הפעולה הפורה ביניהם הניב מאות שערים, את הכינוי "צמד הזהב", אבל בעיקר תארים, כולל את האליפות הראשונה של המועדון לאחר פירוק ברית המועצות וזכיה בגביע אופ"א.

אנדרה וילאש בואש מאמן זניט סנט פטרסבורג. Epsilon, GettyImages
היוזמה הייתה שלו. אנדרה וילאש בואש/GettyImages, Epsilon

במקביל לפרידה החד צדדית משני הסמלים, זועם הקהל מרובה הפלגים הלאומנים של זניט על הצפת הסגל בשחקנים זרים – גם אם מדובר בכוכבים דוגמת האלק, אקסל ויטסל ואסקיאל גראי – על חשבון שחקנים מקומיים. ובעוד שמחליפו של קרז'אקוב, ארטיום דזיובה בן ה-27, הוא רוסי למהדרין, הבעיה איתו ועם חוזה 3.5 מיליון היורו שלו אחרת לגמרי: הוא צמח בשורות ספרטק מוסקבה, היריבה השנואה ביותר על אוהדי סנט פטרסבורג.

בתחילת השבוע נערך הסופר קאפ המסורתי בין זניט למחזיקת הגביע לוקומוטיב מוסקבה. זניט אמנם ניצחה בפנדלים, אך על החגיגה העיבו פרסומים על כוונתם של אוהדים רבים להביע את מחאתם בעזרת חולצות עם הכיתוב הססגוני "דזיובה, לך תזדיין". המשטרה המקומית ניסתה להקדים רפואה למכה כשפשטה על מתחם המזוהה עם האולטראס של זניט, אך החיפושים אחר הפריטים המפלילים העלו חרס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ארטיום דזיובה שחקן זניט סנט פטרסבורג. Epsilon, GettyImages
ילך להזדיין? דזיובה/GettyImages, Epsilon

מה שכן המתין לבאי האצטדיון, מעבר למטח קללות לעבר וילאש-בואש ודזיובה, היה דגל פריסה ענק שנועד להראות לכולם מיהם שני המלכים האמיתיים של "הבירה הצפונית", הכינוי הרווח לעיר ברוסיה. בצד אחד התנוססה דמותו של ארשאבין, הנער הנצחי של הכדורגל הרוסי, עם חגיגת ההשתקה המפורסמת שלו, שהפכה למוכרת ברחבי העולם בזכות ההופעה המדהימה ב-1:3 של רוסיה על הולנד ברבע הגמר של יורו 2008. ההופעה ההיא סידרה לו חוזה בארסנל, שבארבע שנים בינונית במדיה הוא כבש בעיקר רביעייה הבלתי נשכחת באנפילד, בעונתו הראשונה.

מימין לארשאבין הופיע קרז'קוב, גדול הסקוררים הרוסים מאז נפילת ברית המועצות עם 161 שערים במדי זניט ועוד 30 במדי הנבחרת. "אין דבר נורא יותר מכדור שיצא לו האוויר", נכתב על חולצתו, זכר למשפט שהדפיס ב-2013 על חולצה שחשף לזכרו של ייבגני דמיטרייב, אחד מאוהדיה המוכרים של זניט שנרצח בקטטה, לאחר כיבוש השער שהפך אותו למבקיע הגדול בתולדות הליגה הרוסית.

גם אם הם נמצאים כבר הרבה מעבר לשיאם, בשביל אוהדי זניט ארשאבין וקרז'קוב לנצח יהיו "החבר'ה מהשכונה שלנו" – כך על פי מילים של שיר רוסי מוכר, שהתנוססו מתחת לדגל שכיסה את מרבית שטח יציע השרופים שמאחורי אחד השערים.

אחרי הזכיה הדרמטית בסופר קאפ, בתום 1:1 בהארכה, זניט היא הפייבוריטית הברורה לזכות באליפות שניה ברציפות. עם הרכש הנכון, כששמות בולטים כמו ז'ואאו מוטיניו ממונאקו וג'רמי מנז ממילאן משודכים למועדון העשיר ברוסיה, הכחולים-תכולים-לבנים יוכלו אולי להתקדם סוף-סוף גם לשלב הבא בליגת האלופות. אבל למרות הציפיות, הקהל של זניט ירגיש פחות מחובר לקבוצה שלו העונה. כי אחרי הכל, למרות השאיפות והשמות הגדולים – זה לא יהיה אותו הדבר בלי ארשאבין וקרז'קוב, בלי "החבר'ה מהשכונה".

מופע המחווה של אוהדי זניט, בסופר קאפ מול לוקומוטיב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחווה לא הספיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully