וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפועל באר שבע קבוצה טובה, אבל הגעתי לכאן בגלל ג'ון אוגו"

16.7.2015 / 13:45

"מכבי תל אביב טובה, אבל לנו יש קבוצה טובה יותר העונה, עם שחקנים שיעשו את ההבדל". אנתוני וואקמה ממש לא מפחד מהאתגר של הפועל באר שבע. להיפך. בראיון לוואלה ספורט הוא מספר על הלילה ההזוי עם חברו הניגרי שהוביל אותו למועדון, ויודע: "אלונה ברקת רוצה אליפות"

one

בווידאו: אחד המשחקים הטובים ביותר של וואקמה בעונה החולפת

החותמת הסופית שהובילה את אנתוני וואקמה להפועל באר שבע הגיעה שלוש שעות לאחר משחק גמר הגביע בו הובסה הקבוצה על ידי מכבי תל אביב. הוא אסף את חברו הטוב ג'ון אוגו, שתפס את הראש כל הדרך לתל אביב ולא האמין שהפועל באר שבע שלו סיימה את העונה בלי תואר ועם שישייה ברשת בגמר הגביע. השניים נכנסו לפאב בתל אביב, ראו את שחקני היריבה חוגגים, ובאותו רגע החלוץ הניגרי ידע איפה הוא רוצה לשחק בעונה הבאה - בכל קבוצה בעולם שבה משחק אוגו.

"באתי לבאר שבע כי אהבתי את הקבוצה, היא קבוצה מצוינת, אבל ג'ון אוגו הוא אח בשבילי וזאת הסיבה העיקרית שבגללה הגעתי לפה. היינו חייבים להיות ביחד", הוא מסביר ומתאר מה קרה בערב ההוא בו היריבה הגדולה של אוגו חגגה לו טראבל לא רק על המגרש, אלא גם במועדון לילה. "אוגו היה מאוד כעוס. מאוד. מדוכא אפילו. הייתי חייב לנחם אותו, לעודד אותו ולמצוא את התרופה שתרגיע אותו. לא ידעתי שמכבי תל אביב חוגגת שם. הגענו לפאב ופשוט ראינו אותם. לא ישבנו איתם. הייתי מופתע מאוד. הכי חשוב זה שאוגו בסדר עכשיו כי אני חייב לדאוג לו. טוב לי כשהוא לידי ואני חושב שנעשה הרבה יחד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם החבר הטוב ג'ון אוגו ועם המאמן ברק בכר. אנתוני וואקמה בים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי העונות הנהדרות של וואקמה (26) בהפועל רעננה הוכיחו איזה שחקן הגיע לבאר שבע. שבעה שערים בכל עונה, אבל כל כך הרבה ניידות וחכמת משחק הובילו אותו לפרויקט של אלונה ברקת. את ההבדלים הוא מזהה מקילומטרים. הלחץ כאן שונה, הציפיות אחרות, ומלבד הדאגה לאוגו הוא יודע שהוא צריך לדאוג גם לעצמו. "מבחינה אישית, אלה היו שתי עונות טובות מאוד ברעננה. עכשיו אני בקבוצה גדולה וזה חשוב. באר שבע קבוצה טובה ואני הולך לעבוד קשה מאוד, קודם כל בשביל לעצמי. רעננה ובאר שבע זה משחק שונה, אבל כדורגל דומה. הכדורגל נשאר אותו דבר. יש כאן העונה קבוצה טובה יותר מאשר בעונה שעברה, עם שחקנים ברמה הגבוהה ביותר. כולם עובדים כאן כדי שהקבוצה הזאת תצליח".

האימונים הראשונים של וואקמה לא הותירו צל של ספק לגבי המתחרה העיקרי שלו על חולצת ההרכב העונה. בכר תרגל אותו באגף, כחלוץ, אבל הוא ישחק בעיקר בצד שמאל. ראש בראש עם מאור מליקסון. באימונים האחרונים הם תורגלו לסירוגין ובכר, לפחות בהתחלה, לא מתכוון להעמיס עליו. וואקמה מנסה להתחמק מהתחרות ביניהם, ומנתב את השאלה למקום שבכר ירצה לשמוע.

"מאור מליקסון שחקן מצוין, כולם יודעים את זה. אבל העונה לכולם יש תחרות על העמדה. אני יכול לשחק בעוד עמדות, כך שלא מחייב שהתחרות היא רק מולו. כולם באים לאימונים ובסופו של דבר המאמן מחליט מי בפנים ומי בחוץ. אני חושב שהזמן יוכיח למי מגיעה חולצת ההרכב. החתימו אותי כדי שאשחק עבור הקבוצה ואעשה את הכי טוב שאני יכול, אף אחד לא החתים אותי כדי שאהיה המנהיג של באר שבע. כמובן שאעשה את המיטב כדי להוכיח שאני מסוגל להוביל את הקבוצה קדימה. באיזה עמדה אני מעדיף לשחק? בעיקרון, אני יכול לשחק בכל עמדה שבכר ירצה אותי. שיחקתי בשמאל, אבל אני יכול לשחק גם כחלוץ וכמעט בכל עמדה בקישור. הכול בסדר עבורי ואעשה את העבודה מכל מקום".

אנתוני וואקמה הפועל רעננה מול אוביידו הובאן הפועל באר שבע. מגד גוזני
עכשיו הם כבר חברים. אנתוני וואקמה עם אובידיו הובאן/מגד גוזני

ברקת ערכה הקיץ שדרוג גדול מאוד בקבוצה. בן שהר, מהראן ראדי ושיר צדק – כולם שחקנים ברמת נבחרת. גם כשוואקמה נשאל על תחרות בעמדות אחרות, הוא מנסה לנתב את הראיון למקום קבוצתי ופחות אישי. "באופן אישי, אני מסתכל על זה בצורה אחרת. לא צריך להסתכל על זה כתחרות, זה מול זה, שחקנים צריכים להבין שכולם משחקים בשביל קבוצה אחת, בשביל מטרה אחת, לעשות כמה שיותר תוצאות טובות", אומר הניגרי. "אם אתה משחק טוב, אתה תהפוך לשחקן מוביל גם אם לא תרצה. ברעננה לא הובלתי את הקבוצה לבד, היו עוד שחקנים לצדי. אני חושב שברקת הביאה לכאן מספר שחקנים מובילים, וכולם צריכים להוביל יחד. את בן שהר לא הכרתי, אבל ראיתי אותו באימון, והוא עושה עליי רושם טוב. גם כאדם. את ראדי ושיר אני מכיר מהליגה, כי שיחקתי נגדם. כל שחקני הרכש החדשים שהגיעו לכאן הם ברמה גבוהה מאוד. לא חושב שיש החתמה שאפשר לומר בוודאות שהיא טובה יותר מהאחרות".

seperator

ובכל זאת, אחרי החתמות כאלה, המטרה ברורה והיא אליפות. הפועל באר שבע יכולה לקחת למכבי תל אביב את התואר?

"נעשה הכול בשביל לקחת תואר. אני יודע שאלונה רוצה אליפות, אבל אני חושב שעדיף שלא אדבר על זה, בעיקר כי עדיין מוקדם. באר שבע קבוצה טובה מאוד, אבל אסור לה לדבר על תארים. אליפות לא באה דרך שני משחקים או שלושה. נצטרך לעבוד קשה בשביל זה. אני לא מאמן, ובטח לא מומחה בענייני טקטיקה, אבל במבט מהצד – הם הגיעו לגמר ועשו הכול ב-90 דקות. כשאתה נותן הכול אתה מנצח, אבל לא תמיד זה הולך. מכבי תל אביב קבוצה טובה, אבל לנו יש קבוצה טובה יותר מהעונה שעברה, יש העונה שחקנים טובים שאולי יעשו את ההבדל".

הגעת למועדון לחוץ, מקום שבו קשה מאוד לתפקד תחת לחץ. כמה זה משפיע עליכם? כמה זה משפיע עליך?

"כל מועדון בעולם הוא לחוץ, כולם רוצים לנצח. כשאתה לא מנצח תמיד יש לחץ, כולם לא שמחים ואז מתחילות בעיות במועדון. אני חושב שבאר שבע צריכה לחשוב ממשחק למשחק, איך היא באה למשחק הבא, לא על סוף העונה. זאת הדרך. לקבוצה יש קהל גדול יותר והלחץ כאן אחר. אני חושב שזה טוב, כי זה גם נותן לנו תמיכה מהצד השני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקרב לחברו ג'ון אוגו. אנתוני וואקמה חותם על החוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מעט עולים על המגרש בטדי, לקראת המשחק מול תון. מי הפייבוריטית לעלות לשלב הבא?

"אני חושב שאנחנו פייבורטים, אבל קודם אנחנו צריכים לנצח בטדי. חייבים לנצח פה בכל מקרה כדי להגיע לשם עם יתרון. תון קבוצה טובה, אבל אני חושב שגם אנחנו. לעולם לא שיחקתי בעבר על משטח סינטטי, כך שקשה לי לומר מה יהיה בגומלין. חשוב שנגיע עם יתרון".

עד כמה אתה רגיל לשיטה החדשה של בכר, 4:3:3?

"השיטה הזאת מוסיפה איזה מימד של כוח למרכז השדה. האמצע של הקבוצה חזק יותר. אני חושב שזה טוב. את השאלות הטקטיות צריך להפנות למאמן, ברור שזאת החלטה שלו, אבל בשביל השחקנים לא ממש משנה באיזו שיטה נשחק. הכי חשוב שנלמד אותה. ברק בחור טוב, הוא לא כועס מדי ואני חושב שהוא מאמן טוב. הוא בא מעירוני קרית שמונה שם הוא עשה עבודה טובה. גם חיים סילבס היה מאמן צעיר שהצליח. לברק יש אימונים ברמה גבוהה. לא הכרתי את המאמן הקודם, אבל אין לי ספק שבכר הוא אחד המאמנים הטובים בכדורגל הישראלי".

היו לך בוודאי עוד הצעות הקיץ.

"הייתה לי הצעה מעירוני קרית שמונה, אבל העדפתי את באר שבע. אני חייב לשמור מקרוב על ג'ון אוגו".

לנרי קהינדה הפועל עפולה מול ג'ון אוגו הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ישחק עם חברו הטוב. ג'ון אוגו בפעולה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully