וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "אנחנו מודעים לציפיות מאיתנו, לא יהיו תירוצים"

15.7.2015 / 14:38

מאמן הפועל באר שבע מוכן למשחק מול תון במוקדמות הליגה האירופית (ה', 20:00, ספורט2): "אנחנו בסך הכל חודש ביחד, השתפרנו בתקופה הזאת". אליניב ברדה, שצפוי לפתוח בהרכב: "שלב הבתים זו מטרה רחוקה, אבל אפשר לחלום עליה"

סיבוב שני, משחק ראשוןמחצית16/07/2015
הפועל באר שבע
    0
      פ.צ תון
      קובי אליהו

      הפועל באר שבע תשחק מחר (חמישי, 20:00, ספורט2) מול תון השוויצרית בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. באר שבע, לה יהיה זה משחק אירופי ראשון בישראל מאז 1997, תנסה לעלות לשלב הבא, לאחר שבשנה שעברה הודחה באותו הסיבוב מול ספליט.

      מאמן הקבוצה, ברק בכר, אמר אחר הצהריים במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אני מתרגש, זה משחק רשמי ראשון, עם הרבה קהל בטדי, נגד קבוצה קשה. אנחנו מאוד מוכנים, ומאמינים שניתן משחק טוב. אנחנו מסתובבים בעיר ומרגישים את הטירוף. אנחנו מודעים לציפיות מאיתנו, התקציב גדל והסגל העמיק".

      בכר, שהחל את דרכו בבאר שבע עם סיום העונה החולפת, התייחס לגיבוש הקבוצה, שהתחמשה בשישה שחקני רכש: "אנחנו בסך הכל חודש ביחד, נאלצנו לדחוף הרבה תכנים. התרשמו מאוד מחדר ההלבשה ומהשחקנים ברמה המקצועית, אני מרגיש שהשתפרנו בתקופה הזאת, ומאמין שכבר מחר יראו את זה. אנחנו נגד קבוצה טובה שסיימה במקום הרביעי בשוויץ, זה לא דבר של מה בכך. אנחנו יודעים פחות או יותר מי משחק שם וערוכים לכל תרחיש. במפעלים האלה, וברמות האלה, אתה חייב לבוא מוכן. זו קבוצה קשה, אבל אנחנו לא פחות טובים".

      שחקני הפועל באר שבע מאור בוזגלו, אליניב ברדה. קובי אליהו
      "לחץ זו מילה נרדפת לבאר שבע". ברדה ובוזגלו/קובי אליהו

      המשחקים יתקיים באצטדיון טדי, לאחר שאצטדיון טרנר לא הוכשר בזמן ומועד פתיחתו עדיין אינו ידוע. "היינו שמחים לארח באצטדיון החדש", אמר הקפטן, אליניב ברדה, שצפוי לעלות בהרכב. "האווירה בטדי יוצאת מהכלל, אני בטוח שהקהל שלנו יצבע את האצטדיון באדום". ברדה הוסיף: "הסיכויים הם 50:50. לחץ זו מילה נרדפת לבאר שבע, תמיד יש לחץ ושאיפות, ובשנים האחרונות יש גם שאיפה לתארים, להתקדם באירופה ולהגיע לשלב הבתים. זו מטרה רחוקה אבל אפשר לחלום עליה. אם נגיע לשלב הבתים, אדרג את זה גבוה ברשימת ההישגים שלי, אבל אנחנו רק בסיבוב הראשון".

      מאור בוזגלו אמר: "אני מרגיש גאווה גדולה לייצג את העיר באר שבע וגם את ישראל. אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ואיך אנחנו אמורים לשחק, בשלבים האלה פחות רלוונטי להתרכז בקבוצה היריבה, צריך לדעת את היתרונות והחסרונות שלה אבל בעיקר להתרכז בעצמנו. מה שיכריע זה מבחן התוצאה, גם הדרך חשובה. ברור שאנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק, בבאר שבע הדברים האלה חדשים וכדי להגיע רחוק צריך לעבור תהליך מסוים כמו שבאר שבע עוברת בשנתיים-שלוש האחרונות. אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר גבוה".

      על המפגש עם שחקן הקבוצה בעבר, לוטם זינו, אמר בוזגלו: "אנחנו חברים טובים, הרבה שחקנים בקשר איתו. בשבילו זה מפגש פיקנטי, ההתרגשות גבוהה, הוא שחקן בית של המועדון, ואני בטוח שהאפשרות לקבל דקות ראשונות נגדנו מעבירה בו צמרמורת. אנחנו באים לנצח למרות החברות".

      הצעה שאסור לפספס

      תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

      לכתבה המלאה
      ראדי משתלב/קובי אליהו

      בשיחה נוספת שנערכה עם הצוות הרפואי של הפועל באר שבע, החלוץ שלומי ארבייטמן התבשר כי יוכל לחזור לאימונים מלאים כבר ביום ראשון ולפיכך קיים סיכוי שיהיה כשיר למשחק הגומלין בשוויץ ביום חמישי הבא. ארבייטמן ערך אתמול (שלישי) אימון ריצה, וכמובן שלא יהיה בסגל למשחק מחרתיים. האפשרות שהחלוץ יוכל להיכלל בסגל בשבוע הבא מגיעה בניגוד להערכה הראשונית, לפיה ייעדר לפחות שבועיים. במועדון הדגישו שלא יסכנו את החלוץ בכל מחיר.

      בהפועל באר שבע ישנה דריכות רבה לקראת המשחק. ההערכה היא שכ-10,000 מנויים, שקיבלו כרטיס כניסה למשחק הראשון באירופה, יגיעו, ואיתם עוד כמה אלפים. "על פי ההערכות, יהיו לפחות 13 אלף אוהדים במגרש. תהיה אווירה ביתית גם בטדי", אמרו במועדון. ברק בכר תרגל את ההרכב שלו, ולא נרשמו הפתעות מיוחדות. ההתלבטות גם הפעם הייתה בנוגע לשתי עמדות, הקשר שישחק לצד ג'ון אוגו ואובידיו הובאן, כשאליניב ברדה תורגל בחלק הראשון של האימון בעמדה הזאת, ועמדת החלוץ בה תופקד בן שהר. מאוחר יותר ברדה עבר לשחק בחלק הקדמי, ומהראן ראדי קיבל את המושכות במרכז השדה. מאור מליקסון ואנתוני וואקמה תורגלו לסירוגין בצד שמאל, כשהישראלי מקבל עדיפות בשל העובדה שוואקמה עדיין לא נמצא בכושר משחק מלא.

      בכר הקרין לשחקנים ביצועים של הקבוצה היריבה, ופירט לגבי השחקנים המרכזיים בסגל שלה. הוא הזהיר בעיקר מהקשר השמאלי הפורטוגלי, נלסון פריירה, ומהקשר ג'יאנלוקה פרונטינו. במועדון נערכים לאפשרות שגם היריבה תעלה במערך דומה, 4:3:3.

      המועדון נמצא במגעים עם הפועל עפולה בנוגע לאפשרות שישאיל לפחות שניים משלושת השחקנים הבאים: החלוץ יוסף אבו לאבן, שקרוב לסיכום, והקשרים הדר ברד ואור חביביאן.

      מאור מליקסון באימון הפועל באר שבע לקראת המשחק מול תון במוקדמות הליגה האירופית. קובי אליהו
      רגע האמת. מליקסון/קובי אליהו

      ומה קורה אצל היריבה? תון סיימה את העונה האחרונה במקום הרביעי בליגה השוויצרית ונפרדה ממאמנה המצליח אורס פישר, שנבחר להחליף את פאולו סוזה כמאמן האלופה באזל. מי שמונה למאמן החדש הוא כוכב העבר של נבחרת שוויץ ואינטר, צ'יריאקו ספורצה. הוא ידריך את הקשר הבאר שבעי לוטם זינו, שהגיע לתון בקיץ שעבר אך נפצע בצורה קשה כבר בטרום העונה, חזר לסגל רק במאי ולא זכה לערוך הופעה רשמית.

      הקבוצה שנוסדה ב-1898 זכורה בעיקר מהופעת הבכורה שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2005/06. אז עברה תון את דינמו קייב ומאלמו במוקדמות, ובשלב הבתים הצליחה לנצח את ספרטה פראג בבית ולהשיג מולה תיקו בחוץ, אך הפסידה פעמיים לארסנל ואייאקס. הקבוצה השוויצרית נכנסה לשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2013/14, וגם שם ניצחה רק פעם אחת (את ראפיד וינה) לעומת חמישה הפסדים.

      פרט לזינו, שם מוכר נוסף הקשר הפורטוגלי נלסון פריירה, כשגם מרקו רוחאס המושאל משטוטגרט נחשב לשחקן מסוכן. מי שאמור לפתוח בחוד הוא רומן בוס בן ה-22, שעבר את כל הנבחרות הצעירות של שוויץ וגדל במחלקת הנוער של באזל. נשק נוסף של הקבוצה הוא המגרש הסינטטי, המקשה על יריבותיה.

      לוטם זינו שחקן תון. קובי אליהו
      ייפגש לראשונה עם חבריו. זינו/קובי אליהו

      הרכבי הקבוצות

        טרם התפרסמו תגובות

        הוסף תגובה חדשה

        +
        בשליחת תגובה אני מסכים/ה
          4
          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully