וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרבה דתיים תומכים במכבי תל אביב, חבל שהיא לא מכבדת אותם בחזרה"

14.7.2015 / 19:45

אוהד מכבי תל אביב דביר פוקס, דתי ומנוי ביד אליהו כבר 19 שנה, טוען שהצהובים מכרו מינויים שהיו אמורים להיות שלו במהלך השבת: "לא הוגן שאנשים שאינם שומרי שבת יכולים לרכוש מנויים לפנינו"

AP

מכבי תל אביב היא המכונה השיווקית המשוכללת ביותר בכדורסל האירופאי. היא מכניסה יותר מכל קבוצה אחרת ממפרסמים ומזכויות שידור בטלוויזיה, ומוכרת את כל הכיסאות בהיכל למנויים במשך למעלה מעשור. אבל לעתים, מתברר, שיטות העבודה שלה הופכות אגרסיביות מדי אפילו עבור אוהדיה שלה.

ביום שבת האחרון, באזור השעה 12:00, צלצל הטלפון הסלולרי של דביר פוקס בן ה-29. פוקס הוא שומר שבת. ב-19 השנים האחרונות הוא מחזיק בארבעה מנויים, בחלקו התחתון של שער 11 (אולם). לפני מספר חודשים החליט לרכוש שני מנויים נוספים עבור האחיינים שלו, בצמוד למושבים שלו.

"ישבו לידינו חבר'ה קבועים", מספר פוקס לוואלה ספורט, "והייתה להם זכות, כמו לכל המנויים, לחדש אותם עד ל-10 ביולי. פניתי למכבי מזמן וביקשתי לרכוש את המנויים שלהם אם הם לא יחדשו, חוץ מהמנויים שלי שכמובן חידשתי. אישרו לי שאני הראשון ברשימת ההמתנה. וידאתי את זה כמה פעמים והמתנתי בסבלנות".

אוהדי מכבי תל אביב. מגד גוזני
מנויים נמכרים גם בשבתות. אוהדי מכבי תל אביב/מגד גוזני

תקופת ההארכה הסתיימה, לכאורה, ביום שישי, בחצות – היינו, הלילה שבין שישי לשבת. פוקס ציפה לעמוד בקשר עם מכבי ביום ראשון, אלא שאנשי השיווק של הקבוצה הקדימו אותו.

"בשבת ישבתי ואכלתי ארוחה עם אשתי ואבא שלי. להפתעתי, קיבלתי טלפון. לא זיהיתי את המספר. הפעם האחרונה שהתקשרו אליי בשבת ממספר שלא זיהיתי היה לפני שנה מבית חולים, לפני שאמא שלי נפטרה. כמובן שזה הלחיץ אותי והרמתי את הטלפון. הבחור אומר לי: שלום, מדבר כך וכך ממכבי. נלחצתי רצח. 'מכבי שירותי בריאות?', שאלתי. הוא אמר: 'לא, מכבי מהכדורסל, זה לגבי המנויים שרצית, אתה יכול לקנות אותם עכשיו'.

"אמרתי לו: 'תגיד לי, מה אתה מתקשר בשבת? אני אדם דתי. אני מנתק את השיחה. דבר איתי מחר'. וניתקתי".

ביום ראשון, בעשרים לשמונה בבוקר, פוקס שלח מייל למחלקת המכירות של מכבי. הוא התרעם על הטלפון שנעשה אליו בשבת, אבל הודה על הנכונות וביקש לבצע את הרכישה של שני המנויים הנוספים.

"בערב חזר אליי בחור אחר ממכבי. הוא התנצל על הסיפור של שבת ואמר שהם הגיעו לעבוד במשרדים כי ככה הורו להם. אמרתי: 'לא ידעתי שמכבי זה פיקוח נפש ובשביל זה מעסיקים אנשים יהודים בשבת'. זה מקומם אותי, בתור בנאדם דתי. אני לא קובע לאנשים איך לנהוג, אבל אני חושב שמכבי לא צריכה בשום מצב להביא אנשים למשרדים שלה בשבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פגיעה בחלק מהקהל? דני פדרמן/ברני ארדוב

"בהמשך השיחה התבררה הבעיה האחרת – המנויים שחיכיתי להם כל החודשים האלה נמכרו למישהו אחר, באותה שבת. נאמר לי שרק בדיעבד הם הבינו שהם טעו, ושהם ניסו ליצור קשר עם הרוכש שרכש את שני המנויים שרציתי כדי להחליף לו מקום ולמכור אותם לי, אבל אותו בנאדם לא מוכן לעבור. ניסיתי להסביר לבחור ממכבי שכל הרעיון היה שנשב שנינו יחד. אבל הוא נפנף אותי ואמר לי שהם עשו את המקסימום, שזה מה שיש, ושהם עשו טעות ושלא אכעס.

"אמרתי לו שאת הסיפור עם הטלפון בשבת שיסגור מול אלוהים, אבל שאת הטעות עם המנוי שלי הוא צריך לתקן. אני מחזיק מנוי מכיתה ה', וזה היחס שאני מקבל. מוכרים את המנוי שהייתה לי זכות ראשונים עליו, ועוד בשבת. יש לי מלא חברים דתיים, שומרי שבת, שבאים למשחקים ונהנים, אבל כנראה מכבי לא מכבדת אותנו בחזרה באותה צורה – גם כאנשים דתיים, ובכלל כאוהדים ותיקים. זה הזוי שמתקשרים אלינו בשבת כדי לחדש מנוי, וזה לא הוגן שבגלל שאנחנו שומרי שבת, אנשים שאינם שומרי שבת יכולים לרכוש מנויים לפנינו, כי כפי שהתברר המכירה נפתחה בדיוק בשבת".

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "המנויים השייכים למר דביר פוקס חודשו בזמן ועל פי כל הכללים ואיש לא נגע בהם. לגבי מנויים נוספים, כאשר בעל המנוי אינו מחדש, הם חופשיים ולאיש אין בעלות עליהם. אנו עושים את מירב המאמצים להיענות לבקשות הרבות לגבי מקומות מסוימים, אך לצערנו אין אפשרות להיענות לכל הבקשות מאחר שהביקוש גדול בהרבה מההיצע. המנויים נמכרו ביום ראשון ולא בשבת כנטען. מדובר במערכת מורכבת ומסועפת, וברגע שמנויים מתפנים רבים מהם "נתפסים" מיד ואין אפשרות להשיבם. אם נעשתה טעות, אנו מצרים על כך. אין כל קשר להיותו של המנוי דתי. מכבי ת"א מכבדת את הציבור הדתי ופועלת רבות למענו, אולי יותר מכל מועדון ספורט בישראל. כמו כן הוצעו למר פוקס מנויים נוספים במקומות טובים יותר, ללא תוספת במחיר, אך הוא סירב בתוקף וצר לנו על כך". פוקס עצמו, אגב, הכחיש כי הוצעו לו מנויים משודרגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully