וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליעה: גיא סטריק בהכנה אחרונה לקראת אליפות אירופה

10.7.2015 / 19:30

הקלע בן ה-50 שיחפש בסלובניה להבטיח בפעם החמישית מקום באולימפיאדה מגיע לאליפות ישראל שתתקיים בהרצליה ויתחרה ברובה במצב שכיבה (50 מטר). גם גיל סימקוביץ', ליאור מדלל ועימי בן חפר יהיו שם

גיא סטריק קלע ישראלי. רויטרס
"אני יכול להתמודד שוב ברמה העולמית הגבוהה". גיא סטריק/רויטרס

בצל הסערה שנוצרה סביב היעדרותו של האקדוחן אבישי ברט מאליפות ישראל בשל העובדה כי הוא שומר שבת, תתקיים התחרות בלעדיו בשבת במטווח האולימפי בהרצליה. במסגרת התחרות יתקיימו תחרויות באקדח אוויר וברובה במצב שכיבה (50 מטרים).

מי שעבורו תהיה זו תחרות מיוחדת הוא גיא סטריק הוותיק, שייצא בשבוע הבא לאליפות אירופה במאריבור, סלובניה, שם הוא ינסה להשיג את הקווטה האולימפית (שלוש מחולקות). סטריק בן ה-50 הפתיע לפני כשבועיים בבאקו כשהעפיל לגמר וסיים שישי, מרחק נגיעה מהכרטיס לריו 2016, ובכך הוא אותת כי הוא חוזר לכושר במקצוע החזק שלו, רובה במצב שכיבה. בכל מקרה, אם הוא יבטיח את מקומו בריו, זו תהיה ההופעה החמישית שלו באולימפיאדה במה שיהווה שיא ישראלי.

סטריק: "הגמר במשחקי אירופה בבאקו נתן לי להבין שאני יכול להתמודד שוב ברמה העולמית הגבוהה. לניקוד בבאקו לא הייתה משמעות כי נשבה שם רוח בעוצמה של 50 קמ"ש, ובשבת באליפות ישראל יהיו תנאים אחרים, וכך גם במטווח של אליפות אירופה בשבוע הבא". יחד עם סטריק יתחרו גם גיל סימקוביץ', ליאור מדלל ועימי בן חפר, שמחזיק בשיא הישראלי לתוצאת גמר.

במקצה הנשים אפשר יהיה לראות את הכוכבת המפתיעה של העונה, פולינה מדבינר מהפועל אשקלון, ששברה בחודש שעבר את שיא הנערות והנשים בו זמנית במקצוע זה במצב שכיבה, כשזכתה במדליה בתחרות בינלאומית בגרמניה.

לאחר הדרמה סביב התחרות, שהגיעה עד לוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת השבוע, אמר יושב ראש ההתאחדות, עו"ד יצחק יונסי: "התאחדות הקליעה לא תכופף קומתה נוכח ניסיונות להכתיב לה כיצד להתנהל ולנהל את לוח התחרויות שלה, ותילחם אם יהא צורך בכך כדי לשמור על מקצועיות ניהול הספורט תוך נטרולם של גורמים פוליטיים הפועלים למען הישגים פוליטיים תוך הקרבת ההישגיות בספורט. אין בענף הקליעה שום רצון לקפח את המגזר הדתי על סוגיו השונים, ואנו נעשה הכול, תוך שיתוף פעולה עם משרד הספורט וכל הגורמים הרלוונטיים, על מנת למצוא פיתרון שיאפשר לכל ספורטאי מצטיין למצות את כישוריו, ליהנות מהספורט, להתחרות ולהצליח ככל האפשר. יחד עם זאת, יש לערוך את האיזון הראוי בין זכות האדם הדתי להזדמנות שווה להשתתף בתחרויות קליעה לבין שאיפתנו לשמירה על קיומו של הענף והובלתו להישגים בינלאומיים".

  • עוד באותו נושא:
  • גיא סטריק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully