וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: אליפות ישראל יוצאת לדרך, סנפורד בעקבות הקריטריונים

במרכזה של התחרות תעמוד הריצה ל-400 מטר, כשסנפורד יקווה להבטיח את מקומו באליפות העולם ואולי באולימפיאדה. וגם: חנה קנייזבה, הריצות ל-100 מטר והמאבק של דימיטרי קרויטר

דונלד סנפורד רץ 400 מטר. GettyImages
חוזר לכושר. סנפורד/GettyImages

אליפות ישראל באתלטיקה תצא מחר (רביעי, החל מ-18:30, שידור ישיר בערוץ הספורט) לדרך בפעם ה-79. אם באליפות הקודמת מרבית העיסוק לקראת התחרות היה סביב החשש שהאזעקות יביאו לשיבושים בתחרוית ולמיעוט קהל, הרי שהשנה ההתעסקות מתמקדת בעניין המקצועי ובעיקר בשאיפה של לא מעט ספורטאים להבטיח קריטריונים לאליפות העולם ולריו.

חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת. GettyImages
בשנה שעברה היא שברה שיא ישראלי באליפות ישראל, והפעם? חנה קנייזבה מיננקו/GettyImages

מי שתנסה לשחזר את היכולת שלה מהתקופה האחרונה ותעמוד במוקד התחרויות היא חנה קנייזבה-מיננקו, ששיפרה לאחרונה את השיא הישראלי והעמידה אותו על 14.61, עשרה סנטימטרים פחות משיאה האישי שנקבע לפני שלוש שנים. בתחרות המשולשת לנשים שתתקיים מחר תתייצב מולה הרוסיה ורוניקה מוסינה, שמחזיקה בשיא אישי של 14.50.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אולגה לנסקי, אצנית ישראלית. GettyImages
אולי הפעם? אולגה לנסקי/GettyImages

מוקד מעניין נוסף יהיה בריצה ל-400 מטר, כשדונלד סנפורד, שרץ 45.75 בבאקו, ינסה לקבוע את הקריטריון לריו, וכדי להבטיח מקום באליפות העולם, הוא יצטרך לרוץ 25 מאיות מהר יותר מהריצה האחרונה שלו. כדי להפוך לאתלט הישראלי השלישי שמבטיח מקום במשחקים האולימפיים, יידרש סנפורד לעצור את השעונים על 45.40 (השיא הישראלי שבו הוא מחזיק הוא 45.27).

אמרי פרסיאדו. ברני ארדוב
רוצה להגן עלן התואר. פרסיאדו/ברני ארדוב

בספרינטים נקבל את הריצות ל-100 מטר, כשאולגה לנסקי צפויה להיות מוכתרת כאישה המהירה ביותר בישראל, אך מולה יתחרו בין השאר דיאנה ויסמן, יפעת זליקוביץ', ריטה פוגורלוב ו-ויקטוריה צ'יסום, שממשיכות במגמת השיפור. אצל הגברים, צפוי לאמרי פרסיאדו, אלוף ישראל המכהן, פייט לא פשוט מול אביב דיין. פרסיאדו לא הצליח השנה להתקרב לשיא האישי שלו, 10.50 וזו הזדמנות מצוינת עבורו לפרוץ את המחסום הזה.

דימיטרי קרויטר קופץ במוט. GettyImages
ינצל את הדחיפה של הקהל? קרויטר/GettyImages

גם תחרות הקפיצה לגובה תספק עניין רב בעיקר לנוכח המאבק שמתנהל בין דימיטרי קרויטר לצור ליברמן, שגם נאבקו על מקום במשחקים האירופיים בבאקו. קרויטר, שנמצא בעלייה מתמדת, קבע בבירת אזרבייג'אן 2.20 מטר ומכאן הוא יקווה ליהנות מתמיכת הקהל ולזכות בכתר. באשר לליברמן, עדיין לא ברור האם הוא יוכל להתחרות בגלל פציעה. ב-1,500 מטר צפוי מאבק מעניין בין ימר גטהון למוקט פטנה.

בתחרות להטלת כידון לגברים, אלן פרבר, שכבר הספיק השנה להגיע למרחק של 72.10, יתחרה מול עשהאל ארד ואור כתב. בקפיצה המשולשת לגברים צפוי מאבק מעניין בין תום יעקובוב ליוחאי הלוי. בתחרות הדיפת כדור ברזל לנשין, אנסטסיה מוצ'קייב אמורה לבלוט מעל כולן. בקפיצה במוט לנשים, חמש קופצות יתמודדו על התואר הלאומי. בתחרות יידוי הפטיש לנשים, יבגניה זבולוטני, ששיפרה את השיא הלאומי לפני כחודש בפעם ה-25 בחייה, תנסה לעשות זאת פעם נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully