וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו: "גם אם התשובה תהיה שלילית, הפועל ירושלים תהיה ביורוליג"

29.6.2015 / 14:56

האלופה הטרייה מתכוננת להחלטה של הנהלת היורוליג, שתקבע האם היא תשחק במפעל הבכיר באירופה בעונה הבאה. המאמן: "זה לא ישפיע על העתיד. אשאר בקבוצה כל עוד ירצו אותי". רגב שיגרה מכתב דחוף לברתומיאו

צילום וידאו: מור שאולי, עריכת וידאו: מרום שפיצר

דריכות בהפועל ירושלים לקראת הדיון של היורוליג, בסיומה יודיע המפעל האירופי על חלוקת חמשת הכרטיסים החופשיים לעונה הקרובה, ותכריע האם אלופת ישראל, הפועל ירושלים תיכנס ישירות למפעל, לראשונה מאז עונת הפיצול ב-2000/01. היורוליג מקצה מדי שנה ארבעה כרטיסים חופשיים למפעל, שמוענקים לקבוצות על פי שיקול דעת ההנהלה, אך עקב זכייתה של חימקי מוסקבה ביורוקאפ התפנה כרטיס חמישי.

בין המועמדות לקבל את הכרטיס, לצד ירושלים, נמצאות לוקומוטיב קובאן הרוסית, שטרסבורג מצרפת, באיירן מינכן ואלבה ברלין הגרמניות, ודרושפאקה וקרשיאקה הטורקיות. הנהלת היורוליג הכריזה כי תינתן עדיפות ל"מועדונים מצרפת, גרמניה וטורקיה, עקב היותם חשובים עבור המפעל".

מאמן הקבוצה, דני פרנקו, אמר בנושא: "מחכים להחלטה, אך גם אם התשובה תהיה שלילית, המועדון ימשיך לבנות את עצמו בעקביות ובהדרגה וימצא את עצמו ביורוליג. ההשפעה? זה לא ישפיע על העתיד של הפועל ירושלים, אבל זה יכול להשפיע על הכיוון אליו אנחנו צריכים להתכונן כדי להמשיך הלאה".

על החגיגות של ירושלים הוסיף פרנקו: "אחרי האירועים שעברנו כבר מבינים שאנחנו אלופי המדינה. החגיגיות של האוהדים? אני לא יודע להגיד למה ציפיתי, אבל הייתה התרגשות רבה בעיר בימים שלפני הזכייה. ציפו שבמשחק עצמו יחגגו אחרי חמש דקות, אבל זה לא היה ככה, מה שגרם לזכייה להיות אפילו מתוקה יותר. לא היינו כאלו גרועים כמו שעשו מאיתנו, פשוט היינו ללא רכז, ועם טיפה סדר כל שחקן חזר למשבצת שלו ולתפקיד אותו הוא יכול לבצע הכי טוב, והתחלנו לנצח. אמרתי לאורי אלון, לאייל חומסקי וגם לגיא. לכמה זמן שהפועל ירושלים תרצה אותי - אני בירושלים. טוב לי פה, כיף לי פה ואפשר לעשות פה דברים נהדרים".

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו חוגג אליפות. קובי אליהו
לא מודאג. דני פרנקו/קובי אליהו

בינתיים, שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שיגרה מכתב דחוף למזכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, בנושא שיתופה של הפועל ירושלים במפעל.

הנדון: השתתפות אלופת ישראל, הפועל ירושלים, ביורוליג

1. מועדון הכדורסל הפועל ירושלים זכה באליפות ישראל בכדורסל כשבדרך המועדון חולף על קבוצות בליגות הכדורסל המקומיות, תוך שהקבוצה מציגה כדורסל אירופאי מן המעלה הראשונה.

2 . מועדון הכדורסל הפועל ירושלים הינו אחד המועדונים הוותיקים בכדורסל הישראלי, מועדון שרשם הישגים מרשימים בזירה המקומית כמו גם בזירה האירופאית, ביניהן זכייה בגביע היול"ב קאפ והשתתפות במפעלים אירופאיים לאורך עשרים השנים האחרונות.

3. חשוב לציין כי בשנה האחרונה משחק מועדון הכדורסל, הפועל ירושלים, את משחקיו הביתיים באצטדיון "הארנה" בירושלים, מדובר בהיכל מתקדם ביותר, עם 11,000 מקומות ישיבה ותנאים שלא היו מביישים היכלי כדורסל בבירות אירופה ובארה"ב.

4. בשעות אלו ממש יושבת הנהלת היורוליג ועתידה לקבל החלטות בעניין השתתפותן של קבוצות כדורסל מאירופה ביורוליג.

5. אני מבקשת להביא בפניך את קולם של אוהדי הכדורסל והספורט בישראל שסבורים כי נכון יהיה כי מועדון הכדורסל הפועל ירושלים ראוי ונכון שייקח חלק במפעל הזה לטובת הספורט בישראל ובאירופה בכלל.

  • עוד באותו נושא:
  • דני פרנקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully