וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקולי: "הכנתי את עצמי לעונה נוספת. לולא הפציעה, הייתי משחק רק בחו"ל"

27.6.2015 / 23:14

שלושה ימים אחרי הודעת הפרישה, בוקולי נחת בישראל וסיפק תובנות בראיון ראשון: "לא הייתי יכול לחזור ללא קשר להחלטה של חיפה. אם חיפה תזכה בתואר, זה יהיה בגלל רוני". חיפה תמנה אותו לסקאוט

אימג'בנק GettyImages

שלושה ימים אחרי הודעת הפרישה שלו, גוסטבו בוקולי נחת במדינה שאיתה הוא יותר מזוהה בשנים האחרונות. רגע אחרי שהוא חוזר לכרמל כדי להיפגש עם מכבי חיפה, הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל. מאות הודעות תמיכה מאוהדים וחברים, אבל גוסטבו מסרב להיפרד ובימים הקרובים ייפגש עם מכבי חיפה כדי להודיע: אני ממשיך. הקשר, שעל פרישתו הצפויה פורסם בוואלה ספורט, צפוי להתמנות לאחד מאנשי הסקאוטינג בתוך מחלקה חדשה אותה רוני לוי מתכוון לפתוח בקרוב. כעת, בראיון ראשון, בוקולי מספק גם תובנות לשחקנים צעירים ומדבר גם על המאמן החדש והעתיד של מכבי חיפה. בלעדיו.

את סרטון הפרידה בוקולי תכנן לצלם בכלל בטלפון הנייד שלו. אבל אחד האנשים שמנהלים את המוזיאון הענק בסאו פאולו הציע לערוך לו טקס פרידה מכובד יותר, ומכאן נולד סרטון מרגש, שבוקולי יתקשה לשכוח. "שבוע לפני הודעת הפרישה הסרטון היה מוכן. חשבנו על משהו שונה, והאמת, פתאום היה שינוי בתכניות וזה יצא טוב, טוב מדי", משחזר בוקולי את הרגעים בהם הוא נפרד. "המוזיאון בסאו פאולו יחגוג בחודש הבא שנה להיווסדו, וחשבתי שזאת דרך מקורית לפרוש דווקא שם, במקום שהכי רחוק, אבל גם הכי מחובר לישראל. הייתי נרגש מאוד, הם התקינו מצלמות בכל פינה, אז איך אפשר שלא? זה היה ממש ערוץ טלביזיה שמסקר את הפרישה שלי".

בוקולי הודיע על פרישה: "שמתי את כולי על הדשא"

גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ייזכר כאחד הגדולים של מכבי חיפה. בוקולי/ברני ארדוב

מהרגע בו המראת לברזיל האוהדים כבר ידעו. קיבלת הודעות תמיכה?

"לא הרבה טלפונים כי הייתי בחו"ל, אבל הציפו אותי בהודעות, אלפים רק בפייסבוק. לא ציפיתי לזה. אני מודה להם על כל השנים, אין לי מילים לומר עליהם. גם בתקופה לא טובה שלי הם תמיד היו לצדי. היום אני יכול לומר לך שאם לא הפציעה שלי, אם מכבי חיפה לא הייתה רוצה אותי לעונה נוספת, לא בטוח שהייתי פורש אבל גם לא משחק בארץ. הגעתי לסיכום עם עצמי שאצא לחו"ל במצב כזה. לא הייתי משחק נגדה, כי לא משחקים נגד משפחה. האמת היא שבניתי את עצמי לעוד עונה, כי אם אני בריא אני יכול להמשיך לשחק, אפילו חמש שנים".

גם אברהם פאס שואף לזה. אבל ספק אם במכבי חיפה.

"תחשוב שפאס של העונה יהיה בוקולי רק בעונה הבאה. הוא קטן ממני. נתתי את הכל, באמת".

מה הטיפ לשחקנים צעירים של מכבי חיפה? איך מצליחים לפרוש בגיל 37, עם מדף של תארים?

"הם צריכים להתעסק בכדורגל. זה אולי ברור לי ולך, אבל לצעירים בכדורגל שלנו זה לא מובן מאליו. כדורגלן צעיר צריך תמיד לראות איך הוא יכול להשתפר, תמיד לראות מה הוא יכול לעשות יותר טוב. הכי חשוב זה ללמוד מהגדולים. בקריירה שלי תמיד למדתי לראות את הטוב, אבל גם בחיים. אני מאמין שכשאתה מסתכל רק על הצד החיובי תקבל חיובי, אבל כדורגל שמסתכל על השלילי, הוא נדבק אליו. כשהמצב לא טוב, כשאתה מגיע לרגעים לא נוחים בקריירה שלך, צריך לראות את הדברים אחרת. תמיד יש משהו טוב ברגעים הקשים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"כולם ראו שזה הסוף, למרות שהיו כאלה שרצו שאמשיך עוד שנה. כשטסתי לברזיל, לקחתי החלטה סופית. המשפחה תמכה"./אדריאן הרבשטיין

איפה הרגע שבו הבנת שגוסטבו בוקולי חייב לפרוש?

"אחרי שהעונה נגמרה. ישבתי עם עצמי ועם המשפחה וחשבתי על זה. ההחלטה לא הייתה פשוטה, כל החיים שלי זה כדורגל, תמיד זה קשה לפרוש. ניסיתי להתסכל על החלק החיובי ועדיין זה קשה מאוד. אבל הבנתי שהגיע הרגע. כולם ראו שזה הסוף, למרות שהיו כאלה שרצו שאמשיך עוד שנה. כשטסתי לברזיל, לקחתי החלטה סופית. המשפחה תמכה".

מספר ימים לפני הפרישה, פרסמנו שההחלטה על הפרישה היא לא רק מקצועית. במכבי חיפה אמרו שכנראה לא היית יכול לחזור למגרשים.

"יכול מאוד להיות שלא הייתי יכול לשחק בלי קשר להחלטה של רוני. הייתה לי פציעה לא פשוטה, היה לי שבר בעצם באזור שריר הירך האחורי. העצם פשוט נתלשה מהמקום. עכשיו אני צריך לעבור בדיקות, כדי לדעת מבחינה רפואית מה מותר ומה אסור. אולי אצטרך לעבור ניתוח. אני חייב לדאוג לבריאות שלי, אבל זה נכון, יכול מאוד להיות שגם אם הייתי רוצה להמשיך הייתי יושב לפחות מספר חודשים בחוץ, או פורש במקרה הרע".

מכבי חיפה תסיים את העונה עם תואר?

"אני יכול לומר לך רק דבר אחד: מכבי חיפה הביאה את המאמן הכי טוב שהייתה יכולה להביא למועדון הזה. הם הם יזכו בתואר בעונה הבאה, זה יהיה בעיקר בגלל רוני לוי, לא חושב שיכלו לעשות את זה עם מישהו אחר, נכון יותר. אין הרבה מאמנים ברמה שלו. אני מקווה שזה יביא לה תואר".

* במכבי חיפה ינסו לקדם השבוע את העברת אחד הבלמים המועמדים לקבוצה. בלם ויאדוליד מארק ואליינטה (28) מועמד לקבוצה, אך קבוצתו דורשת פיצוי של 300 אלף יורו תמורת שחרורו כשגם השחקן דורש סכומים גבוהים – 375 אלף יורו נטו לעונה. מכבי חיפה מתכוונת לשלם סכומים נמוכים יותר. במועדון אישרו אתמול כי ואליינטה הוא אחד המועמדים הבכירים לקבוצה, כשגם הבלם הקרואטי ניקו דטקוביץ', ששייך לרייקה הקרואטית, נמצא ברשימות. שחקן נוסף שהוצע הוא הבלם הפורטוגלי של בראגה, אנדרה פינטו, המחוזר גם על ידי פיורנטינה. במועדון לא מתכוונים לקדם את עסקת אופיר קריאף ללא הוועדה למעמד השחקן. כפי שפורסם בוואלה ספורט, טביב דורש 1.8 מיליון שקל תמורת הקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully