וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ענק: מדליית זהב לשגיא מוקי באליפות אירופה בג'ודו

26.6.2015 / 19:39

הישג שיא לג'ודוקא בן ה-23: ניצח יריב גאורגי בקרב על מדליית הזהב, טיפס לראש הפודיום וזכה לשמוע את "התקווה" בבאקו: "מרגיש מצוין. היום היה היום שלי". ירדן ג'רבי זכתה במדליית ארד

יום בלתי נשכח. מוקי שני משמאל עם הזהב/GettyImages, Michael Steele

הישג נהדר לג'ודוקא בן ה-23 שגיא מוקי, שזכה היום (שישי) במדליית זהב באליפות אירופה שמתקיימת בבאקו כחלק מהמשחקים האירופים. מוקי זכה במדליית הזהב בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג אחרי שהציג יכולת נהדרת על המזרן לאורך כל היום. יחד עם מדליית הארד שקטפה ירדן ג'רבי, המשלחת הישראלית בבאקו סופרת כבר עשר מדליות (אחת מזהב, שלוש מכסף ושש מארד), כשהיא מדורגת במקום ה-25 בטבלת המדליות.

בקרב על התואר שגיא גבר על נוגזרי טטאלשווילי הגאורגי באיפון, כ-28 שניות לסיום. הישראלי הוליך לאורך כל הקרב אחרי שהיריב שלו ספג שלושה עונשים. אזהרה נוספת לגאורגי הייתה מעניקה למוקי את הניצחון, אבל הוא לא הסתפק בכך והטיל את טטאלשווילי באיפון על המזרן כשעל השעון נותרו 28 שניות.

בכלל, מוקי חווה היום יום יוצא מן הכלל. הג'ודוקא, חניכו של אורן סמדג'ה שמסומן כאחד המועמדים לזכות במדליה בריו, ניצח בארבע מתוך חמש הקרבות שלו באיפון, תוצאה שמעידה על הנחישות והאגרסיביות שאיתם הוא הגיע לתחרות. עבור מוקי מדובר בהישג הטוב ביותר בקריירה שלו אחרי שעד היום הוא לא הצליח להשיג מדליה בתחרות גדולה, וגם בתחרות המאסטרס שנערכה במרוקו הוא סיים בטעם חמוץ עם הדחה מוקדמת.

שגיא מוקי, ג'ודוקא ישראלי, מדליית זהב אליפות אירופה 2015. הוועד האולימפי, אתר רשמי
הישג השיא בקריירה שלו. שגיא מוקי/אתר רשמי, הוועד האולימפי

מוקי, שמדורג שביעי בעולם, עבר כאמור יום עמוס עד להישג הזה. הוא החל את דרכו בסיבוב השני (אליו הוא העפיל בזכות הדירוג הגבוה שלו). כבר בקרב הראשון שלו נגד הארמני דויט ניקוגוסיאן הוא נתן איתות למה שהוא מתכנן לנו כאשר הוא הטיל את יריבו באיפון תוך 28 שניות בלבד. גם בשלב הבא, מול ז'ורז'ה פרננדס מפורטוגל, השליך מוקי את יריבו עם איפון מצוין. היום הנהדר של שגיא נמשך עם ניצחון על אלוף אירופה מהשנה שעברה, ההולנדי דקס אלמונט ברבע הגמר, כאשר בקרב הזה השניים לא הצליחו לייצר ניקוד, אבל הדומיננטיות של מוקי סייעה לו לשלוט בקרב, בעוד יריבו ספג שלושה עונשים (לעומת שניים בלבד של הישראלי). בחצי הגמר הוא גבר על דניס יראצ'ב הרוסי, מי שזכה בטורניר המאסטרס האחרון, וזאת בזכות איפון שהגיע 1:46 דקות לאחר הקרב. בהמשך הוא כאמור הופיע לקרב הגמר, והמשיך את שרשרת הניצחונות שלו.

בזכות ההישג שלו, מוקי יקבל מענק מיוחד בסך 40 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. אחרי שעמד על הפודיום ושמע את "התקווה" הוא אמר: "הרגשתי חד מאוד וחזק. תמיד האמנתי שאני יכול לעשות את זה. זה כיף גדול לייצג את המדינה ולשמוע את ההמנון באזרבייג'אן. אתה קם בבוקר ויש את התחושה הטובה הזו, וככה קמתי הבוקר. היום היה היום שלי".

מאמנו של מוקי, אורן סמדג'ה, שמשמש גם כמאמן הנבחרת, נראה מאושר בסיום ושחרר הרבה לחץ: "שגיא נתן הופעה מדהימה מול מתחרים מהסבב הראשון בעולם עם ארבעה איפונים. יש לי בחור שכולו זהב שנלחם עד הנשימה האחרונה. הוא נותן הכול למדינה ולדגל כדי להיות מספר אחד. שגיא מראה נחישות והתמדה לאורך כל השנים, היו כישלונות בדרך אבל ברגע שאתה מאמין והולך עד הסוף, מגיעים גם רגעים כאלה".

עוד באותו נושא

היורש של אורן סמדג'ה: סיפור ההצלחה של שגיא מוקי

לכתבה המלאה
הג'ודוקא הישראלית ירדן ג'רבי. הוועד האולימפי,
כל הכבוד. ג'רבי והמדליה/הוועד האולימפי

* ירדן ג'רבי (משקל עד 63 ק"ג) זכתה במדליית ארד אחרי ניצחון על אנה קאצ'ולה בקרב האחרון. ג'רבי פתחה את היום עם ניצחון דחוק משהו בסיבוב השני על אגאטה אוזדובה מפולין. ברבע הגמר פגשה הישראלית לקרב צמוד את מיה הרמנסון משבדיה ורשמה יוקו שהספיק לה. בחצי הגמר, ג'רבי פגשה את טינה טרסטניאק הסלובנית. הישראלית ספגה עונש מוקדם ואז, כדקה וחצי לסיום הקרב, הצליחה טרסטניאק לרתק את ירדן ולנצח אותה. משם היא המשיכה כאמור לקרב על הארד וניצחה בו בזכות יוקו. על זכייתה במדליית הארד תקבל ג'רבי מענק מיוחד של 20 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

ג'רבי אמרה: "שלוש מדליות באליפות אירופה זה לא רע ואני מאוד מרוצה שסיימתי עם מדליה, אבל ארד זה לא זהב. אני לא מאוכזבת אבל מאוד רציתי זהב כי אני לא אלופת אירופה עדיין. זה היה יום מאוד קשה, אני עדיין לא בשיא שלי. בטוח שהיריבות שלי למדו אותי אבל זה לא תירוץ, זה יותר תלוי בי. רמת המיומנות שלי לא גבוהה כמו שהיא צריכה להיות אבל זה יגיע. אתמול היה יום נוראי לג'ודו ואני שמחה שלשגיא היה יום מדהים. במועדון שלנו אמא שלו שאלה אותי אם אוכל ללמד אותו איך לקשור חגורה - ולחשוב ששנינו נהיה יום אחד ביחד באליפות אירופה זה מדהים".

* אליס שלזינגר, הישראלית המייצגת את בריטניה, פתחה את הופעותיה בתחרות בהצלחה עם ניצחון בזכות יוקו על אנה ברנהולם השבדית, שמצדה ספגה שלושה עונשים. בקרב הבא היא כבר הפסידה לאנה קאצ'ולה מפורטוגל, שהשיגה יוקו.

* רותם שור, שהתחרתה אף היא בקטגוריה עד 63 ק"ג, הפסידה כבר בקרב הראשון שלה למריאנה מיסקוביץ' הקרואטית, שנעזרה ביוקו אחד כדי לקחת את הקרב.

* לינדה בולדר הופתעה כבר בסיבוב הראשון במשקל עד 70 ק"ג והפסידה לסאבינה גרשצ'אק ההונגריה, שהשיגה ווזארי ויוקו.

* ליאור וילדיקן עברה את השלב הראשון באותה קטגוריית משקל עם ניצחון ביוקו על הטורקיה שוקרן בקאק. בקרב השני שלה, וילדיקן הפסידה לגרמניה לאורה ורגאס קוך באיפון.

* אסף חן החל בהצלחה את דרכו בקטגוריה עד 81 ק"ג עם ניצחון באיפון על היווני רומן מוסטופולוס. בסיבוב הבא, חן הפסיד לאליכסנדר סטיאסשנקה הבלארוסי, שרשם שני יוקו.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully