וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד האתלטיקה: "התקשורת לא נותנת את הביטוי הנכון לענף"

24.6.2015 / 20:16

שבוע לפני אליפות ישראל באתלטיקה, רפי פלד בחר להאשים את התקשורת: "התאכזבתי לראות את הסיקור שנתתם להישגים בבאקו". קנייזבה: "מרגישה שאני לא קופצת עדיין כמו שאני יכולה". לנסקי: "אני מגיעה בכושר טוב לאליפות"

מרגריטה דורוז'ון מטילת מוט ישראלית (ימין) עם חנה קנייזבה קופצת משולשת. מגד גוזני
חוד החנית באליפות. דורוז'ון וקנייזבה/מגד גוזני

שבוע בדיוק לפני פתיחתה של אליפות ישראל באתלטיקה, ערך היום (רביעי) האיגוד את מסיבת העיתונאים המסורתית בהשתתפות האתלטים הבכירים שייטלו חלק באליפות שתתפרס על פני יומיים. במהלך הימים הללו יהיה מעניין לראות האם יושגו שיאי ישראל נוספים, אבל בעיקר מהווה התחרות אפשרות טובה עבור האתלטים הבכירים, בהם דונלד סנפורד ("אולי ארד מ-45 שניות לקראת בייג'ינג"), להשיג קריטריון לאליפות העולם שתיערך הקיץ בבייג'ינג ואולי גם קריטריון למשחקים האולימפיים בריו.

אולגה לנסקי אצנית ישראלית. מגד גוזני
תשבור את השיא של שחמורוב? לנסקי/מגד גוזני
רפי פלד יושב ראש איגוד האתלטיקה. מגד גוזני
ביקר את התקשורת. רפי פלד/מגד גוזני

אולגה לנסקי, שתנסה פעם נוספת להשיג את השיא הישראלי ב-100 מטר של אסתר רוט שחמורוב, סיפרה כי היא מתמקדת דווקא בריצה למרחק הכפול אחרי שהשבוע היא קבעה שיא אישי 23.40 ורחוקה שתי עשיריות מהקריטריון לאליפות העולם. "אני מתמקדת יותר ב-200 כי אני יותר קרובה להשיג את הקריטריון. הקריטריון חשוב לי יותר מהשיא. אני מגיעה בכושר טוב לאליפות, עשיתי תחרות טובה בבאקו, ואני מקווה שיבוא הרבה קהל".

מרבית העיניים יהיו נשואות לשיאנית ישראל בהטלת כידון, העולה החדשה מרגריטה דורוז'ון, שקבעה לפני 13 יום 64.56 מטר. "אני מכירה את היריבה שהביאו מולי, היא ממש טובה, וזה יגרום לי לאסוף את עצמי ולעשות תוצאה טובה. אני בטוחה בעצמי ואני אגיע כדי לנצח. יש לי תנאים טובים מאוד כאן, הארגון תומך בי וזה בא לידי ביטוי השנה עם השיפור שאני עושה".

חנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית (שמאל) עם מרגריטה דורוז'ון, דונלד סנפורד, מעיין שחף, דימה קרויטר. מגד גוזני
קרויטר, שחף, סנפורד, דורוז'ון וקנייזבה/מגד גוזני

חנה קנייזבה מיננקו, שכמו דורוז'ון כבר הבטיחה את מקומה בריו, וקבעה מוקדם יותר החודש 14.61 מטר במשולשת במה שמהווה שיא ישראלי חדש, סיפרה: "אני מרגישה בסדר. אני רק צריכה לנוח קצת אחרי שסבלתי מפציעות. אני עדיין מרגישה שאני לא קופצת כמו שאני יכולה. אני עוד צריכה לעבוד על זה".

אמרי פרסיאדו, ששיפר השבוע בשלוש מאיות את השיא שלו ב-200 מטר, ינסה לזכות לראשונה בקריירה בתואר במקצוע הזה ולשמור על התואר שלו ב-100. "בשנה שעברה הגעתי כאנדרדוג", אמר האתלט ממכבי תל אביב. "השנה אני מגיע במצב שונה. זו תהיה תחרות מאוד מיוחדת, ואני לא זוכר אליפות אחת שלא היו בה הפתעות בספרינטים. יש עוד הרבה דברים שצריכים להתחבר לי בריצה ואני מקווה להביא את זה לידי ביטוי באליפות ישראל".

מעיין שחף קופצת לגובה ישראלית. מגד גוזני
עובדת על ההרצה. שחף/מגד גוזני

מעין שחף, שהייתה רחוקה משיאה במשחקים האירופיים בבאקו, תנסה להתקרב ל-1.92, השיא האישי שלה. "הסיטואציה שלי בחודש וחצי האחרונים היא לא קלה, והנפילה שלי עם הלסת עצרה את ההכנות. כל יום שעובר, אני חוזרת לעצמי. יש לי טעויות טכניות, כמו בהרצה, ואם אני אשפר את זה, אני יכולה לקפוץ הרבה יותר".

מאור טיורי, שתשתתף בריצות ל-1,500 ו-3,000 מטר, הוסיפה: "סיימתי קולג' לפני שנה והחלטתי להמשיך להתאמן בארצות הברית. זה מוכיח את עצמו. אנחנו מתאמנים כעת על שיפור סיבולת המהירות".

דונלד סנפורד אצן ישראלי. מגד גוזני
מאמין שיירד מ-45 שניות לפני בייג'ינג. דונלד סנפורד/מגד גוזני

יושב ראש האיגוד, רפי פלד, שרק לאחרונה נכנס לתפקידו, בחר להעביר ביקורת דווקא כנגד התקשורת, שלטענתו לא מסקרת את הענף בצורה שעולה בקנה אחד עם הישגיו: "האתלטיקה היא מלכת הספורט, וזה אומר שכולנו יחד עם התקשורת צריכים לדחוף את האתלטיקה קדימה. זה ספורט לא קל. עובדים במשך שנה ושנתיים ולפעמים מקזזים רק מאית שנייה. כל הישג מגיע בזעה רבה ולכן גם התאכזבתי לראות את הסיקור שנתתם להישג שלנו בבאקו. יש סיכוי לא מבוטל להביא מדליות, והתקשורת לא נותנת את הביטוי הנכון לאתלטיקה".

ז'אק כהן, מנכ"ל האיגוד, ציין כי כ-15 אתלטים זרים יגיעו לתחרות כדי לדחוף את הספורטאים הישראלים. כהן ציין: "הפנים שלנו כרגע הן לבייג'ינג עם ראייה גם לריו. באליפות ישראל יש מועמדים רבים לקבוע קריטריונים. הקהל שיגיע לתחרות יהנה מאתלטיקה איכותית והפקה יפה". המחירים לכרטיס הם 30 שקל למבוגר ליומיים ו-20 שקל ליום אחד. לנוער יעלו 20 שקלים ליומיים ועשרה שקלים ליום אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully