וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים האירופיים, היום ה-13: מדליית ארד למרק חינאווי

24.6.2015 / 15:30

השחיין הישראלי עצר את השעון על 15:25.63 דקות והעניק מדליה שמינית לישראל בבאקו. מישה זילברמן הביס יריב ממלטה והעפיל שלב עם מאזן מושלם. חטואל נעצרה בשמינית הגמר, נבחרות ה-3X3 שוב הפסידו

מרק חינאווי שחיין ישראלי (ימין). GettyImages
חינאווי במעמד הפודיום/GettyImages

המשחקים האירופיים בבאקו, אזרבייג'אן, מתקרבים לסיומם והיום (רביעי), נערך היום ה-13 של התחרויות, כשבמוקד עמדה המדליה השמינית של המשלחת הישראלית, זו של מרק חינאווי שסיים עם מדליית ארד במשחה ל-1,500 מטר. כידוע, התחרות מהווה אליפות אירופה לנוער.

שחייה:

* מרק חינאווי זכה במדליית הארד במשחה ל-1,500 מטרים. השחיין הישראלי הגיע אל המקום השלישי במשחה הגמר עם תוצאה של 15:25.63 דקות, רחוק 12 שניות מהמקום השני של ארנסט מקסומוב הרוסי שקבע תוצאה של 15:13.90 דקות. אל המקום הראשון הגיע ניקולא דוריאנו הצרפתי עם זמן של 15:13.31 דקות, זמן שהיה רחוק כמעט 16 שניות מהזמן שקבע מאתיוש סברימוביץ הפולני, שהיה האחרון שעלה לגמר האולימפי באותו המשחה עם זמן של 14:57.59.

התוצאה של חינאווי מהווה שיא אישי ושיא ישראלי לנוער. כמו כן היא רחוקה שבע שניות מהשיא הישראלי לבוגרים. "ההרגשה מדהימה", הודה השחיין הצעיר, "אבל לא ציפיתי שאעשה תוצאה כזאת. שלא תבינו לא נכון, אני מאוד מאושר אבל עדיין התוצאה שלי היא לא בשמיים. ציפיתי ואני מאמין שאני יכול לעשות טוב יותר. זה היה אתגר אחרי משחה ה-400 חתירה והוכחתי שאני חזק לא רק פיזית אלא גם מנטלית. יש לי מגמת שיפור משנה לשנה ואני מאמין שאוכל לשפר עוד לשנה הבאה, כשהמטרה היא להגיע לריו 2016 ולא לטוקיו 2020".

* זיו קלונטרוב העפיל לגמר ב-100 חופשי. תחילה הוא עלה לחצי הגמר מהמקום הרביעי הכללי עם 50.69 שניות, רחוק רק 45 מאיות מהמוביל. מארק שפרקין סיים 23 (51.40 שניות), מירון חירותי סיים 52 (53.22) ודניאל אייזנברג 56 (53.85). בהמשך נערך חצי גמר וקלונטרוב סיים שביעי עם 50.61 שניות, תוצאה שהספיקה לו להעפיל לגמר. קלונטרוב סיכם: "אני ממש מרוצה. שיפרתי את התוצאה מהבוקר ולא התעייפתי. אני מחכה לגמר, אני אתן שם הכול ואני מקווה שיהיה טוב. הציפיות שלי הן להשיג מדליה ויש לי סיכוי של 90 אחוז שאעשה את הקריטריון לריו ב-50 חתירה". מאמנו, גארי קלונטרוב: "אפשר לומר שזה היה יום מוצלח מאוד, השגנו את המטרה לעלות לגמר. אני מצפה ממנו שיתקרב כמה שיותר למדליה".

תומר דרורי סיים 39 במשחה ל-200 מעורב אישי עם 2:11.29 דקות. בהמשך יתחרה מארק חינאווי בגמר 1,500 חופשי במקצה המהיר.

מרק חינאווי שחיין ישראלי. GettyImages
התרגש. חינאווי/GettyImages
מישה זילברמן שחקן בדמינטון. GettyImages
בקלי קלות. מישה זילברמן/GettyImages

בדמינטון:

מישה זילברמן סיים במקום הראשון את הבית המוקדם, עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות משלושה משחקים. זילברמן הביס היום 3:21, 4:21 את סמואל קאלי המלטזי במשחק שארך רק 17 דקות.

עידו הרפה סייף ישראלי, מימין. GettyImages
נעצר בשלב 32 האחרונים. עידו הרפה/GettyImages

סייף:

* עידו הרפה הודח בשלב 32 האחרונים בתחרות הדקר. הרפה עלה שלב מהמקום הרביעי בבית ב' אחרי שלושה ניצחונות (על יריבים מהונגריה, צרפת ואזרבייג'אן) ושלושה הפסדים. בנוקאאוט הוא הפסיד לרוסי סרגיי הודוס 15:14 צמוד. דלילה חטואל נעצרה בשמינית הגמר. בשלב המוקדם היא השיגה שלושה ניצחונות ושני הפסדים, ובנוקאאוט היא ניצחה 14:15 את יוליה צ'רזנובסקה מפולין, אבל נכנעה בשמינית הגמר 15:8 לאן שואר מגרמניה.

דלילה חטואל אמרה בסיום: "היה לי יום מעניין. היה לי קרב שהתחיל לא טוב, אבל עשיתי קאמבק על קאמבק ואני מאוד גאה בעצמי. אני מרוצה מהדרך שלי, עשיתי מעל ומעבר ביחס לרמת האימונים והפציעה שלי. יש לי עומס גדול על הברך ולא נראה לי שאצא לאליפות העולם, אתן לעצמי לנוח ואתכונן לעונה הבאה. בזכות הקרב הזה קיבלתי חשק להמשיך ואולי אצליח לתת עוד קאמבק של החיים".

דלילה חתואל סייפת ישראלית. צילום: הוועד האולימפי בישראל, יח"צ,
תתמקד כעת בניסיון להשיג את הקריטריון לריו. דלילה חטואל/צילום: הוועד האולימפי בישראל, יח"צ

כדורסל 3X3:

נבחרת הגברים הפסידה 21:16 לרומניה וסגרה את שלב הבתים עם שלושה הפסדים משלושה משחקים, אבל היא ממשיכה לשמינית הגמר, כמו גם נבחרת הנשים שנוצחה 21:9 על ידי רומניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully