וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ESPN חשף: פיט רוז הימר על משחקי סינסינטי כששיחק בקבוצה

22.6.2015 / 22:42

מלך החבטות בכל הזמנים הכחיש לאורך השנים כי הימר על הרדס בתקופה בה היה פעיל, אולם מחברת חדשה שנחשפה מציגה ראיות מפלילות. רוז הגיש במרץ האחרון בקשה נוספת להסיר את עונש ההשעיה לכל החיים שעומד נגדו מטעם הליגה

פיט רוז שחקן בייסבול לשעבר. GettyImages
גילויים מדאיגים. רוז/GettyImages

רק במרץ האחרון הגיש פיט רוז, האיש שרשם הכי הרבה חבטות בתולדות ה-MLB, בקשה נוספת, הפעם לקומישינר החדש רוב מנפורד, לחנון אותו מעונשו. רוז מושעה מהליגה מאז 1989, אז פורסם הדו"ח של החוקר ג'ון דאוד, שקבע כי שחקן ומאמן העבר של סינסינטי נהג להמר על משחקי בייסבול, כולל כאלה של הרדס עצמם.

לאורך השנים, החתיכה שהייתה חסרה בדו"ח ושגרמה לאוהדים רבים לפקפק באמינותו, למרות עדויות רבות שאישרו את הדברים, הייתה ראייה מוצקת, אולם כעת נראה כי התגלתה אחת כזו.

בתחקיר שפורסם ב-ESPN על ידי התכנית "מחוץ לקווים" הציגו וויליאם ווינבאום וטי ג'יי קווין מחברת, שלא הייתה נגישה לציבור לאורך קרוב לשלושה עשורים ובה ניתן לראות בבירור רישומים לכך שרוז נהג להמר על משחקי סינסינטי גם בימים בהם היה שחקן של הקבוצה. ב-2004 הודה רוז שהוא הימר על משחקי בייסבול באופן כללי, אולם תמיד טען כי הוא לא הימר על משחקים של הרדס בימיו על המגרש. מעריציו, שהתייצבו לצדו ודרשו את הכנסתו להיכל התהילה, טענו כי הוא לא צריך לשלם על הישגיו כשחקן בגלל טעויות שעשה כאשר היה מאמן, אולם כעת כאמור, נראה כי הסיטואציה עומדת להשתנות.

פיט רוז סינסינטי רדס 1967. AP
הימר גם על משחקים של הרדס?/AP

המחברת המדוברת הוחרמה במהלך פשיטה שנערכה על ביתו של חבר קרוב של רוז, מייקל ברטוליני, ב-1986, עונתו האחרונה של רוז כשחקן. הפשיטה עצמה לא הייתה קשורה להאשמות כנגד רוז, אלא לחשדות נגד ברטוליני, לפיהן הוא ניהל עסק במסגרתו לקוחות היו שולחים אליו מזכרות על מנת שיחתים עליהן שחקני עבר גדולים, אולם הוא לא השיב את המזכרות לאותם לקוחות או במקרים אחרים, חתם בעצמו את שמותיהן של ווילי מייז, רוז עצמו ואחרים.

בשל העובדה שהמחברת ובה הרישומים על הסכומים והימים בהם רוז הימר על משחקי בייסבול ועל ענפים אחרים לא הייתה קשורה לחקירה נגד ברטוליני, היא נותרה מחוץ להישג ידו של הציבור, עד שהועברה לאחרונה לארכיונים בניו יורק והפכה לנגישה. צוות "מחוץ לקווים" שם עליה את היד ומשם, הדרך לתצלומים וגילויים מתוכה הייתה קצרה. במחברת, ניתן לראות בין היתר שבשבוע מסוים הפסיד רוז 25.5 אלף דולר ובפעם אחרת, הפסיד 5.5 אלף דולר בשל הימור כושל על בוסטון סלטיקס. חמורה מכל היא העובדה כי ב-21 ימים שונים מתוך החודשים המכוסים במחברת, בין מרץ ליולי 1986, הימר רוז על משחקי סינסינטי (למרות שאין הוכחה כי הימר נגד קבוצתו).

מארי פלין, אחת החוקרות מטעם רשות הדואר, שעבדו על התיק של ברטוליני והחרימו את המחברת, אמרה: "כשראיתי אותה לראשונה ואת המידע שבה, נותרתי בהלם. הלוואי שהייתי יכולה להשתמש במחברת הזו לכל אורך השנים האלה, בהן רוז הכחיש שהימר על בייסבול. הוא שקרן". דאוד, שמאז פרסום הדו"ח שלו לא נסוג ולו במעט ממסקנותיו ושטען לאורך השנים כי רוז היה בחובות של מאות אלפי דולרים למאפיה בשל הימורים בעת השעייתו, הוסיף: "ההשלכות של גילוי המחברת הזו על עולם הבייסבול הן נוראיות. למאפיה הייתה שליטה על פיט, גם כשהוא היה שחקן וגם כשהוא היה מאמן. אלה חבר'ה מניו יורק וכשאתה לא מחזיר להם חובות, הם שוברים לך את הידיים והרגליים".

  • עוד באותו נושא:
  • פיט רוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully