וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות הליגה האירופית: באר שבע מול תון, בית"ר מול שרלרואה

מוקדמות הליגה האירופית, סיבוב שני: הקבוצה מהנגב הוגרלה מול קבוצתו השוויצרית של לוטם זינו. הקבוצה מהבירה תפגוש את הקבוצה הבלגית החזקה, אם תעבור את אורדבאסי שימקנט הקזחית בסיבוב הראשון. בית"ר תתארח ב-2 ביולי בקזחסטן ותארח את הגומלין כעבור שבוע

קובי אליהו
שחקן בית"ר ירושלים, אופיר קריאף, נאבק בשחקן הפועל באר שבע, מאור מליקסון. קובי אליהו
טסים לקזחסטן. אופיר קריאף/קובי אליהו

בעוד הגרלת מוקדמות ליגת האלופות של מכבי תל אביב הייתה הכול חוץ ממרגשת, הגרלת מוקדמות הליגה האירופית שנערכה היום (שני) סיפקה יריבה פיקנטית להפועל באר שבע ואתגר מסקרן לבית"ר ירושלים. הקבוצה מבירת הנגב קיבלה את תון השוויצרית, אליה משתייך האקס לוטם זינו, כאשר המשחק הראשון ייערך בחוץ. בית"ר ירושלים תתחיל כבר מסיבוב המוקדמות הראשון כשתפגוש את אורדבאסי מקזחסטן (המשחק הראשון בחוץ) ואם תעבור אותה היא תפגוש את שרלרואה הבלגית

סדר המשחקים של בית"ר ירושלים:

ב-2 ביולי בחוץ נגד אורדבאסי, ב-9 ביולי הגומלין בטדי.

אם תעבור:

ב-16 ביולי בחוץ נגד שרלרואה, ב-23 ביולי הגומלין בטדי.

סדר המשחקים של הפועל באר שבע:

ב-16 ביולי בבית מול תון (ככל הנראה בטדי), ב-23 הגומלין בחוץ


סלובודאן דראפיץ', מאמנה של בית"ר ירושלים, התייחס לתוצאות ההגרלה ואמר: "הגרלה קשה מאוד. זה שהקבוצה ממדינה רחוקה ומדובר עבורנו בקבוצה אנונימית, רק הופך את כל העניין לקשה אף יותר. הם נמצאים כרגע באמצע העונה, זו קבוצה בה יש שמונה שחקנים זרים טובים. להזכיר לכולם שמכבי חיפה והפועל תל אביב שיחקו מול קבוצות קזחיות והתקשו מאוד. אנחנו מצדנו מתחילים ברגע זה ללקט מידע על הקבוצה והמדינה על מנת שנגיע מוכנים ביותר ובכדי שנעביר את ההכרעה משני המשחקים לאצטדיון טדי".

בן סהר, הפועל תל אביב, עובר את שוער אקטובה אנדריי סידלניקוב. ברני ארדוב
היה כבר בישראל. סידלניקוב שוער אורדבאסי במדי אקטובה מול בן שהר/ברני ארדוב

הכירו את אורדבאסי שימקנט

כ-70 אחוז מהאוכלוסיה בקזחסטן היא מוסלמית, ולשם בית"ר תגיע בעוד 10 ימים. אורדבאסי, מהעיר שימקנט, משחקת באצטדיון עם 20 אלף מקומות ואת העונה הקודמת סיימה במקום הרביעי. כרגע הליגה בקזחסטן נמצאת באמצע העונה ואורדבאסי, אותה מאמן ויקטור קומיקוב הרוסי, ניצבת במקום החמישי בליגה, מרחק שש נקודות מהפסגה.

המועדון הצעיר הוקם רק ב-1998 והישג השיא שלו היה זכייה בגביע ב-2011. באירופה שיחקה אורדבאסי לראשונה ב-2012/13, אז הדיחה את יגודינה הסרבית עם 0:0 בבית ו-0:1 בחוץ, אך הודחה בסיבוב המוקדמות השני על ידי רוזנבורג בעקבות הפסד 2:1 בבית (סיימה ב-2:2 מפתיע בנורבגיה). למעשה, בית"ר תהיה היריבה השלישית שלה בסך הכול במסגרת אירופית.

חמישה שחקני נבחרת קזחסטן משתייכים לסגל של אורדבאסי, כשהמוכרים מביניהם הם השוער אנדריי סידלניקוב בן ה-35 ששיחק בעבר במדי אקטובה ופגש עמה את מכבי חיפה והפועל תל אביב וגם הבלם רינאט עבדולין. מבין שבעת הזרים, השם הבולט הוא הבוסני בן ה-31 איבן בוז'יץ', שהגיע לקבוצה אחרי קדנציה בסין. אוהדי מכבי חיפה אולי יזכרו בשמו של הבלם הסרבי ברניסלב טרייקוביץ', שבעונה שעברה היה מועמד להצטרף לירוקים מפרטיזן בלגרד ולבסוף בחר בהצעה הכספית הגבוהה מקזחסטן.

ניסקנס קבאנו שחקן פריס סן ז'רמן מול אלחנדרו אלונסו שחקן סנט אטיין. AP
הכוכב של שרלרואה. קבאנו/AP

הכירו את שרלרואה

שרלרואה חוזרת לגביע אופ"א/הליגה האירופית אחרי 21 שנה, בזכות העובדה שניצחה את מכלן בפלייאוף על הכרטיס האחרון של בלגיה לליגה האירופית . ב-20 השנים האחרונות השתתפה הזברות כמה פעמים באינטרטוטו, וב-1995 כבר פגשו פעם אחת את בית"ר ירושלים וניצחה אותה 0:1. אז, אגב, שיחק אישטוון פישונט בשרלרואה ולאחר מכן הצטרף לבית"ר.

בהיסטוריה של שרלרואה אין תארים. הישג השיא שלה בליגה היה המקום השני ב-1969 ובגביע העפילה פעמיים לגמר (1978 ו-1993). ב-2011 השתייכו למועדון חמישה ישראלים: דודו ביטון, מתן אוחיון, איתן טיבי, תמיר כחלון וחאתם עבד אלחמיד, אך אז ירדה שרלרואה לליגת המשנה וחזרה בחלוף עונה אחת. המאמן מאז 2013 הוא פליס מאזו בן ה-49, יליד העיר.

כוכב הקבוצה בעונה החולפת היה נסקנס קבאנו, בוגר מחלקת הנוער של פריס סן ז'רמן שאף שיחק בשורות אלופת צרפת. המושבה הצרפתית כללה בעונה האחרונה גם את השוער המנוסה ניקולא פנטו, שהיה הקפטן של מאור מליקסון בוולנסיין, את החלוץ הוותיק סדריק פורה והקשרים קלמון טנמון ודמיאן מארק. החלוץ בן ה-23 קאליפה קוליבאלי עזב את הקבוצה לטובת גנט, ושרלרואה מחפש חלוץ חדש.

שחקן הפועל באר שבע, ג'ון אוגו, עם דובב גבאי. קובי אליהו
מפגש מסקרן מול לוטם זינו. שחקני באר שבע/קובי אליהו

הפועל באר שבע נגד תון של לוטם זינו

באר שבע, שסיימה במקום השלישי והגיעה לגמר גביע המדינה, חוזרת לאירופה בפעם השנייה ברציפות וקיבלה יריבה ממש לא פשוטה בדמותה של תון השוויצרית, שסיימה את העונה החולפת במקום הרביעי בארצה. לבאר שבע מצפה מפגש פיקטני מול לוטם זינו, הקשר שגדל במועדון ומשתייך לסגל של השוויצרים. באר שבע תארח את המשחק הראשון ב-16 ביולי ותתארח בשוויץ כעבור שבוע.

לוטם זינו, שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מפגש פיקנטי מול האקסית. לוטם זינו/ברני ארדוב

הכירו את תון

תון סיימה את העונה האחרונה במקום הרביעי בליגה השוויצרית ונפרדה ממאמנה המצליח אורס פישר, שנבחר להחליף את פאולו סוזה כמאמן האלופה באזל. מי שמונה למאמן החדש הוא כוכב העבר של נבחרת שוויץ ואינטר, צ'יריאקו ספורצה. הוא ידריך את הקשר הבאר שבעי לוטם זינו, שהגיע לתון בקיץ שעבר אך נפצע בצורה קשה כבר בטרום העונה, חזר לסגל רק במאי ולא זכה לערוך הופעה רשמית.

הקבוצה שנוסדה ב-1898 זכורה בעיקר מהופעת הבכורה שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2005/06. אז עברה תון את דינמו קייב ומאלמו במוקדמות, ובשלב הבתים הצליחה לנצח את ספרטה פראג בבית ולהשיג מולה תיקו בחוץ, אך הפסידה פעמיים לארסנל ואייאקס. הקבוצה השוויצרית נכנסה לשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2013/14, וגם שם ניצחה רק פעם אחת (את ראפיד וינה) לעומת חמישה הפסדים.

פרט לזינו, שם מוכר נוסף בתון הוא החלוץ הפיני בראט סאדיק, שהוזכר לאחרונה כמועמד להצטרף לבאר שבע ובעבר היה מועמד למכבי חיפה ובית"ר ירושלים. סאדיק בן ה-28 כבש 12 שערים בעונה החולפת, אך כלל לא בטוח שימשיך בקבוצה. עוד ניתן למצוא בקבוצה את מגן נבחרת ונצואלה, אלכסנדר גונסאלס, הקשר הפורטוגלי נלסון פריירה והמקומי כריסטיאן שנויילי. נשק נוסף של הקבוצה הוא המגרש הסינטטי, המקשה על יריבותיה.

כריסטיאן שנויילי שחקן תון. GettyImages
אחד מכוכבי תון. כריסטיאן שנויילי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully