וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים האירופיים, היום התשיעי: אלכס שטילוב סיים חמישי בקרקע

20.6.2015 / 14:27

אחרי שדורג שני במוקדמות תרגיל הקרקע, המתעמל הישראלי השיג ציון 14.833 ונותר ללא מדליה בבאקו: "הגמר לא היה ברמה גבוהה, אבל לא עשיתי את שלי". פייגה והילמן סיימו במקום החמישי

המתעמל אלכס שטילוב. הוועד האולימפי בישראל,
ציפה ליותר. אלכס שטילוב/הוועד האולימפי בישראל

אכזבה למתעמל הישראלי, אלכס שטילוב, במשחקים האירופיים שבבאקו. שטילוב, שדורג שני במוקדמות תרגיל הקרקע, סיים רק עם ציון 14.833 בדרגת קושי שש ודורג במקום החמישי בסיום התחרות. שטילוב, נושא הדגל של המשלחת הישראלית ומי שנחשב לאחד הספורטאים הישראלים הבכירים בה, קיווה לעשות יותר, אבל נותר בידיים ריקות.

כזכור, שטילוב העפיל לגמר תרגיל הקרקע מהמקום השני אחרי שצבר את הציון 15.166. המתעמל הבכיר הרשים במוקדמות עם רמת קושי של 6.6 ודרגת ביצוע 8.666. בגמר הקרב-רב ביצע שטילוב פעם נוספת את התרגיל, אבל הוא רשם ביצוע חלש בעקבות נפילה שממנה סבל, וקיבל רק 14.166. כעת הוא ביצע את התרגיל פעם נוספת אחרי שהופיע שישי ואחרון בגמר, אבל למרות שציון הביצוע שלו הגיע ל-8.833, דרגת הקושי הייתה נמוכה והורידה לו משמעותית את הציון הכללי.

מי שזכה במקום הראשון הוא הספרדי סנטנה, שגם סיים ראשון במוקדמות. סנטנה הסתפק ב-15.333 כדי לקטוף את הזהב. פביאן המבואכן מגרמניה קיבל את הכסף על 15.100 ודייויד בלייבסקי מרוסיה הסתפק בארד.

אלכס שטילוב סיכם: "לא עשיתי את התרגיל שלי כמו שצריך, לא עשיתי כלום. זה מאכזב. לא הלך לי טוב כבר בחלק הראשון של התרגיל ודרגת הקושי הייתה בשבע עשיריות נמוכה יותר, זה מה שהשפיע על הציון. הגמר הזה בכלל לא היה ברמה גבוהה, חוץ משניים כולם היו בינוניים וגם אני הייתי בינוני-מינוס. אבל כבר היו לי תחרויות יותר גרועות ולא נפלתי מזה. אני אמשיך לעבוד לקראת אליפות העולם".

מאמנו סרגיי וייסבורג: "אני מאוכזב מאוד מהתחרות הזאת. אלכס היה מוכן לעשות תרגיל טוב. אני לא יודע איך להסביר את מה שקרה, אין לי מילים. אני מקווה שבאליפות העולם זה ייראה יותר טוב".

שחקני כדורעף החופים, שון פייגה ואריאל הילמן. הוועד האולימפי בישראל,
הישג מרשים. שון פייגה ואריאל הילמן חוגגים/הוועד האולימפי בישראל

צמד שחקני כדורעף החופים של ישראל, שון פייגה ואריאל הילמן, פתח את היום עם ניצחון גדול בשמינית הגמר 0:2 על רוסלנס סורוקינס ואלכסנדרס סולובייס מלטביה. המערכה הראשונה הייתה חד צדדית והסתיימה ב-14:21 תוך 17 דקות לצמד הישראלי, ובמערכה השנייה ניצחו הילמן ופייגה 15:21 תוך 18 דקות.

אלא שדרכם הנפלאה של הצמד הישראלי הגיעה לסיומה ברבע הגמר כאשר השניים פגשו צמד לטבי נוסף, הפעם את מרטינס פלאבינס והראלדס רגזה שהנחילו הפסד ראשון לבחורים בכחול-לבן. 13:21, 15:21 הייתה התוצאה בתום 34 דקות. בתחילת יולי ייצאו פייגה והילמן לשוויץ לתחרות גרנד סלאם, כשהם מקווים להעפיל מהמוקדמות להגרלה הראשית. מדובר בתחרות שבה נצברות נקודות לדירוג האולימפי.

בסיום המשחק אמר המאמן שקד חיימי: "אם לפני המשחקים היו אומרים לי שנסיים במקום חמישי במשחקי אירופה, הייתי קונה את זה. זה הישג אדיר. אנחנו קצת מאוכזבים כי כבר הרחנו את המדליה, אבל כשנצא מפה הכול יעבור - מבחינתי אחשוב שזו תוצאה מדהימה. אני חושב שהקהל שהיה כאן נהנה מאוד". שון פייגה ציין: "הלטבים עשו עבודה טובה, טקטית הם שיחקו עליי. באתי מוכן והם עדיין הצליחו להפתיע אותי. ניסיתי לחזור למשחק דרך החסימות, אבל הם אספו נקודה אחרי נקודה". אריאל הילמן: "אנחנו אולי מאוכזבים כרגע אחרי המשחק, אבל היה מעולה בסך הכול. שיחקנו ברמה גבוהה וניצחנו את רוב המשחקים כך שההרגשה טובה מאוד".

* הקשת גיא מצקין הודח בשלב הנוקאאוט (32 האחרונים) בתחרות החץ וקשת כבר בסיבוב הראשון אחרי שהפסיד 6:2 למטיה מיחאליץ' מקרואטיה. בכך חותם מצקין תחרות מאכזבת.

* רוכבת אופני הכביש פז בש סיימה את התחרות במקום ה-28 מתוך 68 מתחרות. בש נכנסה לדבוקת החוד בהקפה הרביעית שאליה הגיעו רוכבות מצוינות מהולנד, אך מספר הקפות לסיום היא נשרה מדבוקת החוד וסיימה בדבוקה המרכזית עם זמן של 3:25:57 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully