וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל אילת ניצחה 79:92 את מכבי תל אביב, וכפתה משחק חמישי

מערכת וואלה ספורט

14.6.2015 / 22:55

הצהובים כבר תכננו את ההופעה בגמר מול ירושלים, אבל הדרומיים הנחילו הפסד שני ברציפות לאלופה בדרך ל-2:2, והשאירו את הסדרה פתוחה לחלוטין. מכבי תל אביב נראתה רע, ניסים להט עם 18. המשחק הבא: ברביעי

one

דאגות מפני חופשה ארוכה מדי? רצון להחזיר לכושר את דווין סמית'? כל המחשבות והספקולציות של מכבי תל אביב התחלפו הערב (ראשון) במסקנה אחת: מקומה של האלופה בגמר סל 2015 כלל לא מובטח. הצהובים ספגו הפסד שני ברציפות בסדרת חצי הגמר להפועל אילת, הפעם 92:79 במשחק חלש במיוחד של שחקניו של גיא גודס, וכעת המצב עומד על 2:2 לפני משחק חמישי ומכריע ביד אליהו ביום רביעי הקרוב.

אפיק ניסים שחקן הפועל אילת מול יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מעל כולם הערב. אפיק ניסים/ברני ארדוב

מכבי תל אביב ידעה שהיא חייבת לנצח כדי לסגור את הסיפור, ובזמן שדני פרנקו ישב ביציע כדי לראות את היריבה הבאה, הצהובים פשוט לא הופיעו. אילת הייתה טובה יותר בשלושת הרבעים הראשונים של המשחק, והגיעה ליתרון שיא של 18 נקודות, כשמטווח שלשות של הדרומיים בבגין יחד עם חולשה כללית של הצהובים העידו שהולכים למשחק חמישי. אפיק ניסים הפגיז 18 נקודות, ויחד איתו אילת קיבלה 16 נקודות מאדריאן יוטר, עמית שמחון כיכב עם 15 (חמש שלשות), בעוד במכבי תל אביב הבולט היה ג'ייק כהן (16 נקודות), כשיתר חבריו פשוט לא היו במיטבם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן מכבי תל אביב, נייט לינהארט, נאבק בשחקן הפועל אילת, אלישי כדיר. ברני ארדוב
דאג לתפוקה בצד הצהוב. לינהארט נאבק בכדיר/ברני ארדוב

המספרים

* מכבי תל אביב מעולם לא הפסידה שני משחקים רצופים באותה סדרה בפלייאוף.

* זה יהיה משחק חמישי רביעי בהיסטוריה של מכבי - המאזן שלהם עד כה 1:2, כשהצהובים ניצחו את הפועל תל אביב בגמר '92 במשחק חמישי ואת בני השרון ברבע גמר הפלייאוף במשחק חמישי ב-2010. בחצי גמר '93 הפסידה הקבוצה לגליל עליון.

* בפעם היחידה שאילת ניצחה את מכבי תל אביב פעמיים באותה עונה, הצהובים איבדו את האליפות.

מהלך המשחק

הפועל אילת עלתה בחמישייה עם קאליף וייאט, עמית שמחון, אפיק ניסים, אלישי כדיר ואדריאן יוטר. מכבי תל אביב עם ג'רמי פארגו, בריאן רנדל, נייט לינהארט, אלכס טיוס ויוגב אוחיון.

רבע 1

אלכס טיוס קלע את הנקודות הראשונות במשחק, אבל עמית שמחון ענה בשלשה. הצהובים נראו מבולבלים בדקות הראשונות, שמחון ניצל את זה כדי לצלוף את השלשה השנייה וקאליף וייאט חיקה אותו בדרך ל-5:12. סופו נכנס במכבי וסיפק תרומה מיידית עם נקודות ואסיסטים. אילת המשיכה להוביל, אבל ג'ייק כהן קלע גם הוא מחוץ לקשת והוריד את ההפרש לשלוש בדרך ל-22:25 לאילתים.

רבע 2

הניעור של גיא גודס בין הרבעים לא ממש עזר כי אילת המשיכה להכתיב את הקצב. פארגו, היינס וג'ייק כהן החטיאו, ואפשרו לאדריאן יוטר להעלות את ההפרש לשבע. מכבי תל אביב לא מצאה תשובות לחולשה הכללית שלה, ואילת המשיכה לחגוג עם כדיר. היינס אמנם קלע שלשה וצימק לשתיים, אבל אילת הגיבה בריצת 0:11 וראתה את ההפרש מטפס ל-13 לפני שלינהארט עצר את המומנטום המקומי.

מאמן הפועל אילת, אריק שיבק. ברני ארדוב
הקבוצה שלו לא מרימה ידיים. אריק שיבק/ברני ארדוב

רבע 3

כדיר קלע את השתיים הראשונות ברבע ואותת שלאילת אין כל כוונה לוותר, ואז הגיעה שלשה שלישית במשחק של עמית שמחון שהחזיר את הפער לדו ספרתי. פארגו ניסה לעצור את המומנטום עם שלשה, אבל שמחון המשיך בשלו וקלע את השלשות הרביעית והחמישית שלו בדרך ליתרון שיא 48:62. מכאן קיבלנו דו קרב שלשות, לינהארט בצד אחד ואפיק ניסים בצד השני, אך השליטה המשיכה להיות של אילת שירדה בסוף הרבע עם 60:74.

רבע 4

טיוס ואוחיון החטיאו את הזריקות שלהם בפתיחת הרבע האחרון, פאלמר צלף שלשה ואותת שאילת לא מורידה את הרגל מהגז. יוגב אוחיון קלע את הנקודות הראשונות שלו מחוץ לקשת. אילת המשיכה לעשות צחוק מההגנה הצהובה, כשגם עמית ביר כץ הצטרף לחגיגה והעלה ל-18 הפרש. ג'ייק כהן עם השלשה הרביעית שלו ואוחיון עם שתיים הקטינו ל-11 והחיו את האמונה שהצהובים יכולים לחזור. פארגו השלים ריצת 2:15 ופתאום קיבלנו משחק חדש. כדיר קלע נקודות לאילת אחרי יותר משלוש דקות מבלי שהמארחים עשו את זה. ניסים להט בדיוק ברגע הנכון מבחינת אילת, כשקלע חמש נקודות קריטיות שהחזירו את היתרון ל-13 ומכבי תל אביב השלימה עם רוע הגזירה בדרך ל-79:92.

שחקן הפועל אילת, קווין פאלמר, מול שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
פאלמר ופארגו/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

להפועל אילת: אפיק ניסים 18 נקודות, אדריאן יוטר (11 ריבאונדים) 16, עמית שמחון (5 מ-6 משלוש) 15, קווין פאלמר (4 מ-7 משלוש) 13, אלישי כדיר 12 (11 ריבאונדים), קאליף וייאט 11 (11 אסיסטים), בריאן אסברי 5, עמית ביר כץ 2.

למכבי תל אביב: ג'ייק כהן (4 מ-7 משלוש) 16, סופוקליס שחורציאניטיס 15, נייט לינהארט 14 (4 מ-6 משלוש, 10 ריבאונדים), ג'רמי פארגו 11, אלכס טיוס 8, יוגב אוחיון 7, בריאן רנדל 5, מרקיז היינס 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully