וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים האירופיים, היום השלישי: שטילוב עלה לגמר הקרקע, ומדורג 12 בקרב-רב

14.6.2015 / 15:12

המתעמל נפל בתרגיל הטבעות וסיים עם ציון כולל של 41.999 נק', וביום ב' יתחרה בקפיצות, במקבילים ובמתח בתקווה להתברג בין 18 הראשונים: "הכי חשוב זה לדעת להתאושש אחרי נפילות"

המתעמל אלכס שטילוב. הוועד האולימפי בישראל,
רוצה מקום גם בגמר הקרב רב. שטילוב/הוועד האולימפי בישראל

אחרי יומיים מעט מאכזבים מבחינת המשלחת הישראלית בבאקו, היום השלישי במשחקים האירופיים עמד בסימן הופעתו של אלכס שטילוב, שנשא את דגל ישראל בטקס הפתיחה ומסומן כמועמד הבולט ביותר להעניק מדליה כחול-לבן. שטילוב העפיל לגמר הקרקע, ונמצא בעמדה טובה להשיג גם גמר בקרב-רב כשהוא מדורג במקום ה-12 אחרי שלושה תרגילים מתוך שישה. מי שזכתה לטבילת אש של תחרות גדולה ברמה הבינלאומית היא מתעמלת המכשירים צוף פלדון בת ה-16 שמדורגת כרגע במקום ה-36 הכללי בקרב רב. יונה אמיתי ושחר שגיב התחרו במסגרת תחרות הגברים בטריאתלון וסיימו במקומות 35 ו-37 בהתאמה. נבחרת הנערות של ישראל בכדורמים הובסה על ידי גרמניה בפתח יום המשחקים בתוצאה 10:1.

המתעמלת צוף פלדון. הוועד האולימפי לישראל,
טבילת אש ראשונה. פלדון/הוועד האולימפי לישראל

התעמלות מכשירים: אלכס שטילוב מדורג במקום ה-12במוקדמות הקרב רב אחרי ביצוע שלושה תרגילים מתוך שישה (את השלושה הבאים הוא ישלים מחר). בסך הכול הציון המצטבר שלםו הוא 41.999 נקודות. במהלך תרגיל הטבעות נפל שטילוב והציון שהוענק לו היה 12.733. בתרגיל הקרקע, המקצוע החזק של שטילוב, הוא הצליח להשיג ציון של 15.166 שהעניק לו את המקום השני שמבטיח לו גמר בתרגיל הקרקע בשבת הקרובה. בתרגיל סוס הסמוכות קיבל שטילוב 14.100. כדי להתברג גם לגמר הקרב רב, יצטרך שטילוב לסיים בין 18 הראשונים. ביום שני הוא יבצע את התרגילים בקפיצות, במקבילים ובמתח, וכדי להעפיל לגמרים הוא יצטרך לסיים בין ששת הטובים ביותר.

"היה לי יום לא רע בסך הכול", אמר שטילוב. "בסוס ביצעתי תרגיל בינוני פלוס, בטבעות כל התרגיל היה בסדר. לצערי נפלתי בסוף. אני מקווה שתהיה לי הזדמנות לתקן את זה בגמר בקרב רב. בקרקע עשיתי תרגיל לא רע, לא מדויק מבחינת הביצוע אבל להיום זה הספיק". על הנפילה שלו בתרגיל הטבעות הוסיף: "החלק הכי חשוב זה לדעת להתאושש אחרי נפילות. התחרות לא נגמרת אחרי נפילה. הייתי צריך לאסוף את עצמי, להמשיך הלאה וזה מה שעשיתי. אני מקווה שסיימתי בזה את כל הנפילות בתחרות הזו".

מאמנו, סרגיי וייסבורג: "אנחנו רק בתחילת הדרך. אנחנו מצפים להיכנס לגמר הקרב רב מחר. לאלכס יש את כל הכוח והיכולת לעשות את זה. הכי חשוב עבורנו היה להיכנס לגמר הקרקע, המקצוע החזק שלו, ועשינו את זה. נקווה שבגמר הוא יהיה יותר מדויק".

צוף פלדון, המתעמלת בת ה-16 שזכתה באליפות ישראל בשבוע שעבר, התייצבה לתחרות הקפיצות (13) והמקבילים (12.133), וצברה 25.133 נקודות שעניקו לה זמנית את המקום ה-16 הכללי בתחרות. ביום שני תשלים פלדון את התחרות בשני המכשירים היותר חזקים שלה - הקרקע והקורה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחר שגיב, טריאתלון. צילום: עמית שיסל,
שחר שגיב, טריאתלון/צילום: עמית שיסל

טריאתלון: שחר שגיב ואמיתי יונה התחרו היום יחד עם עוד 56 ספורטאים בטריאתלון בבאקו, אך לא הצליחו להתברג בצמרת. יונה אמיתי סיים במקום ה-35 בזמן של 1:54:25 שעות, ושחר שגיב סיים במקום ה-37 בזמן של 1:55:18 שעות. בתחרות ניצח הבריטי גורדון בנסון בזמן של 1:48:31 שעות.

אמיתי יונה: "אני לא ממש מרוצה מהתחרות, ציפיתי לקצת ליותר. רציתי להיות בחלק העליון. בריצה עקפתי כמה מתחרים, אבל היו לי קצת התכווצויות ולא הייתי מספיק טוב היום. אני חושב שבשחייה נוצר הפער העיקרי כשהדבוקה הראשונה ברחה לנו, פער שהדבוקה בה הייתי לא הצליחה לסגור". שחר שגיב: "בשחייה לא נכנסתי טוב בזינוק. בהקפה השנייה, כשהצלחתי לסגור על הדבוקה הראשונה זה כבר היה מאוחר מדי כי הם היו רחוקים ממני. ניסינו לדחוף באופניים עד שראינו שזה די אבוד, אז שמרנו על קצב כדי לרדת לריצה כמו שצריך שבה נתתי הכל. אני חושב שזה זמן הריצה הטוב ביותר שלי, במיוחד בתנאים האלה. מהתוצאה הזו אני די מרוצה אבל מהמיקום לא ממש. ציפיתי לסיים לפחות ב-20 הראשונים".

שחיה צורנית: גל ליטמן סיימה במקום ה-18 הכללי את המוקדמות בסולו. היום היא ביצעה את תרגיל החובה, קיבלה עליו ציון 68.4591, וזה לא הספיק לה כדי להתברג בין 12 הראשונות. בדואט, ליטמן ואביב בובליל סיימו במקום ה-17 הכללי, וגם לא העפילו לגמר. בתרגיל החובה הן קיבלו 66.9 (בסך הכול 139 נקודות).

כדורמים נשים: אחרי שהובסה במשחק הראשון 29:1 על ידי הולנד, והובסה 23:3 מול הונגריה החזקה, נבחרת הנערות בכדורמים של ישראל שוב לא ממש עמדה בקצב, אבל לפחות הפעם הוציאה קצת פחות כדורים מהרשת עם הפסד 10:1 "בלבד" מול גרמניה. נוי כרם כבשה את השער היחיד. מאמן הנבחרת, בני לנג: "הגענו למצבים טובים בזריקות וחבל מאוד שלא הצלחנו להבקיע. בהמשך נצטרך להשכיל לנצל את המצבים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully