וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יוג'יטסו: רון כהן זכה באליפות אירופה

7.6.2015 / 22:37

אחרי שזכה באליפות העולם, כהן השלים מדליית זהב גם באליפות היבשתית אחרי שגבר בגמר על אורן לוין, ואמר: "אני מקדיש את הניצחון לאימי שנפטרה לפני שנה". מרים בלאוסוב זכתה בארד

לוחם הג'יו ג'יטסו רון כהן. מגד גוזני
מביא כבוד. רון כהן/מגד גוזני

אלוף העולם בג'יוג'יטסו, רון כהן, זכה באליפות אירופה שמתקיימת בהולנד. כהן הקדיש את הניצחון אלימו שנפטרה לפני כשנה. כהן בן ה-28 מפתח תקוה גרף את מדליית הזהב באליפות לאחר שהכניע את יריבו הישראלי אורן לוין בקרב גמר כל ישראלי בקטגוריית המשקל של עד 62 ק"ג. לוין החיפאי, המבוגר מכהן בעשר שנים, נאלץ להסתפק במדליית הכסף.

כהן, שמתאמן אצל אחיו אלון כהן, הצליח להכניע בדרכו לגמר בין היתר את האיטלקי אנדריאה קולינרי ואת הפולני קלאסה ארקדויז. בגמר הוא פגש את אורן לוין שמתאמן אצל עידו פריינטה ושזכה בארד באליפות העולם האחרונה. לוין עצמו הצליח לגבור יותר מוקדם על הגרמני פליקס ויידמן ועל הצרפתי הוכו נאנס.

כהן אמר: "הזכייה הגיעה אחרי עבודה קשה והקרבה. אני מקדיש את הניצחון לאימי שנפטרה לפני שנה. זה כבוד גדול בשבילי לייצג את ישראל ושני דגלי ישראל על הפודיום זו גאווה ענקית, בעיקר בתקופה הזו". ראש המשלחת הישראלית לאליפות, המאמן אדמונד בוזגלו, ציין: "זו הייתה אליפות קשה ונבחרת ישראל הוכיחה יכולות מרשימות מצד כל המתחרים. הנבחרת הישראלית כללה לראשונה שלוש ספורטאיות בנבחרת הבוגרים, ואנו נמשיך לטפח את הספורטאים והספורטאיות שמביאים גאווה למדינת ישראל, ונמשיך לשתף פעולה עם התאחדות אילת לקידום ענף הג'יוג'יטסו בארץ".

מרים בלאוסוב בת ה-22 מרמת גן, שזכתה בזהב באליפות העולם האחרונה לפני כחצי שנה, זכתה הפעם רק במדליית הארד. בלואסוב שמתחרה בקטגוריה של עד 55 קילוגרם הפסידה לצרפתייה לורנס פאולייט (שזכתה בסוף בזהב) בקרב חצי הגמר. עם זאת היא זכתה בארד לאחר שהביסה את השבדית הלנה אדפלט, שמולה התמודדה וגברה גם בגמר אליפות העולם האחרונה.

שגיא דובב בן ה-38 מפתח תקוה זכה בארד בקטגוריית המשקל של עד 94 קילוגרם לאחר שגבר על הגרמני מלטה מייניקן 0:4. דובב גבר בשלבים מוקדמים גם על מתחרים משבדיה ומבולגריה, אך הפסיד בחצי הגמר לצרפתי דיויד פייר. כמו כן, ליאל חדד, בת ה-18 מנתניה שמתמודדת בקטגוריה של עד 62 קילוגרם וזכתה בעבר בכסף באליפות העולם עד גיל 21, זכתה הפעם בפרס מיוחד על הגינות ורוח לחימה.

ענף הג'יוג'יטסו, שנחשב לאחד מענפי הספורט ההישגים ביותר של ישראל, פועל במסגרת התאחדות "אילת" המסייעת לספורטאים במלגות, ציוד, מימון של טיסות לתחרויות ומחנות אימונים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • רון כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully