וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליעה: סרגיי ריכטר קבע שיא ישראלי במינכן

29.5.2015 / 19:05

הקלע עשה זאת ברובה מצב שכיבה, לא המקצוע החזק ביותר שלו, השיג 627.6 נקודות ועלה לתחרות שתתקיים בשבת בניסיון אולי להשיג קווטה אולימפית. עימי בן חפר השיג מקום בסגל א' של ההתאחדות הישראלית

סרגיי ריכטר קלע ישראלי. גיל סימקוביץ',
עכשיו הוא יחפש להבטיח מקום במשחקים האולימפיים. ריכטר/גיל סימקוביץ'

סרגיי ריכטר הפתיע היום (שישי) בתחרות הגביע העולמי לקליעה במינכן, כשדווקא ברובה מצב שכיבה, לא מקצוע מובהק שלו, הוא שבר את השיא הישראלי ועלה מהמקום השישי בשלב הסינון אל התחרות עצמה שתתקיים מחר. הקלע בן ה-26 ממכבי רעננה השיג 627.6 נקודות, בדיוק נקודה אחת יותר מהשיא בן השנתיים של ליאור מדלל. עד כה הצטיין ריכטר ברובה אוויר, המקצוע שבו סיים ממש על סף גמר אולימפי בלונדון 2012 במקום התשיעי, וזכה באליפות אירופה כעבור שנה.

אתמול חווה ריכטר אכזבה במינכן כשסיים במקום ה-39 בתחרות רובה האוויר (622.5 נקודות). בתחרות הגביע העולמי הקודמת, לפני שבועיים בפורט בניניג, ארצות הברית, ירה ריכטר ברובה מצב שכיבה, אבל רק מחוץ לתחרות. התוצאה הייתה טובה, ולכן הוחלט כי ינסה כוחו במקצוע זה במינכן.

גם גיא סטריק, בגיל 50 ואחרי ארבע אולימפיאדות, עלה לשלב הבא לאחר שירה 619.4 נקודות, בתקווה להעפיל לאולימפיאדה חמישית, מספר שיא לישראלי. מדלל לא עבר את האלימינציה והסתפק ב-618.4 נקודות. מדלל דורג 38 אתמול ברובה האוויר, אולם מקצועו החזק הוא רובה שלושה מצבים, בו יתחרה בשבוע הבא.

תוצאה מעודדת לקלע הצעיר, עימי בן חפר, שדורג שני במקצה השכיבה שמחוץ לתחרות עם 623.6 נקודות, מה שמקנה לו מקום בסגל א' של ההתאחדות הישראלית ומלגה של 1,500 שקל לשמונה חודשים.

בשבת החל מ-9:45 תיערך התחרות לרובה בשכיבה, ושמונת הראשונים יעלו לגמר שיתקיים ב-11.30 שעון ישראל. שתי קווטות אולימפיות לריו 2016 יחולקו בתחרות. אם קלעים שכבר השיגו קווטות ידורגו ראשונים, יעברו הקווטות אל המדורגים אחריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully