וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגריטה דורוז'ון קבעה את הקריטריון האולימפי בהטלת כידון

26.5.2015 / 20:23

מטילת הכידון רשמה תוצאה מצוינת של 63.85 מ' בתחרות מסבב ה-IAAF באוסטרבה, וקבעה שיא ישראלי חדש: "מקווה שיתחילו להעריך את ישראל בזירה הבינלאומית של הטלת כידון לנשים". תוצאת השנה ליוסאין בולט ב-200

צפו בשיא של דורוז'ון (מ-5:07 דקות)

מרגריטה דורוז'ון מטילת כידון. יותם רונן
מפציצה. דורוז'ון/יותם רונן

תוך חודש, היא עשתה את זה שוב: מרגריטה דורוז'ון שברה שיא ישראלי חדש בהטלת כידון, וגם הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בריו. דורוז'ון, שעלתה לאחרונה לארץ, ניצחה בתחרות הגולדן ספייק המסורתית באוסטרבה שבצ'כיה, בה משתתפים בכירי האתלטים בעולם. כבר בניסיון השני שלה, הטילה דורוז'ון את הכידון ל-63.85 מטר, ובכך שיפרה את שיאה האישי והישראלי ב-51 ס"מ.

דורוז'ון ניצחה בתחרות היוקרתית מטילות כמו ברבורה שפוטאקובה, שיאנית העולם והאלופה האולימפית מלונדון ומבייג'ינג, ומריה אבאקומובה הרוסייה, סגנית האלופה האולימפית מבייג'ינג ואלופת העולם מדאגו 2011. כזכור, לפני כחודש דורוז'ון השתתפה בתחרות בהדסה נעורים, ומחקה את שיאה של דורית נאור כשקבעה 63.34 מטר (גם בניסיון השני), ובכך הבטיחה קריטריון לאליפות העולם בקיץ. השיפור של השיא הישראלי היה דרמטי והגיע ל-17.84 מטר. את הקריטריון האולימפי (62 מטר) היא קבעה רק כעת עם פתיחת החלון לקביעת קריטריונים. דורוז'ון מצטרפת לשחיינים יעקב טומרקין, אנדראה מורז, עמית עברי וגל נבו שכבר הבטיחו את מקומם בקיץ הבא בריו.

דורוז'ון אמרה לאחר התוצאה שקבעה: "שיפור שיא אישי שהוא גם לאומי תמיד גורם לי אושר גדול, כמו לכל אתלט. העובדה שליד שמי הופיע דגל ישראל בתחרות בינלאומית ראשונה שלי בה אני מופיעה ומייצגת את מדינתי החדשה הסבה לי כבוד גדול ואני מקווה שיתחילו להעריך את ישראל בזירה הבינלאומית של הטלת כידון לנשים. אם לא די בכך, קבעתי גם את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו והסרתי דאגה קטנה נוספת מעליי שתאפשר לי להתכונן כפי שאני והמאמן שלי אלכסנדר דריגול נתכנן".

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. רויטרס
פתח בסערה. בולט/רויטרס

מוקד הערב היה הריצה ל-200 מטרים, בה השתתף יוסאין בולט וקבע את תוצאת השנה עם זמן של 20.13 שניות. בולט הקדים את איזייאה יאנג (20.35) ואת האצן היווני סטפנוס טסאקונאס שסיים שלישי עם זמן של 20.63.

בריצה ל-100 מטר ניצח הג'מייקני אסאפה פאוול, שנאלץ לרוץ עם רוח פנים והסתפק בתוצאה של 10.04 שניות. הוא הקדים את איזייאה יאנג האמריקאי, שסיים עם שיא עונתי אישי של 10.13.

בקפיצה לגובה ניצח האוקראיני המצוין בוגדן בונדרנקו, שדווקא רשם תוצאה די חלשה של 2.24. הוא פסל בכל שלושת הניסיונות שלו ב-2.34. אצל הנשים, שרדונה וויליאמס עם 23.11 שניות. האמריקאית הקדימה את הג'מייקנית קרון סטיוארט, שסיימה אחרי 23.43.

דויד רודישה הקנייתי, אחד הרצים הטובים בעולם למרחקים בינוניים, פרש זמן קצר לאחר תחילת הריצה ל-600 מטרים לאחר מתיחה בשריר הירך האחורי. הפולני אדם קז'וט ניצח עם שיא מפגש של 1:16.02 דקה. בריצה ל-300 מטר ניצח הפולני קרול זלווסקי עם תוצאת השנה בעולם, 32.25 שניות את הגיבור המקומי, הצ'כי פאבל מסלאק שסיים אחרי 32.35.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully