וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: ירדן ג'רבי ושירה ראשוני הפסידו בקרב על הארד

23.5.2015 / 21:50

הישראלית הבכירה (63 ק"ג) רותקה על ידי טראידוס מגרמניה ופספסה מדליית ארד. ראשוני (48 ק"ג) נעצרה בחצי הגמר אחרי שני ניצחונות והפסידה בקרב על הארד. גילי כהן (52 ק"ג) ושגיא מוקי (73 ק"ג) הפסידו בבית הניחומים

ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית. איגוד הג'ודו,
הפעם אין מדליה. ירדן ג'רבי/איגוד הג'ודו

טורניר המאסטרס, שכולל את 16 הג'ודוקא הטובים ביותר בכל קטגוריית משקל, יצא היום (שבת) לדרך במרוקו, ובגזרת הישראלים לא הושגו מדליות.

ירדן ג'רבי (63 ק"ג) הייתה התקווה הגדולה וגם האחרונה של היום. ג'רבי נכנסה לתחרות מרבע הגמר מכיוון שקלריס אגבניינו הצרפתייה סובלת מפציעה ופרשה מהתחרות. הקרב הראשון של סגנית אלופת העולם היה מול הסינית יונצ'יה יאנג והיא עברה אותה בזכות שני עונשים שקיבלה הסינית לעומת אחד שנזקף לחובת ג'רבי. בחצי הגמר היא התמודדה מול מיקו טאשירו היפנית, אך הפסידה בגלל איפון 19 שניות לסיום ונשלחה לבית הניחומים. שם חיכתה לה מרטינה טראידוס הגרמנייה, שהדיחה לפני כן את אליס שליזנגר, הובילה ביתרון של עונש וריתקה את ג'רבי בשניות הסיום כדי לקטוף את מדליית הארד.

"אני מאוכזבת מאוד", אמרה ג'רבי. "לא הייתי במיטבי. בספורט מקצועני יש כל כך הרבה רגעים - קשים, טובים, שמחים , מאכזבים, כואבים. היום פשוט היה לא טוב עבורי, אני בטוחה שבהמשך הדרך הרגעים האלה ירימו אותי למעלה, אני מאמינה בזה. חבל שהקהל בחר ללכת בכיוון של קריאות בוז ועידוד היריב. למרות כל הקשיים אני גאה לייצג את ישראל , במיוחד כאן. אני ממשיכה קדימה, תחרות הבאה גרנד פרי בבודפשט, תחרות אחרונה לפני משחקי אירופה".

שירה ראשוני (48 ק"ג) נעצרה בשלב חצי הגמר והפסידה בקרב על הארד לטורקייה דילרה לוקמנחקים בגלל שני עונשים. ראשוני פגשה תחילה את מוניקה אונגוראנו מרומניה, והשיגה מולה ווזארי שהספיק לה כדי להמשיך לרבע הגמר. בסיבוב השני היא פגשה את אירינה דולגובה הרוסיה, שבשנה שעברה זכתה בזהב בגרנד פרי סמסון, אך עברה גם אותה בזכות יוקו אחד ובחצי הגמר הודחה באיפון על ידי מונחבאט אורנטסטסג ממונגוליה.

גילי כהן (52 ק"ג) נעצרה בבית הניחומים כאשר רותקה על ידי הצרפתייה אנאבל אוראני וסיימה דרכה בתחרות. כהן צלחה את המשוכה הראשונה שלה מול הפורטוגלית יואנה ראמוס, ולמרות שהיא לא הצליחה להשיג ניקוד משמעותי במהלך הקרב, ענישה אחת כנגד ראמוס הספיקה למדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה כדי להמשיך הלאה. בשלב הבא חיכתה לה יוקי האשימוטו מיפן, מדליסטית הזהב מגרנד סלאם טוקיו בשנה שעברה, שהצליחה לנצח את הישראלית עם איפון ושלחה את כהן לבית הניחומים, שם כאמור הודחה.

אליס שלזינגר הפסידה כבר בקרב הראשון שלה. היא פגשה את מרטינה טראידוס מגרמניה, ואחרי שספגה יוקו ושני עונשים, יריבתה הצליחה לתפוס אותה ולהכניעה כדי לנצח באיפון. לינדה בולדר (70 ק"ג) תעלה למזרן רק ביום ראשון ותתמודד בסיבוב הראשון נגד קליטה זופאנצ'יץ' מקנדה.

אצל הגברים, שגיא מוקי (73 ק"ג), שזכה להגרלה קשה והוגרל למפגש מול ההונגרי ניקלוס אונגברי, סגן האלוף האולימפי מלונדון, צלח את המשוכה הראשונה שלו ועלה לרבע הגמר. מוקי ויריבו ההונגרי ניהלו קרב גישושים במשך שתי דקות, עד שהישראלי מצא את האחיזה הנכונה והפיל את אונגברי באיפון. בשלב הבא המתין למוקי נוגזרי טטלאשווילי מגאורגיה, מדליסט הכסף מאליפות אירופה לפני שנתיים, שניצח אותו בגלל שני עונשים שניתנו לישראלי. מוקי קיווה להשיג ארד דרך בית הניחומים, אך הפסיד בקרב הראשון שלו שם לצרפתי פייר דופרה, שנעזר בשני יוקו כדי לנצח.

גולן פולק (66 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון שלו בסיבוב השני לטומורקולג דבאדורי ממונגוליה. פולק כבר הוביל בווזארי, אבל דווקא כשנותרה חצי דקה לסיום הקרב והשניים נדרשו לסדר את החליפות, מיד לאחר מכן הסתער עליו המונגולי וניצל שנייה של חוסר ריכוז כדי להפיל אותו באיפון. טומי ארשנסקי (60 ק"ג) פתח גם הוא בסיבוב השני אבל הפסיד לאורקאן ספארוב האזרי, מדליסט הארד מאליפות העולם לפני שנתיים.

(עדכון ראשון: 12:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully