וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: אולגה לנסקי הסתפקה ב-11.59 שניות ב-100 מטר

16.5.2015 / 19:43

האצנית התחרתה במקצוע זה לראשונה מאז ההשעייה, אבל לא ניפצה את שיאה של שחמורוב (11.45): "כאבה לי קצת הרגל". וייסמן שברה שיא קדטיות מ-1989. קנייזבה קפצה 14.38 במשולשת

אולגה לנסקי לא השכילה לשבור הערב (שבת) את השיא הישראלי ב-100 מטר אחרי 42 שנה. האצנית ניסתה את כוחה בריצה זו לראשונה מאז ההשעייה, במחזור הרביעי והאחרון בליגה הבין-אגודתית, והסתפקה בזמן של 11.59 שניות, רחוק מהשיא של אסתר רוט שחמורוב ב-1972 - 11.45 שניות. לצידה של לנסקי רצה דיאנה וייסמן הצעירה שקבעה שיא קדטיות עם 11.98 שניות. וייסמן שיפרה את שיאה ב-16 מאיות ושברה שיא שהחזיק מעמד מ-1989.

האצנית אולגה לנסקי. יותם רונן
שמרה כוחות לשבוע הבא. אולגה לנסקי/יותם רונן

כזכור, לנסקי שברה את השיא בשנה שעברה, אבל השיא הישראלי לא נחשב אחרי שהיא לא התייצבה לבדיקת הסמים, טסה לאוקראינה ובוועדת המשמעת נפסל שיאה והיא הושעתה למשך חצי שנה. בשבוע הבא תרוץ לנסקי בתחרות "ישראל ג'אמפ" של אתלטי לידר ירושלים, בה הובטח לה בונוס כספי משמעותי אם היא תשפר את השיא הישראלי ועל כן לא מן הנמנע שנראה אותה חוגגת ותופסת את הכותרות כבר בשבוע הבא.

לנסקי אמרה לאחר הריצה: "בעיקרון אני די מרוצה כי קצת כאבה לי הרגל בזמן הריצה. המטרה לא הייתה השיא. יש עוד תחרויות בקיץ. הלוואי ויבוא כמה שיותר קהל לתחרויות ואני מאמינה שזה אפשרי לשבור את השיא. הגיע קהל וזה משמח. לא היה קל לחזור לרוץ 100 אחרי מה שהיה. מקווה להמשך עונה טוב יותר".

האצנית אולגה לנסקי ולצידה דיאנה ויסמן. יותם רונן
לא שברה את השיא של שחמורוב. אולגה לנסקי/יותם רונן

עוד מוקד מעניין בתחרות היה בקפיצה המשולשת לנשים כאשר מרבית העיניים הופנו לעבר חנה קנייזבה מיננקו, שמחזיקה בשיא הישראלי (14.58) ומוקדם יותר השנה כבר קבעה 14.49 מטר, תוצאה שזיכתה אותה במדליית הארד באליפות אירופה באולם. הערב קנייזבה קפצה פעמיים למרחק של 14.38 מטרים, בקפיצה הראשונה שלה היא הגיעה ל-14.05 וחגגה ניצחון במקצוע הזה. "ההרגשה טובה, זה היה כמו חימום בשבילי", אמרה קנייזבה. "זו תחרות אצטדיון ראשונה שלי השנה והיה קצת קשה. אני רוצה להשיג יותר, אבל רק התחלתי. הייתי אמורה להיות עכשיו בדיימונד ליג אבל אני פה כדי לעזור לאגודה שלי ובשבוע הבא אתחרה פה שוב. אני אוהבת את הקהל הישראלי".

מקום נוסף שבו קיווינו הערב לראות שיא ישראלי חדש הוא התחרות הטלת הכידון לנשים, אבל העולה החדשה מרגריטה דורוז'ון, שקבעה רק לפני כשלושה שבועות את השיא הישראלי והעמידה אותו על 63.34 מטר, לא הצליחה לעבור הפעם את מחסום ה-63 ונעצרה על 57.16 מטר בניסיונה השני אחרי שבראשון היא פסלה, ובתוצאה הזו היא הסתפקה כדי להביא לאגודתה עמק חפר את הניצחון.

בריצה ל-100 מטר קיבלנו מאבק צמוד על המקום הראשון, אבל אמרי פרסיאדו חגג עם הניצחון אחרי שעצר את השעון על 10.57 שניות, שבע מאיות רחוק מהשיא האישי שלו. אביב דיין המשיך בשיפור המתמיד שלו והגיע מאית בלבד אחרי פרסיאדו.

בנות מכבי ראשון לציון זכו בריצה ל-4X100 שנחשבת לאליפות ישראל אחרי שהן השיגו את התוצאה השלישית בטיבה עם 46.36 שניות. ניצן לוי בת ה-15 פתחה את הריצה, לנסקי המשיכה והעבירה את המקל לויסמן כאשר יפעת זליקוביץ' השאירה אבק לרצות של מכיב תל אביב בדרך למקום הראשון. מכבי תל אביב זכתה במירוץ המקביל לגברים, כאשר פרסיאדו חגג את הניצחון עם חבריו שסיימו את המסלול ב-42.19 שניות. חולון שהובילה ברוב שלבי המקצה לא העבירו טוב את המקל ולא סיימו את הריצה. הפועל אתלטי השרון סיימו במקום השני ומכבי חיפה במקום השלישי.

קופצת המשולשת חנה קנייזבה. יותם רונן
אוהבת את הקהל הישראלי. חנה קנייזבה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully