וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: יריב מאבו דאבי החרים את פלצ'יק, המצרי לא לחץ לו יד

10.5.2015 / 10:45

גרנד סלאם באקו: הג'ודוקא הישראלי עלה לרבע הגמר על חשבון איבן רמרנקו, מדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה, שבחר שלא להתייצב מולו. לאחר מכן בהפסדו לדרוויש המצרי, יריבו לא לחץ יד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התייצב לבד. פיטר פלצ'יק/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום השלישי והאחרון בתחרות הגרנד סלאם בבאקו הולידה שני אירועים בלתי ספורטיביים כאשר תחילה יריב מאיחוד האמירויות בחר להחרים את פיטר פלצ'יק שמתחרה בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג. איבן רמרנקו, מדליסט הארד מאליפות העולם בקטגוריית המשקל הזה, בחר שלא להתייצב לקרב, ובכך העלה את פלצ'יק אוטומטית לרבע הגמר.

נתון מעניין נוסף הוא שגם הקרב הראשון שפלצ'יק אמור היה להופיע אליו לא נערך אחרי שיריבו נמחק מהתחרות, אבל לא מסיבות פוליטיות. בכך פלצ'יק פילס את דרכו לרבע הגמר, אבל שם הוא גם נעצר אחרי שאלמר גסימוב האזרי הכניע אותו באיפון. הקרב הזה היה מרתק כאשר פלצ'יק השיג ווזארי, אבל ספג לאחר מכן ווזארי מיריבו ובהמשך נכנע לו באיפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלצ'יק והיד שנותרה ללא מענה מדרוויש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל מקרה, פלצ'יק המשיך לבית הניחומים בניסיון להשיג מדליית ארד, אבל במפגשו מול המצרי מוחמד דרוויש הוא הפסיד אחרי שספג ארבעה עונשים, אבל האירוע המעניין היה כאשר המצרי בחר שלא ללחוץ ליריבו את היד, כפי שעשה בעבר לו ולאריק זאבי.

מוקדם יותר לי קוכמן (עד 90 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון שלו לקרוליס באוזה מליטא אחרי שנכנע לו באיפון וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי.

מאמנו של פלצ'יק, ממועדון "עצמה" סמוראי דו, פאבל מוסין, אמר: "יריבויות שאינן מקצועיות הן מיותרות לחלוטין על מזרן הג'ודו, קל וחומר כשמדובר בתחרויות בינלאומיות וחשובות כמו זו שהייתה בבבאקו. אני גאה בפיטר על התנהגות ספורטיבית ודוגמה אישית מופתית".

יושב ראש מרכז "עצמה", איתן ברק, הוסיף: "כל צעד ושעל של פיטר הינו גאווה גדולה וחשובה ביותר למרכז 'עצמה'. פיטר נחשב לאחד הספורטאים החשובים והמובילים בענף הג'ודו הישראלי והתנהגותו האצילית והספורטיבית הינה מתבקשת ובלתי נמנעת. ברצוני לברך את פיטר על נחישות, אינטנסיביות ומקצועיות אמיתית של ג'ודוקא ברמה בינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully