וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מטחי פרידה? אדינסון קבאני במדור נבחרי השבוע

11.5.2015 / 14:00

אדינסון קבאני חגג שלושער ראשון במדי פריס סן ז'רמן, אולי בדרך לטרבל היסטורי, אך בכל זאת עשוי לעזוב בקיץ כדי לברוח מהצל של זלאטן ולקבל מקום בחוד של מועדון על אחר. איתו בנבחרי השבוע: ההצלחה השקטה בפרמיירליג והסיפור מאחורי השוער היחיד שעצר לרונאלדו שני פנדלים

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של סטוק סיטי 0:3 על טוטנהאם

שחקן השבוע

אדינסון קבאני - פריס סן ז'רמן

הקלאסיקו הצרפתי בסטאד ולודרום נראה כמו שירת הברבור של אדינסון קבאני בפריס סן ז'רמן. החלוץ האורוגוואי שוב הוצב באגף השמאלי, נראה אבוד ופלט כמה מילים לעבר מאמנו לורן בלאן כאשר הוחלף בדקה ה-59. פ.ס.ז' ניצחה 2:3 במשחק הכי חשוב בכל שנה מבחינת אוהדיה, אבל הפרצוף החמוץ והמתוסכל של הסקורר האורוגוואי היה הסיפור הגדול.

מריצים כחודש קדימה. קבאני בהתקפה, לצד זלאטן איברהימוביץ', חוגג את השלושער הראשון שלו מאז המעבר לצרפת, משלים חודש בו כבש 10 שערים בכל המסגרות וסוגר מעשית את סיפור האליפות עם הצגה ב-0:6 המוחץ על גנגאן. וחשוב מכך, הקהל בפארק דה פראנס קורא בשמו לראשונה. אידיליה. כל זה כשביציעי האצטדיון בפריס יושבים נציגים של יובנטוס ומנצ'סטר יונייטד - שתי הקבוצות שצפויות לבצע מהלך בניסיון לצרף את קבאני בקיץ ולהבטיח לו את מה שלא קיבל בצרפת - מקום קבוע בשפיץ. "זה היה קבאני שאני אוהב, שכולנו אוהבים ושעושה אותנו מאושרים", פרגן בלאן לכוכב המחזור, וגם הפרשנים שחתכו אותו לאורך כל העונה חרגו ממנהגם ואף קראו לפ.ס.ז' לעשות הכול כדי להשאירו.

קבאני, כמעט כרגיל, פרח בחודש שעבר כאשר נדרש למלא את מקומו בחוד ההתקפה של זלאטן המושעה. במחזור הקודם המצב חזר לקדמותו בעקבות שובו של השבדי, אבל קבאני כבש מעמדת המוצא שלו בכנף השמאלית. הפרס היה מעבר ל-4-4-2 יהלום במשחק מול גנגאן, ושני החלוצים נהנו. לפתע נראה שהם בהחלט מסוגלים לשחק יחד. זלאטן סיפק שני שערים ושני בישולים, בעוד קבאני הרשים עם צמד יפה ברגל שמאל וקינח עם בעיטה אלגנטית מהאוויר ברגל ימין אחרי כדור חופשי מהיר של מרקו וראטי. החלוץ בן ה-27 הגיע ל-16 שערי ליגה והשווה את מאזנו מהעונה שעברה, כשבקרוב הוא עשוי לחגוג עם פ.ס.ז' טרבל היסטורי. ובעקבותיו תגיע הפרידה?

אדינסון קבאני שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
לאן הוא מכוון הפעם? אדינסון קבאני/רויטרס

מאמן השבוע

מארק יוז - סטוק סיטי

"לא קל לשחק מול הסגנון הזה של סטוק, הפסדנו בהרבה עימותים פיזיים מולם", התלונן מאוריסיו פוצ'טינו הנרגן לאחר שטוטנהאם שלו הובסה 3:0 בידי סטוק סיטי. "ספגנו שני שערים שהם טיפוסיים לקבוצה הזו - שני כדורים ארוכים שהובילו לטעויות שלנו". מפתיע, אבל באותו קלף השתמש המאמן הארגנטינאי כאשר הפוטרס ניצחו 1:2 בווייט הארט ליין בנובמבר, וגם כשסיים מולם פעמיים בתיקו בעונה שעברה, כשעוד עבד בסאות'המפטון. ארבעה מפגשים בינו לבין מארק יוז, ובאף אחד מהם הוא לא ניצח. לא יותר קל לפרגן? אנחנו נעשה את זה במקומו.

סטוק סיטי מהווה כבר כמה שנים הצלחה שקטה בפרמיירליג. אחרי המקום התשיעי בעונה שעברה, יוז ושחקניו קרובים לשיפור ההישג בעונה השנייה, למרות כל הקשיים. לאחר מופע בלהות נגד גנואה בטרום העונה, בסביבת המועדון דיברו על ירידה. כשמכת פציעות איומה פקדה את הקבוצה, אנשים היו מוכנים לקנות הינצלות במחזור הסיום. בויאן קרקיץ' נפצע בברכו דווקא ברגע שנכנס לעניינים, מעוז ההגנה ריאן שואוקרוס נפל, פיטר אודמווינגי בקושי שיחק ומדי שבוע הצטרף שם אחר לרשימה. באימון לפני המשחק מול סאות'המפטון לפני כשלושה שבועות, שלושת השחקנים שיכולים לשחק בעמדת המגן השמאלי נפצעו באותו אימון. הפוטרס התגברו גם על זה.

הניצחון הכי גדול זה 80 שנה של סטוק על טוטנהאם, שמצדה כנראה עושה הכול כדי להתחמק מעוד מסע ייסורים בליגה האירופית, אפשר ליוז להשוות את המאזן מהעונה שעברה: מקום תשיעי ו-50 נקודות. הוא הבטיח לעצמו עונה שנייה ברציפות בטופ 10, אבל יש בקופה עוד שש נקודות כדי שהמועדון הצנוע הזה יקבע שיא חדש. למרות הפציעות, למרות תקציב השחקנים ה-16 בגובהו בליגה והשקעה קטנה של 3.9 מיליון ליש"ט בלבד בקיץ האחרון. והמאמן הוולשי נהנה. אחרי שנזרק ממנצ'סטר סיטי בדצמבר 2009, הוא התנתק לחלוטין מכדורגל לכמה שבועות. לראשונה בקריירה, חש לא רצוי. בסטוק השלווה, שם הוא מתחיל כל יום עם כוס תה במשרד, הוא כבר קיבל חוזה חדש עד 2019. מרגיש רצוי מאי פעם.

מארק יוז, מאמן סטוק סיטי. GettyImages
ההצלחה השקטה. מארק יוז/GettyImages

פלופ השבוע

סטיבן קולקר - ק.פ.ר

פרס "אברהם גרנט" של העונה בפרמיירליג הולך לסטיבן קולקר ולרוי פר. השניים ירדו ליגה בעונה שעברה עם קרדיף סיטי ונוריץ', בהתאמה, והתאחדו להם בק.פ.ר רק כדי להוריד גם אותה. האכזבה מקולקר היא עצומה. הוא נרכש על ידי ריינג'רס תמורת 8 מיליון ליש"ט, עם טיקט של שחקן נבחרת אנגליה. על הנייר הוא אמור היה להיות מעוז ההגנה, אבל בפועל תפקד כמסננת הראשית.

לאורך כל העונה הוא לקה בתזמון, ביצע שגיאות איומות ובעיקר שוטט בחוסר אונים מוחלט, בדיוק כמו בשער הראשון של סרחיו אגוארו אתמול. אף אחד לא הבין מדוע קולקר בורח מהכדור. מנצ'סטר סיטי, כאמור, הייתה זו שהתכבדה לשלוח את ק.פ.ר הכושלת לליגת המשנה עם 0:6 קליל. 67 כדורים הוציאו קולקר וחבריו מהרשת ב-36 מחזורים, כשהוא שיחק ב-34 מהם. בלא מעט מקרים החצים כוונו לעבר ריו פרדיננד, אבל הוא בקושי שיחק בעוד קולקר היה על המגרש יותר מכל שחקן שדה אחר של ק.פ.ר. בסופו של דבר, הוא גם התגלה כפלופ גדול יותר.

דייגו קוסטה צ'לסי מול סטיבן קולקר קווינס פארק ריינג'רס. GettyImages
שתי ירידות רצופות. סטיבן קולקר, מימין/GettyImages

מהלך השבוע

דייגו אלבס עוצר את הפנדל של כריסטיאנו רונאלדו

5 בדצמבר 2009. כריסטיאנו רונאלדו זרק עצמו ברחבה וסחט פנדל מדייגו אלבס. הוא ניגש לנקודה הלבנה, עשה שתי עצירות קטנות ובעט שמאלה. אלבס, אז בשערה של אלמריה, הדף נהדר, אבל קארים בנזמה היה על הריבאונד וכבש. ריאל חזרה מפיגור ביתי וניצחה 2:4, אך רונאלדו עצמו הורחק לקראת הסיום.

9 במאי 2015. ריאל בפיגור 2:0 בדקה ה-45, ושוב רונאלדו ניצב מרחק 11 מטרים מאלבס, שהספיק מאז להפוך לאימת הפנדליסטים בלה ליגה ועבר לוולנסיה. רונאלדו שוב ביצע עצירות קצרות וגם הפעם ירה שמאלה. כוכב ריאל הוסיף מעט עוצמה, אבל השוער הברזילאי ידע בדיוק לאן הוא יבעט והדף פעם נוספת.

היחיד שלקח שני פנדלים לרונאלדו ומעכשיו גם שיאן הליגה, עם 16 עצירות פנדלים, בדיוק כמו אנדוני סוביסארטה האגדי. ההבדל הקטן? אלבס עצר 16 מ-35 בעיטות בליגה (45 אחוזי הצלחה), בעוד סוביסארטה עם 16 מתוך 102 (רק 15 אחוזים). הבלאנקוס אמנם הצליחו להכניע את אלבס פעמיים ביומו הגדול, אך השיגו רק נקודה ולמעשה איבדו חמש העונה מול ולנסיה. מסתבר שיש עוד אלבס אחד שזכאי לפרמיית אליפות מברצלונה.

סרחיו ראמוס ריאל מדריד מול דייגו אלבס שוער ולנסיה. GettyImages
הידיים שהבטיחו אליפות לברצלונה. דייגו אלבס/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: דייגו אלבס (ולנסיה) - סדרת הצלות פרט לפנדל המדובר
מגן ימני: איבן לופס (לבנטה) - בישול, הצלה מהקו וחמישה תיקולים מוצלחים
בלם: לואיק פראן (סנט אטיין) - נתן את האות לחמישייה הראשונה מאז 2004
בלם: רוברט הות (לסטר סיטי) - אחד האחראים לקאמבק המדהים
מגן שמאלי: בסטיאן אוצ'יפקה (פרנקפורט) - חוזר לכושר שהפך אותו לאחת מתגליות 2012/13
קשר: רוברטו סוריאנו (סמפדוריה) - צמד שאולי יהיה שווה כרטיס לאירופה
קשר: הרנאנס (אינטר) - הנביא חזר לאולימפיקו עם נבואת זעם
קשר: פטריק הרמן (בורוסיה מנשנגלדבאך) - עוד הצגה בדרך לליגת האלופות
חלוץ: ראול בובאדיז'ה (אוגסבורג) - לא צריך להיות מסי כדי לאמלל את הגנת באיירן
חלוץ: אדינסון קבאני (פריס סן ז'רמן) - שחקן השבוע
חלוץ: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - שלושער בדרך לשיא אישי חדש

חלוץ מנצ'סטר סיטי סרחיו אגוארו (ימין). AP
עוד שלושער לאוסף. סרחיו אגוארו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully