וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העטלף: דני פארחו סופסוף הופך לכוכב אמיתי בולנסיה

אלפרדו די סטפאנו התאהב בו וסירב להגיע למשחקים אחרי שריאל מדריד ויתרה עליו, הוא היה גיבור בנבחרת הנוער אבל לא מצא את עצמו בהמשך. עכשיו, אחרי שלל נדודים וכמה שנים קשות בולנסיה, דני פארחו מתחיל להגשים את עצמו ומגיע להזכיר לריאל מה חמק לה מבין הידיים

דני פארחו שחקן ולנסיה. GettyImages
זה לא היה פשוט. פארחו/GettyImages

"אם הוא עוזב את הקבוצה, אני לא בא לראות משחקים שלה יותר". אלפרדו די סטפאנו המנוח, נשיא הכבוד לשעבר של ריאל מדריד ואחד הכדורגלנים הגדולים והאגדיים אי פעם, החל לפקוד בקיץ 2007 באופן קבוע את משחקי הבית של קבוצת המילואים של הבלאנקוס, ריאל קאסטייה. הוא עשה זאת בעיקר בגלל נער אחד בו הוא התאהב ממבט ראשון, דני פארחו.

בסיומה של אותה עונה, שהייתה הראשונה והיחידה של פארחו במדי ריאל ב', המנהל המקצועי דאז פז'ה מיאטוביץ' בחר לשלוח אותו בעסקת השאלה לקווינס פארק ריינג'רס, ששיחקה באותם ימים בצ'מפיונשיפ. די סטפאנו, איש עם מילה, עמד בהבטחתו וסירב להגיע למשחקים. בפני הנשיא של ריאל באותה תקופה, רמון קלדרון, הוא טען: "פארחו הוא הכישרון הצעיר הכי גדול שיש לנו היום. הוא שחקן אדיר, פנומן". הילד זכה להשוואות לגוטי ולפעמים, גם להרבה יותר מזה.

בראיון שהעניק פארחו באפריל שעבר, כמה חודשים לפני שדי סטפאנו הלך לעולמו, הוא אמר: "זה עונג עבורי שאדם כמו די סטפאנו חושב עליי ככה. זה מדהים. בכל פעם שאני עולה לכר הדשא, אני חושב לעצמי שאסור לי לאכזב את אלפרדו, אחרי כל מה שהוא תרם לכדורגל. זה דוחף אותי קדימה ברגעים הכי קשים". לאורך השנים האחרונות, לדני פארחו היו לא מעט רגעים קשים. אבל עכשיו הוא פורח ופורץ וכעת, הוא מגיע בכושר שיא למשחק חוץ מול הקבוצה שגידלה אותו ושויתרה עליו, ריאל מדריד, בידיעה שהוא זה שיכול להרוס לה, שוב, את חלום האליפות.

אלפרדו די סטפאנו נשיא כבוד ריאל מדריד. AP
די סטפאנו התאהב במהרה/AP

פארחו נולד באפריל 1989 בפרבר של מדריד והצטרף למחלקת הנוער של הבלאנקוס בגיל 14. תומאס "סיטו" לופס, שגילה אותו באחת הקבוצות המקומיות והביא אותו לבירה, סיפר: "התרשמתי מהגובה שלו, הפיזיות, הכישרון וקצב המשחק הנהדר. הוא שחקן מושלם לעמדה שלו מאחורי החלוצים ויש לו רצון תמידי להשתפר. הוא חושב כל היום רק על כדורגל וכל הדיבורים על אופי בעייתי הם שטויות". בעונה הראשונה כשחקן בוגרים, ברנד שוסטר, שהדריך את הקבוצה הבכירה של ריאל, קרא לו למספר אימונים, אך לא נתן לו הופעת בכורה. פארחו רשם מספר משחקים במדי קאסטייה ולתהילה ראשונה זכה ביולי 2007. הוא נסע עם ספרד לאליפות אירופה עד גיל 19 ובמשחק היחיד בו עלה בהרכב, משחק הגמר מול יוון, כבש את שער הניצחון ב-0:1 עם בעיטה חופשית מבריקה (לצפייה בשער).

אחרי אותה עונה בריאל קאסטייה והמחמאות מדי סטפאנו, פארחו נסע עם הקבוצה הבכירה של המועדון לטורניר האמירויות המסורתי, שנערך באצטדיונה של ארסנל רגע לפני פתיחת העונה החדשה. במשחק שפתח את הטורניר, מול המבורג, הוא כבש בדקה ה-85 את שער הניצחון. אלא שבריאל החליטו שהבחור עדיין לא בשל ומיד לאחר הטורניר הוא נשאר בלונדון והצטרף לקווינס פארק ריינג'רס. אחרי ארבעה חודשים ריאל נקלעה למכת פציעות והחזירה אותו לשורותיה: "אי אפשר לומר 'לא' לריאל. זה הרגע לו חיכיתי כל כך הרבה שנים. אני חוזר בשל יותר, כשחקן וכאדם ורוצה לעזור לחואנדה ראמוס ולקבוצה בכל מה שצריך", הוא אמר.

את הבכורה הרשמית המרגשת הוא ערך בפברואר 2009, עשר דקות ב-0:4 על חיחון, אולם אחריה שיחק רק עוד ארבע פעמים לפני שעזב שוב, הפעם באופן קבוע (לפחות בינתיים). הוא נמכר לחטאפה תמורת שלושה מיליון יורו, כאשר ריאל שומרת לעצמה זכות ראשונים ואת האפשרות לרכוש אותו מחדש, אפשרות שהיא לא מימשה מעולם.

לקראת סיום עונת הבכורה שלו בחטאפה, הקבוצה אירחה את ריאל, שעלתה ל-0:4 כבר בדקה ה-36. מיד לאחר השער הרביעי, פארחו ניצל שגיאה של איקר קסיאס, חטף לו את הכדור וכבש מול האקסית. שחקני ריאל כעסו עליו וטענו שגם עשה עבירה על קסיאס וגם כבש לאחר שהשוער נותר פגוע על כר הדשא. אלא שהאוהדים סלחו לי במהרה, שכן במחזור האחרון של אותה עונה הוא הוביל קונצרט של חטאפה בויסנטה קלדרון וכבש את השער האחרון ב-0:3 על אתלטיקו. חטאפה השלימה עם הניצחון הזה עונה אדירה, סיימה במקום השישי וזכתה בכרטיס לליגה האירופית. ריאל תכננה לקנות אותו בחזרה, אולם העלייה של חטאפה לאירופה טרפדה זאת ובמקומו, הקבוצה הביאה את מסוט אוזיל וסרחיו קנאלס.

העונה הבאה כבר הייתה הרבה פחות נעימה. פארחו אומנם פתח אותה עם שער הניצחון ב-0:1 על אפואל ניקוסיה, שעזר לחטאפה להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית, אולם הקבוצה נאבקה בתחתית ורק ברגע האחרון ניצלה מירידת ליגה. במהלך אותה עונה החלו דיווחים לפיהם אתלטיקו מדריד מעוניינת בשירותיו. קבוצה אחרת שגיששה הייתה פאלרמו, שרצתה להביא אותו כמחליפו של חאבייר פאסטורה. אלא שתג המחיר, שעמד על 8-10 מיליון יורו, הרתיע את האיטלקים והם הלכו בסופו של דבר על אחד, ערן זהבי.

בינואר של אותה עונה הוא שוב כבש מול ריאל, הפעם בהפסד 3:2, מה שחידש את חרושת השמועות לגבי חזרה אפשרית הביתה בתום העונה. הדיבורים היו על חמישה מיליון יורו שיועברו לחטאפה, שתקבל גם את קנאלס או את הכוכב החדש של ריאל קאסטייה, אלברו מוראטה. בסופו של דבר, ריאל ויתרה על האופציה בפעם השנייה ופארחו נמכר תמורת שישה מיליון יורו לולנסיה, שהעבירה לחטאפה את השוער מויה, שמאז כבר הספיק להתגלגל לשערה של אתלטיקו מדריד.

ערן זהבי שחקן פאלרמו באימון. Tullio M. Puglia, GettyImages
בסוף הוא החליף את פאסטורה. זהבי/GettyImages, Tullio M. Puglia

גם אחרי המעבר למסטאייה, בריאל עדיין סירבו לוותר עליו סופית. בחוזה עליו חתם מול העטלפים נקבע כי לבלאנקוס יש אפשרות לרכוש אותו בתום העונה הראשונה תמורת 18 מיליון יורו או בתום העונה השנייה תמורת 15 מיליון. אלא שאם בתקופה שלו בחטאפה, הסעיפים הללו עוד היו ריאלים, הרי שאחרי השנתיים הראשונות בולנסיה היה ברור שבברנבאו לא יחזירו אותו.

עם הגעתו של פארחו לולנסיה, אמר "סיטו" לופס: "דני רצה להתקדם והוא יודע שקשה מאוד להשתלב בריאל, כך שהצטרפות לולנסיה היא דבר גדול עבורו והוא מאושר", אולם ההתאקלמות בקבוצה החדשה הייתה קשה במיוחד. בקיץ שלפני הגעתו לולנסיה, זכה פארחו עם נבחרת ספרד הצעירה ביורו 2011, אולם ההשתתפות בטורניר הובילה לכך שחבר מאוחר יחסית לחבריו החדשים בתקופת ההכנה שלהם לעונה.

מעבר לכך, ולנסיה בדיוק מכרה את חואן מאטה לצ'לסי ואת איסקו למלאגה ופארחו, שנדרש להיות המחליף שלהם, התקשה לעמוד בציפיות. הוא סיים את עונת הבכורה שלו בקבוצה בלי אף שער ב-30 הופעות ובספרד סיפרו שהמאמן באותה עונה, אונאי אמרי, מחק אותו לחלוטין. ולנסיה אף שקלה למכור אותו כבר בינואר וארסנל גילתה עניין רב, אך למזלם של העטלפים, העסקה לא יצאה לפועל. אמרי רצה שפארחו ישחק מאחורה יותר, כפליימייקר, בעוד פארחו עצמו העדיף לשחק ממש מאחורי החלוצים. זה הוביל להושבתו הממושכת ביציע וגרם לו לפספס את האפשרות לנסוע עם הנבחרת האולימפית ללונדון 2012. לקראת סיום אותה עונה, פארחו גם נתפס על ידי המשטרה כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול: "אני מצטער. זה לא יקרה שוב. יש לי כמה בעיות אישיות די גדולות כרגע", הוא אמר במסיבת עיתונאים לאחר המקרה.

שחקן מנצ'סטר יונייטד, חואן מאטה, חוגג. GettyImages
פארחו נדרש להיכנס לנעליים הגדולות של מאטה/GettyImages

לשמחתו של פארחו, לאחר אותה עונה עגומה אמרי עזב את התפקיד והעסק, לאט לאט, החל להשתפר. בעונה השנייה הוא כבש פעמיים ב-36 הופעות ובעונה השלישית מצא את הרשת חמש פעמים ב-46 משחקים, כאשר הוא הופך לשחקן הרכב קבוע. יחד עם זאת, רכבת המאמנים בולנסיה המקרטעת של אותה תקופה לא עזרה ובשלב מסוים, הוא התכסח עם מירוסלב דוקיץ'. השחקנים, לפי העיתונות הספרדית, ניצבו לצד השחקן ולא הבינו מדוע המאמן הסרבי מתייחס אליו בקרירות כזו.

אחרי שגם דוקיץ' עזב, הגיע לתפקיד חלוץ העבר פיצי והשאלה הראשונה שלו הייתה: "למה דני לא משחק?". תחת המאמן החדש, פארחו כבש גם ב-2:3 הסנסציוני של ולנסיה בקאמפ נואו מול ברצלונה וגם ב-2:2 הנהדר שהיא השיגה בברנבאו נגד ריאל. שתי התוצאות הללו היוו חלק חשוב באליפות של אתלטיקו בעונה שעברה ופארחו, שפעם היה התקווה הגדולה של ריאל, אולי עוד יהפוך לחביב האוהדים בקלדרון. עם שני השערים האלה שלו, הוא הפך לשחקן ולנסיה הרביעי אי פעם והראשון מאז דויד וייה ב-2005 שכובש בחוץ באותה עונה מול שתי הענקיות של ספרד. הוא גם היה הראשון שכובש מול שתיהן בחוץ בלי אף פנדל מאז עשה זאת ואלרי קרפין במדי סלטה ויגו ב-1996/97.

השער שלו בתיקו נגד ריאל היה הראשון שכבש באצטדיון בו תמיד חלם לשחק. זה קרה ברביעי במאי אשתקד, לפני שנה וכמה ימים ומיד לאחר ההדחה האכזרית בשנייה האחרונה של חצי גמר הליגה האירופית מול סביליה, הדחה אחריה פארחו גם נאלץ לראות את אונאי אמרי, המאמן שאימלל אותו, חוגג לו ולחבריו בהפגנתיות מול העיניים. ההחלטה של פיצי להוציא את פארחו בדקה ה-79 של אותו משחק ספגה ביקורות קשות ובסופו של דבר, אחרי שולנסיה סיימה עונה רעה, במקום השמיני ובלי הכרטיס לאירופה, פיצי פוטר ונונו מונה.

נונו אספיריטו סנטו מאמן ולנסיה. רויטרס
נונו שינה הכול/רויטרס

העונה, תחת נונו הפורטוגלי, דני פארחו סוף כל סוף הופך לסופרסטאר שדי סטפאנו חלם עליו. לצערו, דון אלפרדו כבר לא יראה את זה קורה. פארחו ירש את החלוצה מספר 10 מאבר באנגה ומצא את הרשת במחזורים 2 ו-3, מה שעזר לולנסיה לרשום צמד ניצחונות בדרך לפתיחת העונה הטובה בתולדותיה בליגה הראשונה. ליברפול, שחשקה בו כבר מהשנה שעברה, שלחה על פי התקשורת האנגלית נציג בכיר לראות אותו משחק מספר פעמים, אבל פארחו מסרב לחזור לממלכה.

בכריסמס האחרון הוא העניק מספר ראיונות ואמר: "אני שמח, כי סופסוף מצאתי את האיזון בין הכדורגל לחיים האישיים שלי. אני מקווה שב-2015 נהיה קבוצה טובה יותר ואני אהיה שחקן טוב יותר". קיווה, וקיים. עם תחילת השנה האזרחית החדשה, פארחו נהנה מתקופה טובה נוספת, שכללה ארבעה שערים בארבעה משחקים. שניים מאותם שערים הגיעו ב-1:3 הקריטי על סביליה, שגרם לולנסיה לעקוף את יריבתה בטבלה ולהתייצב במקום הרביעי, המוביל למוקדמות ליגת האלופות. פארחו לא מגיע לברנבאו רק כדי להוכיח לריאל כמה היא הפסידה כשויתרה עליו, אלא גם בניסיון להשיג את הכרטיס הנחשק לצ'מפיונס.

בולנסיה מכנים אותו "היורש של רובן בארחה" ודייגו לופס מה"קאדנה סר" כתב: "הוא הסמל של הקבוצה הנוכחית, בכל המובנים". בחודש האחרון, פארחו שוב העלה הילוך וכבש בכל שלושת המחזורים החולפים, כולל כדור חופשי אדיר לחיבורים של ראיו וייקאנו ובעיטה נוספת לחיבורים, ב-1:3 על אייבר. 12 שערי הליגה שלו מציבים אותו במקום השלישי מבין הכובשים הספרדים העונה ובשוויון עם חאמס רודריגס בפסגת הקשרים הכובשים ב"לה ליגה".

אז מה הלאה? פארחו התאכזב מכך שלא נכלל אפילו בסגל הרחב למונדיאל ועכשיו הוא מצפה לזימון בכורה לנבחרת הבוגרת של ספרד. העיתונאי גיאם בלאגה אמר עליו לאחרונה: "יש לו עוד דרך ארוכה כדי להגיע לרמות של ריאל וברצלונה, אבל הוא בהחלט עשה התקדמות גדול. הוא הפך לחלק חשוב מאוד בולנסיה, הוא יציב יותר היום". החוזה בולנסיה מסתיים בקיץ הבא והשבוע נפוצו שמועות לפיהן הוא לא מתכוון להאריך אותו ועשוי לעבור לאתלטיקו, ששוב נכנסה למרוץ אחריו. "שמעתי את כל הדיבורים על אתלטיקו, אבל אני לא יודע אם הם נכונים ובכל מקרה, יש לי דברים חשובים יותר על הראש כרגע", הוא הבהיר ומיד הוסיף, למי שתוהה מה הם אותם דברים חשובים, "אנחנו באים לברנבאו כדי לנצח". מעניין אם אלפרדו יביט עם חיוך מלמעלה במקרה שדני פארחו ינצח את ריאל ויגמור לה, שוב, את חלום האליפות.

למעקב בטוויטר אחרי עידן ויניצקי

  • עוד באותו נושא:
  • דני פארחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully