וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת המשחקים הכי גדולים בשושלת של מכבי תל אביב

19.5.2015 / 15:00

הניצחון שהחל הכול, המהפך שהציל עונה, הדרבי ששינה את העיר, הגול של לוגסי, ההישג ששבר קללה, השלושער האגדי של זהבי, ההצגות הדומיננטיות תחת פאקו ועוד. מכבי תל אביב נהנתה בשלוש שנות השליטה שלה משלל משחקים גדולים: הנה הטופ של הטופ

עריכה: רן צימט
שחקן מכבי תל אביב מואנס דאבור. מגד גוזני
הכול התחיל מזמן, עם מונס דאבור/מגד גוזני

27/8/12: 1:2 על מכבי חיפה

מה היה?

בערך 100 מחזורי ליגה עברו מאותו ערב בבלומפילד, הערב בו החלה השושלת. עם ג'נרל מנג'ר טרי ביציע ומאמן חדש ואלמוני על הקווים, אבל גם עם לא מעט תקוות בלבד, הצהובים אירחו במחזור הפתיחה של העונה את הקבוצה שלאורך כל כך הרבה שנים דאגה לתקוע להם פעם אחר פעם סכין עמוק בבלון החלומות. מכבי הגיעה למשחק ההוא אחרי כמעט שלוש שנים ללא ניצחון ליגה מול הירוקים ואם תתנו הצצה בשחקנים ששיחקו אז לעומת אלה של היום, תתקשו להאמין. בין היתר, היו שם עומר ורד, שבישל בצורה נהדרת את הראשון למונס דאבור בדקה השישית, רפי דהן שסידר לדאבור את שער הניצחון בדקה ה-55 וגם משה לוגסי (עוד נחזור אליו) ואפילו בן בן יאיר, שעלה מהספסל. גם מכבי חיפה הגיעה לאותו משחק עם רוח חדשה ועם ראובן עטר לראשונה בליגה על הקווים ויש שיגידו שכמו שמכבי תל אביב השתחררה מהסיוטים שלה באותו משחק, הרי שחיפה תקועה בהם מאז ועד היום.

מה אמרו?

אוסקר גרסיה היה משוכנע אז: "מכבי חיפה היא עדיין הקבוצה הטובה בישראל", והודה: "זו תוצאה מצוינת בשבילנו". גל אלברמן הוסיף: "אנחנו בונים לאט לאט, עם המילה הכי לא מתאימה למכבי תל אביב, סבלנות".

צפו בתקציר

רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב (שני מימין) עם שרן ייני, רוברט ארנשו, וינסנט אניימה. ברני ארדוב
רגע לפני עוד התפרקות צהובה טיפוסית, הגיע קולאוטי וניצח בגשם ברמת השרון/ברני ארדוב

24/11/12: 3:4 על עירוני רמת השרון

מה היה?

בדיסק שהוציאה מכבי תל אביב אחרי האליפות הראשונה נשאלו השחקנים מתי הם ידעו שאפשר לעשות את זה. פעם אחר פעם, התשובות חזרו למשחק הזה, במבול של גרונדמן, עם מהפך בלתי אפשרי שהשכיח את השדים הגדולים ביותר של הצהובים. הקבוצה מקרית שלום הגיעה למשחק הזה בצורה הכי גרועה שיכולה להיות. 13 הימים הקודמים כללו הפסד כואב נוסף בדרבי התל אביבי (אותו סיימה הקבוצה בתשעה שחקנים), נסיעה של אוסקר גרסיה לשיחה עם ראשי קלאב ברוז' לגבי עתידו, תחילתו של מבצע עמוד ענן שיצר חוסר שקט אצל כל הצוות הזר והפסד ביתי לבני יהודה כאשר דקות לפני פתיחת המשחק מיורט טיל מעל שמי בלומפילד. זו הייתה נראית כמו תחילתה של עוד התפרקות קלאסית של מכבי תל אביב, כזו שהקבוצה חוותה כל כך הרבה פעמים לאורך העשור האחרון. וזה נמשך ברמת השרון, שם המארחת עלתה ל-0:2 במחצית הראשונה ול-1:3 עם פתיחת המחצית השנייה. אלא שבחסות הגשם, וגם קצת גל ניר, הצהובים חזרו עם גונסאלו גרסיה, אלירן עטר ואז, הגול של קולאוטי, שהשלים מהפך אדיר תוך 16 דקות וניצחון שהחזיר את הדופק.

מה אמרו?

רוברטו קולאוטי, שלא תרם יותר מדי למכבי תל אביב לאורך השנים שלו אצלה, אבל היה חתום על השער הכל כך חשוב הזה, סיכם: "הראנו שיש לנו קבוצה עם אופי". אוסקר גרסיה, שהתעמת עם מנחם קורצקי לאחר המשחק, אמר: "זה היה משחק טוב לאוהדים, לא למאמנים". זה לא הפריע לו לספק את אחת החגיגות הזכורות ביותר ממנו, עם הפנים לספסל והאגרופים המשתוללים.

צפו בתקציר

אלירן עטר, יואב זיו, איתן טיבי, מכבי תל אביב. קובי אליהו
תל אביב התהפכה בערב גורלי אחד/קובי אליהו

11/2/13: 0:4 על הפועל תל אביב

מה היה?

את רצף האימים שלה, שכלל ארבע שנים ללא ניצחון בדרבי, מכבי כבר שברה בעונה שלפני עם אותו "דרבי מקלות" מפורסם. בפתיחת העונה תחת אוסקר היא אפילו ניצחה עוד דרבי, בגביע הטוטו, אבל ההתפוצצות הזו בבלומפילד הבהירה: העיר צהובה, ותישאר כזו להרבה מאוד זמן. מהשנייה הראשונה, הפועל לא עברה את החצי ובדקה ה-14 ראדה פריצה התחיל לאותת על היכולת האדירה שלו ברחבה עם הראשון. לקראת המחצית, אלירן עטר שם את השני ואחר כך, השלים צמד לפני שראדי קינח. ערן זהבי, במשחק ראשון נגד האקסית המיתולוגית, ליהטט אף הוא ובהפועל כבר החלו להבין מה חמק להם מהידיים. נוקאאוט בלתי נשכח של מכבי תל אביב על היריבה העירונית, שכל כך נהנתה לחגוג עליה בחצי העשור שקדם לאותו משחק.

מה אמרו?

אחד השחקנים הצהובים הודה בסיום: "זה היה אחד המשחקים הכי קלים שהיו לנו השנה. הייתה חגיגה בבלומפילד". שחקן אחר הוסיף: "הרגשה מדהימה. דיברנו בינינו במגרש ולא קלטנו מה קורה. גם הקהל לא קלט". גורם בהנהלה סיכם: "זה משחק שייכנס להיסטוריה".

צפו בתקציר

משה לוגסי מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
98:07, ולוגסי שם את הכדור בחיבור של החיבור/ברני ארדוב

18/2/13: 2:3 על בני יהודה

מה היה?

כמה פעמים בחייה של קבוצת כדורגל היא מספקת שני משחקים אגדיים תוך שבוע? עדיין תחת אופוריית הדרבי האגדי כנראה, הצהובים התייצבו לדרבי קטן יותר, מול בני יהודה. כפי שכבר נכתב כאן, בסיבוב הראשון המפגש הזה הסתיים בהפסד ביתי (אחד הבודדים תחת ג'ורדי קרויף) וגם הפעם זה היה קרוב להיגמר עם אפס נקודות. זה נגמר עם שלוש. בזכות משה לוגסי כמובן. מכבי, בעיצומה של הדהרה לאליפות, עלתה ליתרון משער של פריצה. שלו מנשה איזן ובדקה ה-90, פדרו גלבאן הפציץ את הפרצוף של ברק לוי ועוז ראלי אמר תודה ומול שער ריק, הקפיץ את הכדור פנימה. 1:2 דרמטי לזהובים והאוהדים שלהם כבר החלו לחגוג ניצחון גדול. ואז ברק לוי נשאר שרוע על הקרקע ומכבי חידשה את המשחק עם 92:42 על השעון, וראדה פריצה השווה עם 92:51 וברק לוי שוב נפל וקיבל טיפול וגרינפלד לא שרק לסיום ועוד פציעה פה ועוד אחת שם ולוגסי, שקיבל מייני ועם 98:07 שם אותה באימא של החיבור ואוסקר דהר מהספסל. אינסיין.

מה אמרו?

אחד משחקני הקבוצה הצהיר: "זה גול של אליפות, ניצחון של אליפות". לוגסי נשאל על רגע הבעיטה והודה: "לא חשבתי יותר מדי. לחזור ככה לניצחון זה דבר מטורף". ראדה פריצה הוסיף: "זה משחק שאזכור כל החיים" ובבני יהודה ההמומה רק פרגנו ללוגסי על הבומבה ולא ידעו שזו ההתחלה של רצף ספיגות דרמטיות בלתי נגמר, שבסוף גם יוריד אותם ללאומית.

צפו בתקציר

מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב חוגג עם ערן זהבי. ברני ארדוב
אפילו בפיגור 2:0 הצהובים לא חששו מהדרבי/ברני ארדוב

13/5/13: 2:4 על הפועל תל אביב

מה היה?

המשחק הכי פחות משמעותי ברשימה הזו, אבל כזו שאף אוהד צהוב לא ישכח. מכבי תל אביב הגיעה לדרבי האחרון של אותה עונה כשהיא כבר שלושה שבועות אחרי חגיגות האליפות הראשונה מזה עשור. הצהובים רצו לסיים בחיוך, אבל כך גם היריבה העירונית, שלא שכחה את ההשפלות שספגה באותה עונה וקיוותה לשמח את הקהל שלה, שמילא את בלומפילד. הפועל פתחה בצורה מושלמת, עם גול נהדר של טל בן חיים, אז עוד באדום ופנדל שכבש השוער אפולה אדל. כמה דקות לאחר מכן, איגנסיו פידלף היה חייב לקבל אדום ופנדל אחרי עבירה על דמארי ברחבה, אבל ליאני פספס והצהובים החלו בקאמבק האדיר. זהבי צימק בפנדל, רגע לפני ההפסקה, ראדי השחיל כדור חופשי מושלם בדקה ה-69, קולאוטי השלים מהפך חצי דקה אחרי שעלה מהספסל ומיכה עוד הספיק לעקוץ את אדל עם שער מתוחכם בשנייה האחרונה. דווקא בגלל חוסר החשיבות, זה היה ניצחון גדול עבור הצהובים, שהבהירו שהם הרבה יותר טובים מהיריבה העירונית וגם פיגור 2:0, במשחק חוץ לכאורה, לא מטריד אותם.

מה אמרו?

אוסקר גרסיה, במשחקו הלפני אחרון בקדנציה הראשונה כמאמן מכבי תל אביב, סיכם: "גם ב-2:0 ידעתי שהשחקנים רוצים לסיים את העונה יפה". מהראן ראדי הוסיף: "הייתה חוויה". זהבי אמר: "אנחנו לא רוצים שזה ייגמר" ואילו שחקן אחר בצהוב היה נחרץ: "לרגע לא חששנו, אנחנו פשוט טובים יותר מהפועל".

צפו בתקציר

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב עם חואן פאבלו. ברני ארדוב
נוקאאוט בחיפה. פריצה ומיטרוביץ' חוגגים/ברני ארדוב

23/9/13: 0:3 על מכבי חיפה

מה היה?

פתחנו עם המשחק שהסיר ממכבי תל אביב את הפחד ממכבי חיפה ובכל זאת, אחרי אותו ניצחון בבלומפילד, הירוקים השיגו 0:1 בביתם בסיבוב השני ושני משחקי הפלייאוף הסתיימו בתיקו. מכבי הגיעה לקרית אליעזר, "קללת אליעזר" בפי אוהדים צהובים רבים, בתור אלופה למחזור השלישי של העונה מול מכבי חיפה עדיין מפחידה מאוד ועם אריק בנאדו הפעם על הקווים. ברק יצחקי דחק את הראשון עם החזה אחרי ההפסקה ופריצה הוסיף צמד פנטסטי מיד לאחר כניסתו כמחליף כדי לחתום 0:3 גדול וניצחון צהוב ראשון בקרית אליעזר מאז 2004! עם כל הכבוד לשני החלוצים הכובשים, ההצגה הזו הייתה שייכת למנצח, פאולו סוזה, שהפתיע את כולם עם מערך של שלושה קשרים אחוריים ויצא ענק, כשהוא מציג לראשונה את היכולות הטקטיות הכבירות שלו, שעזרו לו בהמשך לפרק בקלות כל התנגדות בזירה המקומית.

מה אמרו?

"פאולו סוזה עשה בית ספר לאריק בנאדו", סיכמו אצל האלופה, "הגיע הזמן שננצח בחיפה. איזה כיף היה". הפורטוגלי עצמו סיכם: "זה רגע קשה עבור מכבי חיפה. יש למועדון שלנו מנטליות היסטורית של מנצחים. זו תוצאה של העבודה הקשה".

צפו בתקציר

שחקן מכבי תל אביב, ברק יצחקי. ברני ארדוב
יצחקי הוביל ערב אירופי גדול. מכבי צריכה עוד כאלה/ברני ארדוב

7/11/13: 2:4 על איינטרכט פרנקפורט (הליגה האירופית)

מה היה?

הנה משהו שעוד חסר למכבי תל אביב בשושלת שלה, אולי הצעד הבא: כמה קונצרטים באירופה, הצגות בלתי נשכחות, כמו שיש להפועל תל אביב ומכבי חיפה. בשנתיים האחרונות, הצהובים שיחקו שמונה משחקים במוקדמות ליגת האלופות ועשרה במסגרת הליגה האירופית ומכולם, רק את המשחק הזה (ואולי את השלישייה המהירה בגארבג' טיים נגד באזל) הם יכולים לזכור באמת. רק שבועיים לפני המשחק הזה, מכבי לא נראתה ברמה בכלל והפסידה 2:0 קליל בפרנקפורט. שלושה ימים לפני שהגרמנים הגיעו לבלומפילד, הקבוצה של פאולו סוזה הפסידה 3:2 בבאר שבע. זה עלול היה להיגמר לא טוב, וזה נגמר הכי טוב. ב-35 הדקות הראשונות, החבורה של סוזה שטפה את המגרש והותירה את פרנקפורט בהלם. זהבי שם את הראשון, יצחקי הוסיף צמד מהיר וזה כבר 0:3. אלא שהגרמנים חזרו תוך ארבע דקות במחצית השנייה, צימקו ל-2:3 וחיפשו את השוויון. ברגע האחרון של המשחק, מכבי קיבלה פנדל וזהבי, עם פאננקה מהסרטים, העיף את בלומפילד לעננים.

מה אמרו?

סוזה הנרגש סיכם: "זה אחד הניצחונות הגדולים של מכבי תל אביב" וגם מאמן היריבה, ארמין פה, החמיא: "יש לי רק מחמאות לצורה בה מכבי שיחקה". יצחקי אמר: "הראנו להם מה זה כדורגל ישראלי" וזהבי הוסיף: "סיפקנו חוויה לכדורגל הישראלי. זה אחד המשחקים הגדולים בקריירה שלי. עשינו ערב מדהים עם הקהל". קרלוס גרסיה: "המשפחות שלנו באו מספרד וגם הם אמרו שלא ייאמן מה הקהל עשה באצטדיון". דן איינבינדר: "הלב לא הפסיק לפעום, כי באמת שרצנו המון".

שחקני מכבי תל אביב אחרי ערן זהבי. יוסי ציפקיס
כשפאולו סוזה הפך ליוסאין בולט. זהבי מוביל את החבורה החוגגת/יוסי ציפקיס

17/3/14: 2:3 על הפועל תל אביב

מה היה?

כשפאולו סוזה הפך ליוסאין בולט. זה כנראה היה, ולנצח יישאר, הדרבי המופרע ביותר שראתה העיר תל אביב. פשוט כי קשה לחשוב על תסריט יותר מטורף ממה שקרה באותו ערב בבלומפילד. עיקרי הדברים: קליימן פותח במקום דני עמוס ואוכל בין הרגליים את הדרדל'ה של זהבי. ארבע דקות אחר כך פריצה מורחק. לפני המחצית, דמארי נוגח את השוויון של הפועל, שלוחצת בטירוף ומקבלת, שלוש דקות לסיום, פנדל שלא היה. דמארי שם 1:2 והאדומים מתחילים לחגוג ניצחון בדרבי, סופסוף. הכרוז האדום חוגג את השער וצווח: "עווווווווומר", בזמן שטל בן חיים, כמה שניות אחרי שנכנס כמחליף, כבר דוהר לרחבה וסוחט פנדל. זהבי משווה והצהובים נושמים לרווחה ומסתפקים בנקודה. ואז, דגני וייני ובדש וזהבי ובום. "הפועל תל אביב פשוט הלכה לישון וזה קצת מוקדם ללכת לישון", אמר יורם, בשעה שפאולו סוזה טס להיות ראשון הקופצים על נאמבר 7.

מה אמרו?

מה לא? "אלוהים יושב על הכתף של זהבי ורק שימשיך לשבת שם", סיכם במשפט מחץ אחד בן חיים, "זה היה המשחק הכי מטורף בחיים שלי", הוא הוסיף. גורם בכיר במועדון הודה: "הניצחון הזה הוא מיני אליפות" ואחד השחקנים הוסיף: "אם במשחק כזה הפועל לא מנצחת אותנו, מתי כן? עשינו דבר מדהים". זהבי סיפר: "ב-2:2 אמרתי לבדש שבבקשה ייתן לי עוד כדור, כי אני אבקיע עוד אחד. היה פלאשבק למשחק נגד בני יהודה מהשנה שעברה. אמוציות מטורפות. לא יכול להיות יותר טוב מזה". ובצד המפסיד: "חלק בכו, חלק צעקו. שברנו שיאים של לוזריות", אמר גילי ורמוט, אז עוד אדום. רן בן שמעון הודה: "זו טרגדיה ספורטיבית" ובקבוצה אמרו: "זו אחת הטראומות הגדולות בתולדות המועדון".

צפו בתקציר

ברק בדש שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משחק הצהרה בעונה בלי הרבה כאלה. בדש חוגג בגביע/ברני ארדוב

4/3/15: 0:3 על קרית שמונה ברבע גמר הגביע

מה היה?

מהשנה הנוכחית יש ברשימה הזו רק שני משחקים וגם את שניהם נאלצנו לגרד, כדי לתת בכל זאת קצת ייצוג וכבוד לחבורה שמוביל פאקו. למה בעצם? גם כי מכבי של העונה אולי קצת פחות דורסנית מהשנים הקודמות אבל בעיקר, כי היא השיגה כל כך הרבה, שמעטים הדברים שהיא תעשה שיכולים עוד לרגש. עוד ניצחון בדרבי? עוד ניצחון חוץ על מכבי חיפה? עוד חגיגה על בית"ר? כבר ראינו כמעט הכול. מה עוד לא ראינו? גביע. אחרי הזכייה הדרמטית בגביע הטוטו, הצהובים רחוקים כעת ניצחון אחד מהשלמת טרבל ומהנפת גביע המדינה לראשונה מזה עשור. כן, בדיוק כמו שהם זכו באליפות הראשונה בשושלת הזו אחרי עשור שחון. בשנתיים הראשונות של ג'ורדי, מכבי די ויתרה על הגביע והתרכזה בדברים אחרים, חשובים יותר. זה גרר לא מעט ביקורת והשנה החליטו בקרית שלום לקחת את העסק קצת יותר ברצינות. אחרי ניצחון קליל על בית"ר תל אביב רמלה וניצחון ביתי קשה מאוד על אשקלון, מכבי הגיעה ברבע הגמר למשחק כפול מול קרית שמונה, מחזיקת הגביע המכהנת והקבוצה שכל העונה נתנה לה פייט מצוין בליגה. המשחק הראשון, בחוץ, היה טראומטי. זהבי כבש, אבל אבוחצירה השווה בשנייה האחרונה וסידר לצהובים משחק רביעי בלי ניצחון, בשיאו של משבר די רציני. בגומלין, בבלומפילד, מכבי כבר התפוצצה עם תצוגה שהוציאה אותה, בדיוק במאני טיים, לתקופה הטובה ביותר שלה העונה ועזרה לה גם לסגור עניין בליגה לאחר מכן. בדש כבש שער נהדר, זהבי הוסיף צמד ופאקו הבהיר שגם תחתיו הקבוצה נמצאת מעל כל הכדורגל הישראלי.

מה אמרו?

פאקו היה מאושר: "זה אחד המשחקים השלמים ביותר שלנו העונה. הקבוצה הזו מסוגלת לעשות דברים גדולים". זהבי הסכים: נראינו ממש טוב. זו הדרך שלנו. זו איזושהי הצהרת כוונות, אנחנו קבוצה עוצמתית".

צפו בתקציר

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לכל עונה יש את שער האליפות הלא רשמי שלה. זהבי חוגג, בניון רק צופה/ברני ארדוב

22/3/15: 1:2 על מכבי חיפה

מה היה?

בראשית היה לוגסי. אחריו היה זהבי. ואז, שוב זהבי. לכל אחת משלוש עונות האליפות של מכבי תל אביב יש את השער הדרמטי שלה, זה שמרגיש כמו שער האליפות. נכון, זה לא היה מטורף כמו אז מול בני יהודה או הפועל תל אביב, אבל אחרי שזהבי הוריד על החזה בדקה ה-89 והרים את הרשת של סטויקוביץ' עם בעיטה מושלמת מהאוויר מחוץ לרחבה, היה ברור שהאליפות נשארת בקרית שלום עוד שנה. השער הזה, במשחק שפתח את הפלייאוף עבור שתי הקבוצות, קבע פער של חמש נקודות בין הצהובים לבאר שבע, פער ששבוע לאחר מכן כבר הפך לשמונה. הוא גם השאיר את חיפה על אפס ניצחונות מעשרת משחקיה האחרונים מול היריבה הגדולה. אלירן עטר, שזכה לטקס ומחיאות כפיים בפתיחה ואפילו כבש שער (אחרי שאיגייבור מצא את הרשת בתוך הדקה הראשונה), רק צפה מהצד בחבריו לשעבר חוגגים.

מה אמרו?

פאקו המאושר פרגן: "ערן זהבי הוא מתנה למכבי תל אביב והיא צריכה להשאיר אותו כאן הרבה שנים. צריך לשלם על נאמנות והוא מראה שהוא נאמן, הוא אף פעם לא שבע". זהבי סיפר: "ברגע שהכדור יצא לי מהרגל, ידעתי שזה גול. אנחנו מעבירים מסר שבוע אחרי שבוע בדומיננטיות שלנו".

צפו בתקציר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully