וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבל של פספוס: אלברט רוסנאק המחיש את הצרות של מנצ'סטר סיטי

4.5.2015 / 9:00

ביום בו צ'לסי נישלה אותם מתואר האליפות, ראו התכולים את הקשר הסלובקי ששיחררו כמעט ללא תמורה מביא לכרונינגן גביע ראשון בתולדותיה. הבלוג של מיכאל יוכין על הדוגמה הקלאסית לדם החדש שחסר בסגל של האלופה היוצאת

רונאלד קומאן, אריאן רובן, לואיס סוארס - כוכבים לא מעטים שיחקו בתקופות שונות בכרונינגן, ואפילו יוהאן נייסקס קפץ לביקור חטוף בשלהי הקריירה. ובכל זאת, עד אתמול (ראשון) לא היה למועדון הירוק-לבן מצפון הולנד אפילו תואר אחד בארון. אבל גמר הגביע מול זוולה, מחזיקת הגביע מאשתקד, קטע סוף סוף את הבצורת עם 0:2 מתוק.

שחקני כרונינגן חוגגים. GettyImages
הבצורת נקטעה סוף סוף. שחקני כרונינגן/GettyImages

"מתנה משמיים"

הגיבור האולטימטיבי שנרשם באותיות זהב בספרי ההיסטוריה של המועדון היה אלברט רוסנאק, עושה המשחק הסלובקי בן ה-20. באופן ביזארי, אוהדי הקבוצה כלל לא היו מודעים לקיומו בתחילת העונה. בכרונינגן הכירו לראשונה את רוסנאק כאשר התארחו בספטמבר אצל היריבה האיזורית הקטנה קאמבור, בשורותיה שיחק הקשר הצעיר כמושאל ממנצ'סטר סיטי. הוא ניהל ביד רמה את משחק קבוצתו, שלט ללא עוררין במרכז המגרש, והעלה את קאמבור ליתרון בתחילת המחצית השניה. בשלב זה איבדו שחקני כרונינגן את העשתונות, ביצעו שתי עבירות גסות במיוחד על רוסנאק והתפרעו. התוצאה – ארבעה כרטיסים צהובים, ופעולה מיידית של מאמן קאמבור הנק דה יונג שהחליף את הסלובקי הצנום על מנת לשמור על בריאותו. זה לא עזר לכרונינגן – היא הובסה 3:0.

קאמבור התאהבה באופן מיידי בכשרון שקיבלה מסיטי על מנת שיצבור נסיון. "הוא מתנה משמיים", אמר המנכ"ל חראלד ואן דן בלט. ליתר דיוק, היתה העסקה פרי עמלו של המנהל הספורטיבי מרסל קייזר, אחיינו של כוכב איאקס האגדי פיט קייזר. הוא איתר את רוסנאק שהתבזבז על הספסל בליגות הנמוכות באנגליה – תחילה באולדהאם ולאחר מכן בברמינגהאם – והציע לו לנסות את מזלו בהולנד. "אלברט תופקד בעיקר באגף הימני באנגליה, אבל ראינו שהוא אוהב לסטות למרכז. יש לו טכניקה טובה וראיית משחק משובחת, אז נתנו לו להיות פליימייקר", הוא הסביר. כל כך פשוט, כל כך גאוני.

אלברט רוסנאק במדי קאמבור. GettyImages
בתחילת העונה אוהדי הקבוצה כלל לא היו מודעים לקיומו. אלברט רוסנאק/GettyImages

הגיע כבנו של הסקאוט

למה לא הפנימו בסיטי את הפוטנציאל של הילד שצמח באקדמיה המצוינת שלה? הסוגיה הזו חייבת לעלות לדיון לא רק בהקשר לסלובקי, אלא באופן כללי. אלופת אנגליה היוצאת לא השכילה לאורך שנים לשלב את הבוגרים בסגל הראשון, אשר הלך והתבגר, עד שהקבוצה הגיעה למצב בו נדרשת מהפכה של ממש בקיץ הקרוב. את רוסנאק היא קיבלה לשורותיה כמעט במקרה. אביו, אלברט רוסנאק סניור, הצטרף למועדון כסקאוט ב-2010, והביא איתו את הילד שהיה בן 16. הוא התבלט באופן קבוע במשך שלוש שנים, אבל כאשר הגיע הזמן לקפיצת מדרגה העדיף המועדון לשלוח אותו בהשאלה לקבוצות ממש לא מתאימות בעונה שעברה.

שנה מתסכלת גרמה לרוסנאק להבין שדרוש שינוי כיוון מיידי. אז הוא שמח עד הגג כאשר קאמבור פנתה אליו, ואפילו הסכים להגיע למבחנים. הוא הוחתם ללא דיחוי בהשאלה עד דצמבר, והבקיע את שערו הראשון כבר בדקה ה-13 במשחק הבכורה נגד טוונטה. כוכב נולד בליגה ההולנדית, עד אמצע העונה הוא הרשית ארבע פעמים, וקאמבור שדוגלת בסגנון אסתטי של מסירות קצרות ומהירות התבגרה באופן מפתיע בחלק העליון של הטבלה.

אלברט רוסנאק במדי מנצ'סטר סיטי. GettyImages
נחת אצל התכולים כמעט במקרה. רוסנאק במדי סיטי/GettyImages

המחיר: 550 אלף יורו

במועדון הצנוע עשו הכל כדי להאריך את תקופת ההשאלה עד סוף העונה לפחות, ובשלב מסוים נדמה היה כי ההסכם קרוב. אלא שאז נכנסה לתמונה כרונינגן. מאמנה ארווין ואן דה לואי לא שכח לרגע את ההשפלה מול רוסנאק, וביקש מההנהלה לפעול להחתמתו של הכוכב הסלובקי. הם הופתעו עד כמה המגעים עם סיטי היו קלים. בעוד בהולנד כולם התפעלו מיכולתו של רוסנאק, האנגלים הסכימו למכור אותו תמורת 550 אלף יורו בלבד בגלל שחוזהו הסתיים בסוף השנה. "זו היתה מתנה בשבילנו. התברר שהוא מגיע כמעט חינם, אז חטפנו אותו", אמר ואן דה לואי.

רוסנאק שידרג את המשחק של כרונינגן באופן ניכר, אחרי שנכנס הישר להרכב הפותח. ב-14 משחקי הליגה שקיים עד כה כבש שלושה שערים מרהיבים וסיפק ארבעה בישולים. הכיבוש הראשון, בהקפצה לחיבורים מ-25 מטרים מול גו אהד איגלס היה היפה מכולם, אך תרומתו היא הרבה מעבר לנתונים הסטטיסטיים היבשים. בדיוק כמו בקאמבור, נהנה אלברט מהאשראי שמעניק לו המאמן לנוע לכל מקום במגרש ולארגן את המשחק כפי שהוא רואה לנכון. בגביע היה לו חלק עצום, כאשר ויטסה החזקה הובסה 4:0 ברבע הגמר. מול אקסלסיור בחצי הגמר הוא עלה אחרי פציעה קלה, אבל הבקיע בניצחון 0:3.

ארווין ואן דה לואי מאמן כרונינגן. GettyImages
לא שכח את ההשפלה וביקש לפעול להחתמתו המיידית של רוסנאק. ואן דה לואי/GettyImages

סיטי נזכרת לנהל מעקב

כך העפילה כרונינגן לגמר השני בתולדותיה. הראשון היה ב-1989, מול איינדהובן של רומאריו שפירקה אותה 1:4. הפעם, כעבור 26 שנה, הסיכוי היה טוב הרבה יותר, גם אם זוולה המצוינת מדורגת לפניה בטבלה והוכיחה את עצמה כקבוצה שמתעלה ברגעים הגדולים, כמו ב-1:5 על אייאקס בגמר הגביע אשתקד. על רוסנאק אי אפשר היה לומר זאת לפני ההתמודדות באיצטדיון דה קייפ ברוטרדאם. היה זה הגמר הראשון בחייו. ואן דה לואי יכול היה רק לקוות שהכוכב החדש שלו יהיה חזק מנטלית.

בעוד שהקבוצה משלימה את ההכנות האחרונות, הגיע דיווח מסקרן מאנגליה. ה-'דיילי מייל' פירסם כי סיטי שולחת נציגים לגמר על מנת לבחון את רוסנאק בפעולה. ברור כי מדובר בהודאה בטעות, והמועדון שגידל את הסלובקי יודע שהוא ממש לא לבד. גם סוונסי, ווסטהאם ופאלרמו הוזכרו כמעוניינות בשחקן, ולגמר אתמול הגיעו סקאוטים מכל הליגות הגדולות כדי לבחון את הסחורה מקרוב. כרונינגן, שהחתימה את רוסנאק לשלוש שנים וחצי, צפויה לעשות עליו קופה קודם לכן, במיוחד לאור ביצועיו במעמד המחייב.

מנג'ר מנצ'סטר סיטי מנואל פלגריני. GettyImages
הודעה בטעות הגדולה. מנואל פלגריני/GettyImages

יורו 2016 מחכה לו

רוסנאק היה השחקן הטוב במגרש גם במחצית הראשונה, אבל כבש רק אחרי ההפסקה, תוך שהוא מוכיח כמו תמיד יכולת התגנבות לעמדות הבקעה. תחילה הוא נעזר בהסטה שהיטעתה את השוער, השער השני היה חלק יותר אחרי מסירת רוחב מצוינת של יארכיניו אנטוניה. התואר הראשון בהיסטוריה של כרונינגן שלו. סוארס ורובן יכולים להתקשר לברך.

האם סיטי תשלם כעת כדי להחזיר את הבן הגולה הביתה? לא בטוח שרוסנאק עצמו, למוד ניסיון, מעוניין בכך. הוא מצא את המקום בו יכול לפרוח לפחות עונה אחת נוספת לפני הצעד הבא. בעונה הבאה תשחק כרונינגן בליגה האירופית, ובסיומה תיסע סלובקיה ליורו 2016. הקשר הצעיר טרם ערך את הופעת הבכורה בנבחרת הבוגרת, אולם זה רק עניין של זמן, וסביר מאוד להניח שהוא יהיה בסגל לאליפות אירופה. אולי הוא אפילו יככב בה, ויהפוך לאחת התגליות. אם זה יקרה, הטעות של סיטי תיראה מגוחכת באופן קיצוני, אך כבר עכשיו ניתן לקבוע – מדובר באחד הפספוסים הגדולים של המועדון בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully