וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות, גורל: לואיס סוארס במדור נבחרי השבוע, בחסות לואיס אנריקה

4.5.2015 / 14:00

לואיס אנריקה נתן לסוארס את ההזדמנות להפוך מפלופ למכונת שערים, החלוץ דאג להעביר את מאמנו מעין הסערה ללב הקונצנזוס בקאמפ נואו. מדור נבחרי השבוע גם עם מאמן העונה בבונדסליגה, ההרחקה המהירה בהיסטוריה ושירת הברבור של ואן פרסי

שחקן השבוע

לואיס סוארס - ברצלונה

לואיס אנריקה היה השחקן הראשון שכבש שלושער עבור ברצלונה במאה ה-21. השחקן ה-16 והאחרון שהצטרף לרשימה הזו, הוא לואיס סוארס. וזהו רק עוד טופין סטטיסטי הקושר את גורלם של השניים, שהשפיעו יותר מכל אחד אחר איש על עונת הבכורה של רעהו. הכניסה של סוארס לעניינים אחרי ההתחלה המהוססת, נתנה לברצלונה את הפוש לרצף הניצחונות שהסיט את האש מהמאמן שעמד במרכז הסערה הגדולה. והשינוי הזה נבע בעיקר מההחלטה של הבוס להציבו בחוד ולהסיט את ליאונל מסי ימינה. כך, מפלופ של אמצע העונה, סוארס הפך לאחד משחקני הרכש המוצלחים שידעה ברצלונה בשני העשורים האחרונים. ובמקביל, מעמדת הקורבן התורן של מסי, הפך לואיס אנריקה לקונצנזוס שאף עשוי לשחזר את הישג הטרבל של חברו פפ גווארדיולה.

זה המאזן של ברצלונה כשסוארס כובש: 17 משחקים, 17 ניצחונות. שלמות. יש לו עד כה 24 שערים ו-17 בישולים ב-38 משחקים בכל המסגרת, כשבשמינייה המוחצת בשבת בקורודובה - מול אותה יריבה לרשתה כבש את שער הבכורה בליגה לפני חג המולד - הוא חגג את השלושער הראשון שלו במדי הקטלאנים. ולא סתם שלושער, אלא שלושער מושלם (ימין, שמאל, ראש). מאז פטריק קלייברט ההולנדי בדצמבר 2002, לא היה שחקן ברצלונה שהצליח לעשות את זה. גם לא מסי. וזה, אגב, קרה ביום בו לואיס סוארס המקורי של ברצלונה (מירמונטס) חוגג יום הולדת 80. גורל, כבר אמרנו?

אחרי שכולם היללו את סוארס על יכולתו במגרש, מאמנו בחר לשים דגש דווקא על הפן הבעייתי ולהבהיר: "ההתנהגות שלו נהדרת, הוא לא עשה אפילו טעות אחת. הוא מפגין שליטה ואנחנו מאוד מרוצים ממנו". כי זה היה סימן השאלה המרכזי בנוגע לסוארס. השערים? כולם ידעו שהם יגיעו, במיוחד החלוץ עצמו. "הייתי זקוק לזמן כדי להסתגל, אבל לא הייתי מודאג לרגע", אמר האורוגוואי לאחר השלישייה. "במשחקים הראשונים בעיקר הכנתי, אחר כך גם השערים הגיעו. כמו שחשבתי". ועכשיו, אחרי שהבקיע צמדים בשמינית וברבע הגמר, יש לו על הראש את חצי גמר האלופות הראשון בקריירה. ומול הקבוצה אותה מאמן האח של הסוכן שלו. אין הזדמנות טובה מזו לקבע את מעמדו.

ליאו מסי, ניימאר, לואיס סוארס, ברצלונה. GettyImages
התנהגות מושלמת, מאזן מושלם במשחקים בהם הוא כובש ועכשיו גם השלושער המושלם. לואיס סוארס/GettyImages

מאמן השבוע

לוסיאן פאברה - בורוסיה מנשנגלדבאך

בפברואר 2009 הוביל לוסיאן פאברה את הרטה ברלין לאחד הרגעים הגדולים שלה, כשהקבוצה מהבירה ניצחה 1:2 במינכן את באיירן ונהנתה מאוויר פסגות בראש טבלת הבונדסליגה. באותה עונה סיימה הרטה במקום הרביעי ופספסה במעט את הכרטיס לליגת האלופות. בתחילת העונה הבאה, בעקבות גל עזיבות הכוכבים ופתיחה גרועה בליגה, פאברה פוטר. הרטה לא התאוששה מאז. היא ירדה מיד, הספיקה לחזור, אך די מדשדשת. פאברה, לעומתה, נותר בצמרת.

בפברואר 2011 הוא מונה למאמן בורוסיה מנשנגלדבאך והשאיר אותה בליגה בעזרת ניצחון בפלייאוף על בוכום. מאז, הקבוצה סיימה איתו במקומות 8, 4 ו-5. העונה, מדובר במקצה שיפורים. לפני הגעתו של המאמן השוויצרי, גלדבאך לא הייתה בין ארבע הראשונות מאז 1996. בזכות העבודה הפנומנלית של פאברה המוערך, היא תופיע בטופ 4 בפעם השנייה בקדנציה שלו. ועם כדורגל מלבב, קידום שחקנים צעירים, קבוצתיות, רצף מרשים (11 משחקים ללא הפסד, מתוכם שמונה ניצחונות) והישג כיחידה שלא הפסידה העונה לבאיירן - אין ראויה ממנה.

את הניצחון ה-100 שלו כמאמן בבונדסליגה, רשם פאברה, כמה סמלי, בברלין. פאל דרדאי, מי שהיה חניכו של פאברה בימיו כמאמן הרטה, עמד על הקווים מנגד ונתן פייט, אבל המאמן השוויצרי שלף קלף מנצח מהספסל בדמות איברהימה טראורה, שסובב אל הרשת בדקה ה-85 וקבע 1:2 דרמטי לבורוסיה. השער הזה הקפיץ את גלדבאך שוב למקום השלישי, ומרחק שתי נקודות בלבד מוולפסבורג השנייה. בשבוע הבא, בקרב ישיר מול לברקוזן הרביעית, היא תוכל להבטיח את כרטיס הכניסה האוטומטי לשלב הבתים של ליגת האלופות. הישג כזה, אגב, יבטיח לפאברה את תואר מאמן העונה בבונדסליגה. ומבחינת אוטמר היצפלד, הוא גם האיש המתאים לרשת את פפ גווארדיולה.

לוסיאן פאברה מאמן בורוסיה מנשנגלדבאך (משמאל) עם פאל דרדאי מאמן הרטה ברלין. GettyImages
המורה ניצח את התלמיד. לוסיאן פאברה, משמאל, עם פאל דרדאי/GettyImages

פלופ השבוע

רובין ואן פרסי - מנצ'סטר יונייטד

כשמאחורי הקלעים גוברים הקולות להחלפתו בגרסה צעירה יותר (אדינסון קבאני? ממפיס דפאי?) רובין ואן פרסי קיבל הזדמנות להזכיר שעדיין יש לו מה להציע למנצ'סטר יונייטד. הסקורר ההולנדי התגבר על פציעה ופתח לראשונה מאז 21 בפברואר, אבל נראה חסר חשק ומאוד עצבני. ואן פרסי סבל מחוסר דיוק והאט את משחק ההתקפה של השדים האדומים. כשהגיע למצבים ברחבת ווסט ברומיץ', נעצר אצל בועז מייהיל המצוין, שבדקה ה-74 גם לקח פנדל שלו.

הייתה זו החמצה חמישית של ההולנדי מהנקודה הלבנה בפרמיירליג, והיא מנעה מיונייטד להיחלץ מהפסד מביך 1:0 באולד טראפורד. בדקות הסיום, אגב, כאשר יונייטד הייתה עם שישה שחקני התקפה על המגרש, ואן פרסי בכלל שיחק כקשר, מה שגרר גל ביקורות נגד מאמנו לואי ואן חאל. "אם אני שחקן ווסט ברומיץ' ורואה פתאום את רוני ואת ואן פרסי בקישור, אני שמח", הסביר החבר לשעבר מארסנל והפרשן בהווה, תיירי הנרי. האם דווקא ואן חאל יהיה זה שיחתום בקול ענות חלושה את הפרק המפואר של ואן פרסי בפרמיירליג?

רובין ואן פרסי שחקן מנצ'סטר יונייטד מאוכזב. GettyImages
סוף הדרך? רובין ואן פרסי/GettyImages

מהלך השבוע

ההרחקה המהירה של מתיאה דה שיליו - מילאן

בתחילת דרכו הושווה מתיאה דה שיליו לפאולו מאלדיני. במילאן תלו תקוות גדולות במגן הצעיר, ראו אותו מגיע גם לנבחרת איטליה ודיברו עליו כקפטן עתידי, אבל משום מה העסק לא מבשיל. מאלדיני, למשל, לא ספג כרטיס אדום לאורך כל 24 שנות קריירה. לדה שיליו יש כבר שלושה כאלה בשלוש עונות. האחרון שבהם, מול נאפולי בסן פאולו, היה מביך במיוחד. כבר אחרי 42 שניות הוא הכשיל ברחבה את גונסאלו היגואין והיה חתום על ההרחקה המהירה בהיסטוריה של הליגה האיטלקית. לא פחות. דייגו לופס אמנם עצר את הפנדל, אבל נאפולי ניצלה את יתרונה המספרי במחצית השנייה והביסה את מילאן 0:3. הרוסונרי רק מחכים לסיים את העונה ואולי לעבור לידיים חדשות. עד שזה יקרה, נראה שרגעי השפל ימשיכו להיערם.

מאמן מילאן פיליפו אינזאגי (ימין) עם שחקנו מתאו די שיליו (שמאל). AP
למאלדיני זה לא היה קורה. מתיאה דה שיליו עם מאמנו פיליפו אינזאגי/AP

ה-11 של השבוע

שוער: בועז מייהיל (ווסט ברומיץ') - לא רק הפנדל של ואן פרסי
מגן ימני: דני אלבס (ברצלונה) - נהנה בקורדובה עם שני בישולים
בלם: ג'ון טרי (צ'לסי) - לא פספס דקת משחק, או הזדמנות לעקוץ את בניטס. אלוף
בלם: לאונרדו בונוצ'י (יובנטוס) - בכושר מעולה, מוכן לחצי גמר הצ'מפיונס. עוד אלוף
מגן שמאלי: ג'יבריל סידיבה (ליל) - תמך ללא הרף בהתקפה והתכבד בשער השלישי
קשר: סאליף סאנה (האנובר) - ניצח ב-80 אחוז מהתיקולים שלו וקינח במספרת מרהיבה
קשר: הקאן צ'לאנוילו (לברקוזן) - אומן הבעיטות החופשיות הכניע גם את נוייר
קשר: יוסיפ איליצ'יץ' (פיורנטינה) - נזכר להופיע וכמעט כבש שלושער
חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - מוטט את המבצר של סביליה עם שלושער
חלוץ: כריסטיאן בנטקה (אסטון וילה) - כמו אדבאיור, גם אותו שרווד החזיר לעניינים
חלוץ: לואיס סוארס (ברצלונה) - שחקן השבוע

ג'ון טרי שחקן צ'לסי. GettyImages
האיש של מוריניו לאורך כל העונה. ג'ון טרי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully