וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הערעור: עונשו של האצן אסף מלכה הוחמר להרחקה לשנתיים

29.4.2015 / 12:35

הוועדה למניעת סימום בספורט ערערה על ההחלטה להרחיק את האצן רק לשנה בעקבות שימוש בסמים אסורים, ובעקבותיה הוחלט להכפיל את העונש משנה אחת לשנתיים. מלכה שוקל לפרוש

אסף מלכה. ברני ארדוב
איך ההחלטה הזו תשפיע עליו? אסף מלכה/ברני ארדוב

סגן אלוף ישראל ב-100 מטר ואלוף ישראל שלוש פעמים בעבר (2010, 2012 ו-2013), האצן אסף מלכה, יאלץ לבלות מחוץ למגרשי האתלטיקה שנה נוספת מעבר לזו שהוא כבר הורחק ממנה, אחרי שערעורה של הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט התקבל. במסגרת הערעור נקבע כי עונש ההשעייה לשנה של מלכה, שהורשע בשימוש בסמים אסורים ונקבע לו בפסק הדין הראשון, הוגדל לשנתיים. בעקבות הדברים, מלכה בן ה-35 שוקל לפרוש מהאתלטיקה.

בין השאר קבעה הוועדה למניעת סימום בספורט, אותה ייצג עו"ד כרמל נפתלי, כי ההחלטה שלא לפתוח את הבקבוקון השני מהווה הוכחה מספקת בדבר הפרת כללי מניעת שימוש בסמים. "אי פתיחת בקבוקון B על פי החלטת המשיב מהווה הוכחה מספקת כי המשיב השתמש בסמים אסורים", נכתב בנימוקי הוועדה. מלכה שטען כי האישור שהביא מבית החולים מאיר בכפר סבא מראה כי עקב תאונת דרכים הוא השתמש בתרופות שונות, אבל הוועדה מצאה כי אין כל קשר בין התרופות שקיבל לבין הסמים האסורים בשימוש שנמצאו בגופו.

מלכה קיבל הצעה מיושב ראש בית הדין להביא מומחה לסמים מטעמו על מנת להראות את הקשר, אבל זה ויתר על ההצעה הזו ובמקום זאת הביא מלכה עד, אך חקירתו, לדברי הוועדה, לא העלתה דבר. "יש לראות בו כמי שוויתר על תוצאות הבדיקה של בקבוקון B, ולהודות למעשה בשימוש בסמים האסורים על פי כתב האישום", נכתב בנימוקיה של הוועדה. "שקלנו אם טענות הנאשם בדבר פגמים שנפלו בהליכים מצדיקות הפחתה בעונש ומצאנו כי אין בטענותיו כל ממש ובכל מקרה גם אם נפל פגם זה או אחר, לא נגרם עיוות דין למשיב". למרות הדברים, החליטה הוועדה להפחית 50 ימים וזאת בנוסף לתקופת ההשעייה הזמנית.

פרקליטו של אסף מלכה, עו"ד שי טל, אמר: "מרשי מצר על החלטת בית הדין לערעורים שהתעלם מטענה מהותית שהועלתה במהלך הדיון כי הודעת הערעור הוגשה כעבור 34 יום ממתן הכרעת הדין וגזר הדין, בניגוד לתקנון, וע כן הוא שוקל את צעדיו, לרבות פניה לערכאות אחרות".

  • עוד באותו נושא:
  • אסף מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully