וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגריטה דורוז'ון שברה את השיא הישראלי בהטלת כידון

27.4.2015 / 20:39

העולה החדשה מאוקראינה פתחה בסערה את הופעותיה כישראלית עם 63.34 מטר, שיפור של 17.84 מטר של השיא הקודם שהוחזק חמש שנים על ידי דורית נאור. התוצאה שלה שווה קריטריון אולימפי

מרגריטה דורז'ון מטילת כידון ישראלית. טיבור יגר,
שיא חדש. דורוז'ון/טיבור יגר

זה היה באוויר, והיום (שני) זה קרה רשמית כאשר העולה החדשה, מרגריטה דורוז'ון, שברה את השיא הישראלי בהטלת כידון לנשים במסגרת תחרות גביע נעורים שהוקדשה למקצועות הזריקה. דורז'ון שעבורה הייתה זו תחרות ראשונה כישראלית קבעה 63.34 מטר בניסיונה השני (אחרי 54.55 בניסיון הראשון).

התוצאה המצוינת הזו מהווה קריטריון לאליפות העולם בקיץ, כאשר דורוז'ון, שעלתה לארץ מאוקראינה, שיפרה את השיא הישראלי של דורית נאור, שהחזיק מעמד חמש שנים, ב-17.84 מטר (45.50). פרט לכך, מדובר גם בשיפור שיאה האישי של דורוז'ון שעמד על 62.01 מטר, שנקבע לפני כשנתיים בדונייצק שבאוקראינה. בשנה שעברה קבעה דורוז'ון 61.34 במסגרת אליפות ישראל, וקיימת אופטימיות רבה שהעולה החדשה תמשיך במגמה הזו לשיפור השיא הישראלי שכן רק לאחרונה היא החלה בהכנות לתחילת העונה.

יש להדגיש כי התוצאה של דורוז'ון מהווה קריטריון אולימפי (62 מטר), אבל רק החל מה-1 במאי יתאפשר להבטיח את הקריטריון. בכל מקרה, את הקריטריון ניתן יהיה להבטיח רק בתחרויות שיוגדרו מראש על ידי איגוד האתלטיקה והוועד האולימפי כתחרויות מוכרות לקביעת קריטריון. התוצאה זיכתה את דורוז'ון בפרס כספי של 2,000 שקל. התוצאה של דורוז'ון מדרגת אותה, נכון לעכשיו, במקום השביעי בעולם והשני באירופה, אם כי יצוין כי מקצוע הטלת הכידון מצוי בחיתוליו העונתיים מכיוון שזהו מקצוע שלא מתקיים כמעט בכלל בעונת החורף.

ובכל זאת אם רוצים לקבל המחשה לאיכות התוצאה הזו, הרי שהיא הייתה מזכה את דורוז'ון במקום הרביעי באליפות אירופה האחרונה באולם בציריך, במקום השביעי באליפות העולם 2013 במוסקבה ובמקום השישי במשחקים האולימפיים בלונדון.

בסיום התחרות אמרה שיאנית ישראל החדשה: "אני שמחה מאוד שבתחרות הראשונה שלי בישראל הצלחתי לשפר את השיא האישי שלי, וכמובן להיכנס לטבלת השיאנים הלאומית. החלום שלי הוא לייצג את ישראל ואני כבר מחכה לאליפות אירופה באומות בבאקו, שם אייצג את המדינה יחד עם כל הנבחרת. לאחר מכן הראש יהיה כולו באליפות העולם בבייג'ינג, אשר יחד עם אליפות ישראל יהיו תחרויות המטרה שלי לשנה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully