וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרו של זאמר בארץ: "לפפ מאוד נוח כשמתיאס לצידו והם ביחסים מעולים"

27.4.2015 / 13:09

ד"ר קרסטן שומן, יועצו של המנהל הספורטיבי של באיירן מינכן, נחת בישראל והשתתף בקורס למנהלים ספורטיביים: "האימונים בקבוצה קצרים ואין לנו פסיכולוג"

ד"ר קרסטן שומן. GettyImages
אורח בארץ. קרסטן שומן/GettyImages

ד"ר קרסטן שומן, היועץ האישי של מתיאס זאמר שמשמש כמנהל הספורטיבי של בבאיירן מינכן, נחת בימים האחרונים בישראל והשתתף בקורס המנהלים הספורטיביים של המכללה האקדמית בווינגייט. שומן חשף מעט מהמתרחש מאחורי הקלעים של אחד מהמועדונים הגדולים בעולם. על צמד המשחקים בליגת האלופות נגד פורטו אמר: "הייתה הכנה מצוינת נגד פורטו ופפ הכין בצורה פנומנלית את הקבוצה גם בפן הטקטי וגם בפן המנטלי. למרות זאת, כפי שראיתם במשחק הראשון היו לא מעט טעויות אנוש. לקראת משחק הגומלין היו הרבה פגישות ארוכות בין זאמר לבין פפ ולמזלנו התכנית בגומלין עבדה לטובתנו".

שומן הגיע לארץ בתיווכו של ד"ר איציק בן מלך, שמשמש כראש המרכז לרפואה ומתודיקה בספורט במכללה. השניים למדו יחד באוניברסיטת לייפציג בגרמניה. שומאן הוסיף: "תורת האימון נבנתה בעיקר במזרח גרמניה. הידע העצום שהיה למאמנים ולאנשי המדע שם, הביא לתוצאות פנומנליות. הידע הזה סייע לנו מאוד בשנות ה-90, למרות תקציבים נמוכים להשיג מדליות באליפויות עולם, אירופה ובמשחקים האולימפיים".

בהמשך התייחס עוזרו של זאמר למבנה הניהולי של באיירן מינכן ואמר: "אולי הנס הוא ה'פאפא' של המועדון שלנו. למרות הרקע הבעייתי שלו הוא מגיע כל יום למועדון וחוזר לביתו בערב. את המועדון בפועל מנהלים רומניגה, זאמר, איש כספים, איש שיווק ונציג הספונסרים כשזאמר אחראי על כל הנושא המקצועי. אני מוכרח לציין שלפפ מאוד נוח כשזאמר לצידו והם ביחסים מעולים. ההיררכיה ביניהם מאוד ברורה ואף אחד לא רוצה לגזול את תפקידו של השני. זאמר מסייע מאוד לפפ בנושאים שונים מול השחקנים, בנושא הסקאוטינג ובבעיות שונות שמתעוררות במהלך השנה בקבוצה".

בהמשך הוסיף שומן כי במועדון לא עוקבים רק אחרי שחקנים במשך שנים, אלא מנהלים מעקב סקאוטניג מעמיק גם לצוות האימון של הקבוצה. "פפ נבחר לאחר ששמו הועלה על השולחן ע"י רומיניגה ואולי הנס", אמר. "זאמר גילה התלהבות גדולה והיתר היסטוריה. לפני ההחתמה, זאמר ניתח את הכישורים של פפ לאורך 3 שנים כשם שהוא עושה תמיד. גם היום יש לנו במגירה 2-3 שמות של מועמדים פוטנציאליים לעתיד".

בהמשך נגע שומן גם בנושא האימון כשאמר למאמנים: "האימונים בבאיירן קצרים, אבל בעצימות גבוהה כשהשחקנים מתאמנים פעם אחת ביום. השחקנים מגיעים לאימון אחרי שערכו חימום אישי ופפ מעביר את האימון עם המון דגשים על טקטיקה. פפ חרוץ מאוד וכמו כל הצוות נמצא במועדון משעות הבוקר ועד הערב. חשוב לי לומר שבבאיירן אין פסיכולוג משום שהמאמן והצוות חייבים להיות הפסיכולוגים של השחקנים ואם הם אינם כאלה, אז אין להם מקום בקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully