וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגפי האיקסים: באיירן מינכן ניצלה את הקריסה של מגני פורטו

22.4.2015 / 8:44

חסרונם של שני המגנים הקבועים חרץ את גורלה של פורטו במינכן, שהתגברה בקלות על פציעותיהם של רובן וריברי. הבלוג של יוכין על סגלים גדולים מדי בקבוצות הצמרת, ועל הפתרון המתבקש לצמצום מספר משחקי הדרבי במדריד

ברונו מרטינס אינדי, פורטו. GettyImages
הרביעייה האחורית של פורטו התפרקה, תרתי משמע. מרטינס אינדי/GettyImages

הם נפגשו בשמינית גמר המונדיאל בין הולנד למקסיקו. שניהם נכנסו למשחק באופן לא מתוכנן, לאחר שחבריהם נפצעו. ברונו מרטינס אינדי החליף כבר בפתיחה את נייג'ל דה יונג, וגרם לשינוי מהותי במערך של לואי ואן חאל. המקסיקנים היו עדיפים לאורך דקות ארוכות, אבל גם להם חיכתה הפתעה לא נעימה. הקטור מורנו, אחד הבלמים הכי אנדרייטד בעולם, נפגע לפני השריקה להפסקה, ובמקומו נשלח למגרש דייגו רייס חסר הנסיון. בסופו של דבר, הכתומים ניצחו 1:2, ומרטינס אינדי המשיך לפתוח בכל המשחקים כחלק משלישיית הבלמים.

מייקון, פורטו. GettyImages
היחיד ששמר על מקומו מלפני שבוע. מייקון/GettyImages

רייס רגיל לשחק בליגה השניה בפורטוגל

זהו תפקידם הטבעי של מרטינס אינדי ורייס – מרכז ההגנה. לא צריך ללכת רחוק כדי להסביר את הקריסה של פורטו אתמול (שלישי) באליאנץ ארנה, כאשר רואים אותם בעמדות המגנים. ההשעיה של דנילו ואלכס סנדרו חייבה את המאמן ז'ולן לופטגי לפרק את כל הרביעייה האחורית שעבדה באופן כה מוצלח במשחק הראשון. רייס, שבקושי רואה דשא ונאלץ אפילו לשחק מדי פעם בקבוצת המילואים של פורטו בליגה השנייה, שולב במפתיע כמגן ימני. מרטינס אינדי, שאיבד את מקומו בהרכב בשלב מסוים, הוסט שמאלה – זו לא עמדה חדשה עבורו, אך הוא חלש בה באופן משמעותי בהשוואה למרכז. מייקון נותר היחיד ששמר על מקומו מלפני שבוע, ואליו צוות שותפו הקבוע, איבן מרקאנו הספרדי – שחקן לא רע, אך לא ברמה העולמית הגבוהה ביותר.

פפ גווארדיולה ידע היטב שהאגפים יהוו נקודת תורפה מבחינת האורחת. הוא לא האמין עד כמה הם יהיו חשופים, אך כל תוכנית המשחק שלו התמקדה בניצול המרחבים באגפים, ומכאן גם ריבוי ההגבהות, שלא מאפיין את באיירן בדרך כלל. לא לחינם נכבשו שלושה השערים הראשונים בנגיחות, ואפילו טיאגו התכבד להבקיע בראשו, כאשר הגיח לכדור מדוד של חואן ברנאט, שיתקשה לזכור מתי הרגיש כה חופשי ומאושר משמאל.

עוד באותו נושא

ליגת האלופות: באיירן מינכן עלתה לחצי הגמר אחרי 1:6 על פורטו

לכתבה המלאה
פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן עם קרע במכנסיים אחרי החגיגות. GettyImages
נדמה שגם את הבעיה הזאת לאהם יכול היה לפתור. המכנסיים של פפ/GettyImages

לאהם יצטיין גם כחייט?

את המהלך שהוביל לשער השלישי של רוברט לבנדובסקי החל הקפטן פיליפ לאהם, וכדאי להתמקד בתפקודו כקיצוני ימני לכל דבר. לאהם תמיד היה מגן תוקף, הן מימין והן משמאל. הוא אוהב ויודע לתמוך בהתקפה, אבל מעולם לא שיחק קודם בעמדה של אריאן רובן. מאז הגעתו של פפ למינכן, הוא נהנה בעיקר בתפקידו החדש כקשר מרכזי, אבל אמש גילה שהוא שחקן קו מוכשר לכל דבר. אולי זה הזמן לנסות אותו על תקן חלוץ מרכזי, כי גם שם הגאון הצנום עשוי להתברר כקלף מנצח. אין מקום במגרש בו הוא לא מספק את הסחורה, ולפפ כדאי להעסיק אותו גם בתור חייט. אחרי ההפסקה, אגב, שב לאהם לקישור לצד צ'אבי אלונסו, כאשר גוארדיולה שינה את המערך זהיר הרבה יותר.

בקיצור, באיירן הסתדרה בלי בעיות עם חסרונם של רובן ופרנק ריברי. גם חסרונו של דויד אלאבה הנפלא לא הורגש, ועל חאבי מרטינס ובסטיאן שוויינשטייגר בקושי מדברים בבוואריה בימים אלה. לחלוטין לא ברור מה ההרכב האופטימלי של גווארדיולה כאשר כולם כשירים. אולי זו היתה המשימה הסודית של הצוות הרפואי שהתפטר – לדאוג למספר פצועים גבוה על מנת להקל על המאמן בבחירת הסגל ולמנוע סכסוכים בחדר ההלבשה.

מימין: דויד אלאבה, מהדי בנעטיה, פרנק ריברי, באיירן מינכן. GettyImages
שלושה כוכבי על, חסרונם ממש לא הורגש. ככה זה בבאיירן/GettyImages

שווייני כאופציה חמישית?

מנגד, השעייתם של שני שחקנים הפכה את פורטו לבדיחה. לרייס הצעיר ייקח זמן רב להתאושש מההשפלה ומהחילוף שהוציא אותו מהמשחק עוד במחצית הראשונה. גם הקשרים באגפים, ריקארדו קווארסמה ויאסין ברהימי, ממש לא ידעו כיצד לשתף פעולה במערך המאולתר, והיו חלשים להחריד. יכולתו של קווארסמה, גיבור המשחק הראשון עם צמד, גרמה לאוהדי בשיקטאש להיזכר ביכולתו העלובה בשלהי הקריירה שלו באיסטנבול. גם הוא הורד מהמגרש במחצית, ויש לקוות שהפיאסקו לא יפגע בקאמבק המפואר שלו.

המסקנה ברורה – הסגלים של הקבוצות העשירות ביותר באירופה עמוקים מאוד, והדבר מקשה על קבוצות צנועות יותר להשיג סנסציות, במיוחד בסיכום שני המשחקים. אחת הסיבות לסגלים המנופחים היא החשש המוצדק מפציעות. קבוצות כמו באיירן אוגרות שחקנים, ובסופו של דבר מתקבל מצב הזוי בו כוכב כמו שוויינשטייגר הוא בערך האופציה החמישית בקישור. הפציעות הפכו לצרה שגרתית בשל העומס הגדול על השחקנים, ולראיה הדרבי של מדריד שיתקיים הערב בפעם השמינית העונה.

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד מול ארדה טוראן אתלטיקו. GettyImages
מיצינו. תודה. אתלטיקו נגד ריאל/GettyImages

לבטל מפגשים כפולים בגביע הספרדי

עם יד על הלב – לא נמאס לכם? כמה אפשר לראות את דייגו סימאונה מול קרלו אנצ'לוטי? פעמיים בסופר-קופה, פעמיים בליגה, פעמיים בגביע המלך, וכעת פעמיים נוספות תוך שבוע בליגת האלופות. זה מוגזם לכל הדעות.

אומנם אני לא שותף לקול הקורא לצמצם את הליגות ולהפחית באופן משמעותי את מספר המשחקים, כי במציאות הכלכלית הדבר בלתי אפשרי. למעשה, הקטנת הליגות תפגע קודם כל בקבוצות הקטנות, וחשוב למנוע זאת בכל מחיר. ובכל זאת, הדוגמה הביזארית של מספר משחקי הדרבי במדריד רומזת באופן חד וברור על פתרון קל ויעיל לצמצום העומס באופן מיידי. הספרדים (וגם האיטלקים) חייבים לבטל את המפגשים הכפולים בסופר קופה ובגביע, ולקיים אותם במפגשים בודדים, כפי שנהוג בגרמניה ובאנגליה. כך יצטמצם באופן מיידי המספר המקסימלי של משחקים בין שתי קבוצות במהלך עונה אחת לשישה בלבד. את המהלך הזה אפשר ורצוי לבצע כבר החל מאוגוסט הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully